3508
Sök

R35-GTR-vs-Ducati-1098 skyline GTR snabbare än motorcykel:P?

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
http://videos.streetfire.net/video/R35- … 205982.htm
sjysst bil:P och snabbt skyline GTR snabbare än motorcykel:P?
Senast redigerat av _lee_jr (24 december 2008)

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
24 december 2008
Inte för att jag förstår ett skit av vad du skrivit men.. Vadå skulle skybajset vara snabbare?
Ge dom en torr bana istället så tror jag inte den har så stor chans....

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
24 december 2008
han saju att banan är torr

Inspiration comes standard

47 Inlägg
29 december 2008
vid 1.19 säger han "It's nice and dry" så vad fan lipar du över? Ducatin förlorade mot den mäktiga GTRen, inse fakta wink

Körv
3 535 Inlägg
29 december 2008
Kurisuchianu skrev:
vid 1.19 säger han "It's nice and dry" så vad fan lipar du över? Ducatin förlorade mot den mäktiga GTRen, inse fakta wink

kollade du sista sekundrarna i filmen?

är det någon som ens såg att GT-Ren blev KROSSAD?

Truckdriving Man

DFFL
9 020 Inlägg
29 december 2008
Om inte mina ögon ljuger så spöar hojen skiten ur bilen på slutet...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Drifttekniker VA
580 Inlägg
29 december 2008
Hur går det med engelska kunskaperna? De sa i repotaget att GT-R:en hade inte en chans mot Ducatin på rakorna. Men GT-R var snabbare (3,1 sek) runt banan än ducatin. Detta på grund av att GT-R:en var bättre på kurvtagning än Ducatin.

624 Inlägg
29 december 2008
lugn o fin nu , vad hade ni väntat er?
en bil med överladdning, samt en smal bana , klart bilen med 4hjul samt 4bromsar samt överladdning har större chans i kurvorna , och det e ju där det räknas ,som man tar in på ,
men på en raka hade det nog varit lite svårare

Darth Vader
1 644 Inlägg
29 december 2008
_lee_jr skrev:
sjysst bil:P och snabbt skyline GTR snabbare än motorcykel:P?

babyblue242 skrev:
Inte för att jag förstår ett skit av vad du skrivit men..

En snabb översättning a'la "inte-så-stressad" wink:

"Schysst Bil.

Och snabbt nu alla,
Tror ni att en GTR är snabbare än en motorcykel?"
Senast redigerat av DoWahDiddy (29 december 2008)

Braaaaap?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
30 december 2008
Ducati va snabbare i rakorna men GTR va snabbare i kurvorna , men de va jämt endå tycker jag

Nissan Silvia

1 814 Inlägg
30 december 2008
FUllt möjligt att en GTR kan vara snabbare smile

25 Inlägg
2 januari 2009
expect1991 skrev:

Snabbare på vad?

89 Inlägg
2 januari 2009
iDanne skrev:
expect1991 skrev:

Snabbare på vad?

exact

gt-r lär ju ha fetare toppfart och vara bättre i kurvor men knappast at den har sjans på en bana med acc? (kan inte se vid.)

TVT Member
377 Inlägg
2 januari 2009
Som de påpekar vid flertalet tillfällen så har Gt-Ren ett stort övertag när det gäller inbromsningar och även i kurvorna, speciellt knixiga partier. Då bilen har 4 hjul i backen så har den, uppenbarligen ett större övertag mot Duccens 2 hjul... Eller som vid inbromsningar snarare 1½ kontaktpunkter eller rentutav 1...

Men på en bana med snabba riktningsändringar, då är Gt-Ren snabbare! Men, som några redan påpekat... I slutet: Acceleration ut ur en kurva, tvåans växel, vidare ut på rakan... The GTR has NOTHING in it! big_smile
Senast redigerat av _JoCCeV (2 januari 2009)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
2 januari 2009
Lalla78 skrev:
Hur går det med engelska kunskaperna? De sa i repotaget att GT-R:en hade inte en chans mot Ducatin på rakorna. Men GT-R var snabbare (3,1 sek) runt banan än ducatin. Detta på grund av att GT-R:en var bättre på kurvtagning än Ducatin.

Amen to that!

För er som inte kan Engelska, vänligen läs detta på Svenska ovan tongue wink

Kanon..
1 473 Inlägg
2 januari 2009
Ja herregud...

Vad va hela meningen med tråden?

BMW fantast
1 172 Inlägg
2 januari 2009
Jill skrev:
Lalla78 skrev:

Amen to that!

För er som inte kan Engelska, vänligen läs detta på Svenska ovan tongue wink

har gjorts många tester, på många olika banor med olika hojjar och bilar, och självklart så är hojjarna snabbare i starten och på rakorna, men bilen har till 99% alltid snabbare varvtid för bilen har mer grepp i kurvorna och behöver inte bromsa in lika hårt och lika tidigt som motorcykeln....  så är det bara...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

42 Inlägg
2 januari 2009
hahahaha är som att man sitter på ett dagis forum. dom är bra på olika sätt ? :S finns fan ingen bil som är BÄST på allt ...

169 Inlägg
2 januari 2009
Intressant klipp, men knappast tillräckligt objektiv för att dra några större slutsatser.
Varvtiderna med både hojen och bilen är helt beroende på förarens skicklighet. Vad jag vet var det inga aktiva tävlings förare som gjorde testen.  Dom dryga 3 sekunderna som Duccen tappade hade Bayliss åkt in på några kurvor mot honom som körde i filmen. Inget ont om honom men det finns en anledning att det är proffs som kör Superbike racing.
Samma sak med GT-R'en. En proffsförare hade åkt betydligt fortare.

En test jag skulle vilja se är Bayliss på Duccen och till exempel Eksröm eller någon annan DTM förare i GT-R'en. Och både bil och hoj får bara justeras men ska vara i orginal skick i övrigt.

Kanon..
1 473 Inlägg
2 januari 2009
Goran_R skrev:
Intressant klipp, men knappast tillräckligt objektiv för att dra några större slutsatser.
Varvtiderna med både hojen och bilen är helt beroende på förarens skicklighet. Vad jag vet var det inga aktiva tävlings förare som gjorde testen.  Dom dryga 3 sekunderna som Duccen tappade hade Bayliss åkt in på några kurvor mot honom som körde i filmen. Inget ont om honom men det finns en anledning att det är proffs som kör Superbike racing.
Samma sak med GT-R'en. En proffsförare hade åkt betydligt fortare.

En test jag skulle vilja se är Bayliss på Duccen och till exempel Eksröm eller någon annan DTM förare i GT-R'en. Och både bil och hoj får bara justeras men ska vara i orginal skick i övrigt.

Tror nog förarna är likvärdiga, att ta Bayliss vs Ekström vore mer eller mindre bara som att kapa lite på varvtiderna fast behålla tidsskillnaden.

Däremot är det betydligt svårare att åka fort på hoj än i bil så gör man samma sak fast sätter nybörjare bakom spakarna så vinner bilen med några minuter smile
Rent fysiska begränsningar gör att en bil kan ta en kurva i högre hastighet än en motorcykel.

Men man kan ju fortfarande gå till närmaste mc-återförsäljare, köpa sig en hoj cash o rent teoretiskt vara med o tävla i WSBK big_smile

Sök