Något sorts sim/telefon lås på sony-ericsson k810i?

Perrrra_
23 december 2008 · 181 Inlägg

Hej, jag behöver lite hjälp med en telefon en kompis till mig äger, den är nämligen låst tillnågot och jag vet inte hur man ska låsa upp den (telefonen fick han av en annan för att han var skylldig pengar så ni bidrar inte till något olagligt här med att hjälpa mig).

Jo till problemet, har prövat sätta in senaste uppdateringen av mjukvaran på telefonen och den går att starta och så men problemet blir oavsett vilket sim-kort jag sätter in i telefonen står det "sim-inaktivt". är det någon här som kan hjälpa mig hur jag kan göra så telefonen går att använda igen?

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886
Sarge
23 december 2008 · 2 337 Inlägg

Ge den en rejäl hurring, så hoppar den nog igång igen. Skämt åsido, jag hade samma problem på samma telefonmodell, efter en dags omstartande, svärande och viss mängd våld så fungerade den igen. Så att vänta och se är tyvärr den enda lösning jag kan erbjuda.

Patience is a virtue wink

alain www.bimmerpower.org
23 december 2008 · 3 995 Inlägg

Den är förmodligen låst till hans operatör, det finns telefonsäljare som kan låsa upp den mot en peng.
Jag ha get bort en mobil som vart låst, (simkort inaktiv) , Han lämnade den inne, den öppnades på 10 minuter och kostade 150:, fungerar perfekt, bara att du har pinkod.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Ulf_W bilder.ulfw.se
23 december 2008 · 1 103 Inlägg

Står det SIM inaktivt med alla kort är den inte operatörslåst utan stöldspärrad...
Lösning för detta finns, men är givetvis olagligt.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Perrrra_
23 december 2008 · 181 Inlägg

Ulf_W skrev:
Står det SIM inaktivt med alla kort är den inte operatörslåst utan stöldspärrad...
Lösning för detta finns, men är givetvis olagligt.

Det har jag redan tagit bort (telefonen är inte stulen) måste vara något annat? för stöldspärren försvinner då man lägger in senaste uppdateringen på telefonen.. :S får väl åka in till telia eller nå och kolla smile

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886
Ulf_W bilder.ulfw.se
23 december 2008 · 1 103 Inlägg

Perrrra_ skrev:

Ulf_W skrev:
Står det SIM inaktivt med alla kort är den inte operatörslåst utan stöldspärrad...
Lösning för detta finns, men är givetvis olagligt.

Det har jag redan tagit bort (telefonen är inte stulen) måste vara något annat? för stöldspärren försvinner då man lägger in senaste uppdateringen på telefonen.. :S får väl åka in till telia eller nå och kolla smile

Stöldspärren försvinner när man lägger in uppdateringen, ja eller hur...

Lycka till på Telia!

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Perrrra_
23 december 2008 · 181 Inlägg

Ulf_W skrev:

Perrrra_ skrev:

Ulf_W skrev:
Står det SIM inaktivt med alla kort är den inte operatörslåst utan stöldspärrad...
Lösning för detta finns, men är givetvis olagligt.

Det har jag redan tagit bort (telefonen är inte stulen) måste vara något annat? för stöldspärren försvinner då man lägger in senaste uppdateringen på telefonen.. :S får väl åka in till telia eller nå och kolla smile

Stöldspärren försvinner när man lägger in uppdateringen, ja eller hur...

Lycka till på Telia!

Man kan ta bort stöldspärren på sådant sätt, vet flera personer som gjort det tidigare och fått s-e att fungera, får väl kolla på nån annan sida när inte det här var till större hjälp,


Admin kan låsa och ta bort tråden om den bryter mot några regler.

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886
Ulf_W bilder.ulfw.se
23 december 2008 · 1 103 Inlägg

Perrrra_ skrev:

Ulf_W skrev:

Perrrra_ skrev:
Det har jag redan tagit bort (telefonen är inte stulen) måste vara något annat? för stöldspärren försvinner då man lägger in senaste uppdateringen på telefonen.. :S får väl åka in till telia eller nå och kolla smile

Stöldspärren försvinner när man lägger in uppdateringen, ja eller hur...

Lycka till på Telia!

Man kan ta bort stöldspärren på sådant sätt, vet flera personer som gjort det tidigare och fått s-e att fungera, får väl kolla på nån annan sida när inte det här var till större hjälp,


Admin kan låsa och ta bort tråden om den bryter mot några regler.

Jag har låst upp telefoner i 10 år så jag vet att det inte räcker med uppdatering. Men som sagt det går att göra, inga problem...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Perrrra_
23 december 2008 · 181 Inlägg

Ulf_W skrev:

Perrrra_ skrev:

Ulf_W skrev:

Stöldspärren försvinner när man lägger in uppdateringen, ja eller hur...

Lycka till på Telia!

Man kan ta bort stöldspärren på sådant sätt, vet flera personer som gjort det tidigare och fått s-e att fungera, får väl kolla på nån annan sida när inte det här var till större hjälp,


Admin kan låsa och ta bort tråden om den bryter mot några regler.

Jag har låst upp telefoner i 10 år så jag vet att det inte räcker med uppdatering. Men som sagt det går att göra, inga problem...

Okey.. det har då funkat fint tidigare så..?

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886
Rquired Allmänt envis
23 december 2008 · 12 512 Inlägg

Enklast är väl att ringa killen som ägde telefonen innan och fråga? Så slipper man gissa.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang