3709
Sök

Gratis trådlöst internet med laptop?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Hejsan, min bror har en laptop med trådlös internet han kan ansluta till internet varsomhelst inrpincip.

Han köpte datorn som den är cash och betalar inte något abonnemang eller något.

Det jag undrar är hur det går ihop? Om jag kunde fråga min bror hade jag gjort det men han är inte så hemma på datorer.

Här hemma kan han ansluta till 3-4olika nätverk.

Bmw osv..

Fire And Silk
2 254 Inlägg
23 december 2008
Han ansluter till andras trådlösa nätverk, som de betalar för, men inte har lösenords-skyddat. Han snål surfar alltså. wink

MVh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Jag tror inte min bror som knappt kan ett skit om datorer är kapabel till att ens genomföra det faktiskt:P Dessutom verkar det funka överallt o stabilt hela tiden. Borde inte folki området grannar med mera notera om någon använder deras internet? o har inte folk lösenord?

Bmw osv..

Kanon..
1 473 Inlägg
23 december 2008
Det är typ två klick för att ansluta till ett oskyddat nätverk, o de finns mängder av dem om man är på rätt ställe.

Ta med honom ut i skogen så går de nog inte lika bra ska du se.

-utan 940
1 728 Inlägg
23 december 2008
Köpte han den i en affär eller ur bakluckan på någon skum typs bil på parkeringen utanför? Är datorn inställd på att ansluta till närmaste trådlösa nätverk som inte är lösenordsskyddat kan det inte vara någon seriös säljare.

Kanon..
1 473 Inlägg
23 december 2008
Andreas 940 skrev:
Köpte han den i en affär eller ur bakluckan på någon skum typs bil på parkeringen utanför? Är datorn inställd på att ansluta till närmaste trådlösa nätverk som inte är lösenordsskyddat kan det inte vara någon seriös säljare.

Hah, det är väl typ standard att ansluta till närmaste trådlösa, oskyddat eller ej.
Råkar det finnas oskyddade i närheten som går att ansluta till gör ju fan windows det automatiskt.

1 002 Inlägg
23 december 2008
Står man på rätt ställe så är det inga problem att få in flera olika nätverk.. Dock så bör de ju gå lite segare för dom som har nätverken..

Ganska osmart att inte ha nått lösenord..

När är i mitt kök så kan jag få in flera olika medans jag i mitt vardagsrum endast kan få in mitt eget..
Senast redigerat av dahboy (23 december 2008)

...

-utan 940
1 728 Inlägg
23 december 2008
leksak skrev:
Hah, det är väl typ standard att ansluta till närmaste trådlösa, oskyddat eller ej.
Råkar det finnas oskyddade i närheten som går att ansluta till gör ju fan windows det automatiskt.

Ja men det är inte meningen att man ska göra det, folk kan t ex. sitta och sprida spam via andras uppkopplingar utan att riskera att åka dit. Folk köper en bärbar dator och trådlös router för att kunna surfa vartsomhelst i huset/trädgården men tänker inte på att använda lösenord.

1 814 Inlägg
23 december 2008
Det är olagligt dessutom, rejält straff på det big_smile

Kanon..
1 473 Inlägg
23 december 2008
expect1991 skrev:
Det är olagligt dessutom, rejält straff på det big_smile

Du snackar i nattmössan.

Kanon..
1 473 Inlägg
23 december 2008
Andreas 940 skrev:
leksak skrev:

Ja men det är inte meningen att man ska göra det, folk kan t ex. sitta och sprida spam via andras uppkopplingar utan att riskera att åka dit. Folk köper en bärbar dator och trådlös router för att kunna surfa vartsomhelst i huset/trädgården men tänker inte på att använda lösenord.

Nej, det är mycket som inte är meningen.
Men det är ju så det är och inget man kan beskylla på försäljare direkt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 december 2008
Skoj att gå en runda med wi-fi påslaget i telefonen, man hade kunnat gå en runda i det här kvarteret och surfa hela vägen utan problem, eller kunde iaf för nu verkar alla ha satt lösenord på sina nätverk.

(Inte för att jag använde dessa, har fritt surf så änvänder det istället)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Moderator+
1 081 Inlägg
23 december 2008
Eller så köpte han en bärbar dator med ett förbetalt 3g-internet. Min "vilda" gissninga!

Vem jag?

Sök