2213
Sök

Info om Fi BTL bas

Himma skruare
1 250 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Försöker o hitta en svensk återförsäljare som säljar FI BTL basar..
Tycker dem verkar spela bra. Såg att Steve meade använde 8 st 18" i en cadillac escalade.

2st 12:or hade inte suttit fel ju... big_smile

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

tokfrans
982 Inlägg
22 december 2008
säljs ej i sverige..

får du importera om du ska ha garage basar big_smile

Himma skruare
1 250 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Tja jag var rädd för att man skulle behöva o importera.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

298 Inlägg
23 april 2009
Ska du ha tag i såna så finns det möjligheter på Bladeice.com, fast efter som det äe engelst så är det också dyrare:(

Är du ute efter en riktig "groundpounder" så borde du välja BTL:D, men om fu ska ha ett SQ system så äre nog bäst att du håller dig till SSD eller Q.

Är du lat och inte orkar köpa från utlandet så är RE audio Fi´s föregångare ett bra val, eftersom båda märkerna är skapat av samma person.

1 785 Inlägg
23 april 2009
Gizmo_ skrev:
Försöker o hitta en svensk återförsäljare som säljar FI BTL basar..
Tycker dem verkar spela bra. Såg att Steve meade använde 8 st 18" i en cadillac escalade.

2st 12:or hade inte suttit fel ju... big_smile

Att basarna spelar bra i hans bil beror inte enbart på kvalitén på basarna. Hela bygget är enormt mycket jobb och pengar nedlagt i bilen. Finns fler basar än FI BTL som når upp till den nivån både ljud och ljudtrycksmässigt.
Senast redigerat av dbjanoz (23 april 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

260 Inlägg
23 april 2009
RE Audio och FI btl ska vara snarlika har jag hört.

Team Autohifi!
865 Inlägg
23 april 2009
Fi har inget med RE Audio att göra, det är inte samma grundare bakom märkena utan den enda samhörighet de kan ha är att killen som driver Fi har engång jobbat på RE Audio och om jag inte missminner mig så gjorde han webb baserade jobb typ hemsidor, banners osv.... inget med design eller konstruktion att göra. Han har även tävlat med RE basar.
Han fick dock sparken från RE Audio när US Amps köpte märket.

För ett år sen så vart vi kontaktade av dem och vi har haft livliga diskutioner kring denna man samt bladice i England.
Det vi tyckte var fel var den att de inte kunde garantera att om man köper en bas idag och sen ska köpa en till om säg en månad så viste man inte om det vart en likadan eftersom de köpte restpartier med magneter, korgar, talspolar osv.... sen ville de att vi skulle köpa in oss på en förorder med en fantasi summa, denna skulle då levereras under 1år framöver och det ända detta tyder på var det att de inte hade ett eget kapital att bygga prylar för.

Jag bad en vän till mig att åka förbi deras fabriksadress och kolla in deras fabrik, det var ingen fabrik utan en carport vid hans bostad.

Jag vill inte snacka ner märket trotts att det kan verka så utan ge en liten varning, men för dem som är intresserade så skulle jag ge rådet kolla upp detta märke/företag flera ggr innan jag skulle skicka några pengar till dem eftersom allt ska förskotts betalas.
Det kan ju vara så att de har avanserat nu under året och har en riktig fabrik idag?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 april 2009
Gizmo_ skrev:
Såg att Steve meade använde 8 st 18" i en cadillac escalade.

8st 18" basar bör ju liksom spela hårt.. Annars är något väldigt fel.. Sen är Steve Meade ingen förebild
direkt. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

733 Inlägg
23 april 2009
Tokken skrev:
Gizmo_ skrev:

8st 18" basar bör ju liksom spela hårt.. Annars är något väldigt fel.. Sen är Steve Meade ingen förebild
direkt. smile

Sa personen som själv har en dd z18 och ett dd z2 :p

M.v.h. Emil

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 april 2009
thulle1 skrev:
Tokken skrev:
Gizmo_ skrev:

direkt. smile

Sa personen som själv har en dd z18 och ett dd z2 :p

jo jag gör ju det.. Skillnaden är väl att jag nöjer mig med trycket från EN 18" bas.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

298 Inlägg
26 april 2009
MrCalle skrev:
Fi har inget med RE Audio att göra, det är inte samma grundare bakom märkena utan den enda samhörighet de kan ha är att killen som driver Fi har engång jobbat på RE Audio och om jag inte missminner mig så gjorde han webb baserade jobb typ hemsidor, banners osv.... inget med design eller konstruktion att göra. Han har även tävlat med RE basar.
Han fick dock sparken från RE Audio när US Amps köpte märket.

För ett år sen så vart vi kontaktade av dem och vi har haft livliga diskutioner kring denna man samt bladice i England.
Det vi tyckte var fel var den att de inte kunde garantera att om man köper en bas idag och sen ska köpa en till om säg en månad så viste man inte om det vart en likadan eftersom de köpte restpartier med magneter, korgar, talspolar osv.... sen ville de att vi skulle köpa in oss på en förorder med en fantasi summa, denna skulle då levereras under 1år framöver och det ända detta tyder på var det att de inte hade ett eget kapital att bygga prylar för.

Jag bad en vän till mig att åka förbi deras fabriksadress och kolla in deras fabrik, det var ingen fabrik utan en carport vid hans bostad.

Jag vill inte snacka ner märket trotts att det kan verka så utan ge en liten varning, men för dem som är intresserade så skulle jag ge rådet kolla upp detta märke/företag flera ggr innan jag skulle skicka några pengar till dem eftersom allt ska förskotts betalas.
Det kan ju vara så att de har avanserat nu under året och har en riktig fabrik idag?

Själv planerar jag på att köpa från dom till sommaren, frakten är också billig till EU länder(bara drygt 300 kr).

sen betalar man bara via PayPal.

angående deras verksamhet så verkar hemsidan deras proffsig och snyggt upplagd. Har nog en vekstad nu.

Team Autohifi!
865 Inlägg
27 april 2009
FiBTL skrev:
Själv planerar jag på att köpa från dom till sommaren, frakten är också billig till EU länder(bara drygt 300 kr).

angående deras verksamhet så verkar hemsidan deras proffsig och snyggt upplagd. Har nog en vekstad nu.

Du åker nog på en kall dusch när du tror att du kan få hem en bas på 25kg+ för 300kr.
Det fraktbolag skulle jag vilja se & du får gärna dela med dig om detta.

Sen kollade jag i Lördags med de som har jobbat ihopp med han tidigare och idag har han tydligen en garagport.
Ang, proffsig hemsida så tycker jag det samma, men det säger inte att han kan, vet, eller har en riktig verksamhet bakom denna fasad. Det har ju varit hans jobb att göra sådanna tidigare.

Du får gärna sen när du har köpt din bas säga hur lån leverans tid det tog från det att du betalade samt vad frakten vart.

Lycka till!

"There can only be one"
205 Inlägg
27 april 2009
Som Calle upplyser om så är frakten för basar i denna kaliber inte billigt, men får du den leverad för 300 spänn till Sverige upplys oss gärna om vilket fraktbolag som har denna taxa.

298 Inlägg
28 april 2009
MrCalle skrev:
FiBTL skrev:

Du åker nog på en kall dusch när du tror att du kan få hem en bas på 25kg+ för 300kr.
Det fraktbolag skulle jag vilja se & du får gärna dela med dig om detta.

Sen kollade jag i Lördags med de som har jobbat ihopp med han tidigare och idag har han tydligen en garagport.
Ang, proffsig hemsida så tycker jag det samma, men det säger inte att han kan, vet, eller har en riktig verksamhet bakom denna fasad. Det har ju varit hans jobb att göra sådanna tidigare.

Du får gärna sen när du har köpt din bas säga hur lån leverans tid det tog från det att du betalade samt vad frakten vart.

Lycka till!

Nu har jag kontaktat killen på Bladeice och det gav GODA besked:D

Fraktbolaget dom använder är DHL Europlus och leveranstid från england till sverige, hör och häpna...3 till 5 dagar!!!!!!!

Killen verkar trevlig att snacka med och gav mig tipps på vad jag kunde köpa.

REKOMENDERAS!!!!!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 april 2009
3 till 5 dagar är rätt så normal frakttid, speciellt när det är så pass nära. Ofta när jag har handlat saker från Japan så brukar det ta den tiden (om inte Svenska tullen lägger beslag på paketet i några dagar). Frågan är dock vad man får betala för att få hem paketet på den tiden.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

298 Inlägg
28 april 2009
ChriZtoffer skrev:
3 till 5 dagar är rätt så normal frakttid, speciellt när det är så pass nära. Ofta när jag har handlat saker från Japan så brukar det ta den tiden (om inte Svenska tullen lägger beslag på paketet i några dagar). Frågan är dock vad man får betala för att få hem paketet på den tiden.

Inget extra:)

du setter in alla pengar på ditt PayPal Konto och så dras det därifrån.

sen levereras det till din dörr=)smile

2 914 Inlägg
28 april 2009
fan vad nice big_smile
hur mkt kostar hela kalaset? big_smile
Senast redigerat av kalle_kalle (28 april 2009)

298 Inlägg
28 april 2009
kalle_kalle skrev:
fan vad nice big_smile
hur mkt kostar hela kalaset? big_smile

Frakten ligger på drygt 25£, vilket i runda slängar är drygt 300 kronor. det gällar alla basar, oavsett vikt=)

Sen beror det på vad du ska ha för modell.

Sök