R35-GTR-vs-Ducati-1098 skyline GTR snabbare än motorcykel:P?

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
24 december 2008 · 1 123 Inlägg

http://videos.streetfire.net/video/R35- … 205982.htm
sjysst bil:P och snabbt skyline GTR snabbare än motorcykel:P?

Senast redigerat av _lee_jr (24 december 2008)

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
24 december 2008 · 258 Inlägg

Inte för att jag förstår ett skit av vad du skrivit men.. Vadå skulle skybajset vara snabbare?
Ge dom en torr bana istället så tror jag inte den har så stor chans....

Edvinoo Hetast Just Nu!
24 december 2008 · 1 355 Inlägg

han saju att banan är torr

Inspiration comes standard
Kurisuchianu
29 december 2008 · 47 Inlägg

vid 1.19 säger han "It's nice and dry" så vad fan lipar du över? Ducatin förlorade mot den mäktiga GTRen, inse fakta wink

decib3L Körv
29 december 2008 · 3 535 Inlägg

Kurisuchianu skrev:
vid 1.19 säger han "It's nice and dry" så vad fan lipar du över? Ducatin förlorade mot den mäktiga GTRen, inse fakta wink

kollade du sista sekundrarna i filmen?

är det någon som ens såg att GT-Ren blev KROSSAD?

Truckdriving Man
FireTraXX DFFL
29 december 2008 · 9 020 Inlägg

Om inte mina ögon ljuger så spöar hojen skiten ur bilen på slutet...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lalla78 Drifttekniker VA
29 december 2008 · 580 Inlägg

Hur går det med engelska kunskaperna? De sa i repotaget att GT-R:en hade inte en chans mot Ducatin på rakorna. Men GT-R var snabbare (3,1 sek) runt banan än ducatin. Detta på grund av att GT-R:en var bättre på kurvtagning än Ducatin.

Lexus Is250 (2009)
Honda Prelude "bb6" (1998)
Honda S2000 "AP1" (2000)
deamon
29 december 2008 · 624 Inlägg

lugn o fin nu , vad hade ni väntat er?
en bil med överladdning, samt en smal bana , klart bilen med 4hjul samt 4bromsar samt överladdning har större chans i kurvorna , och det e ju där det räknas ,som man tar in på ,
men på en raka hade det nog varit lite svårare

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Tom Darth Vader
29 december 2008 · 1 644 Inlägg

_lee_jr skrev:
sjysst bil:P och snabbt skyline GTR snabbare än motorcykel:P?

babyblue242 skrev:
Inte för att jag förstår ett skit av vad du skrivit men..


En snabb översättning a'la "inte-så-stressad" wink:

"Schysst Bil.

Och snabbt nu alla,
Tror ni att en GTR är snabbare än en motorcykel?"

Senast redigerat av DoWahDiddy (29 december 2008)

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
s12 Nissan Gazelle
30 december 2008 · 1 460 Inlägg

Ducati va snabbare i rakorna men GTR va snabbare i kurvorna , men de va jämt endå tycker jag

Nissan Silvia
expect1991
30 december 2008 · 1 814 Inlägg

FUllt möjligt att en GTR kan vara snabbare smile

iDanne
2 januari 2009 · 25 Inlägg

expect1991 skrev:
FUllt möjligt att en GTR kan vara snabbare smile

Snabbare på vad?

Aleks
2 januari 2009 · 89 Inlägg

iDanne skrev:

expect1991 skrev:
FUllt möjligt att en GTR kan vara snabbare smile

Snabbare på vad?

exact

gt-r lär ju ha fetare toppfart och vara bättre i kurvor men knappast at den har sjans på en bana med acc? (kan inte se vid.)

_JoCCeV TVT Member
2 januari 2009 · 377 Inlägg

Som de påpekar vid flertalet tillfällen så har Gt-Ren ett stort övertag när det gäller inbromsningar och även i kurvorna, speciellt knixiga partier. Då bilen har 4 hjul i backen så har den, uppenbarligen ett större övertag mot Duccens 2 hjul... Eller som vid inbromsningar snarare 1½ kontaktpunkter eller rentutav 1...

Men på en bana med snabba riktningsändringar, då är Gt-Ren snabbare! Men, som några redan påpekat... I slutet: Acceleration ut ur en kurva, tvåans växel, vidare ut på rakan... The GTR has NOTHING in it! big_smile

Senast redigerat av _JoCCeV (2 januari 2009)

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
2 januari 2009 · 4 418 Inlägg

Lalla78 skrev:
Hur går det med engelska kunskaperna? De sa i repotaget att GT-R:en hade inte en chans mot Ducatin på rakorna. Men GT-R var snabbare (3,1 sek) runt banan än ducatin. Detta på grund av att GT-R:en var bättre på kurvtagning än Ducatin.

Amen to that!

För er som inte kan Engelska, vänligen läs detta på Svenska ovan tongue wink

leksak Kanon..
2 januari 2009 · 1 473 Inlägg

Ja herregud...

Vad va hela meningen med tråden?

AeroMalm BMW fantast
2 januari 2009 · 1 172 Inlägg

Jill skrev:

Lalla78 skrev:
Hur går det med engelska kunskaperna? De sa i repotaget att GT-R:en hade inte en chans mot Ducatin på rakorna. Men GT-R var snabbare (3,1 sek) runt banan än ducatin. Detta på grund av att GT-R:en var bättre på kurvtagning än Ducatin.

Amen to that!

För er som inte kan Engelska, vänligen läs detta på Svenska ovan tongue wink

har gjorts många tester, på många olika banor med olika hojjar och bilar, och självklart så är hojjarna snabbare i starten och på rakorna, men bilen har till 99% alltid snabbare varvtid för bilen har mer grepp i kurvorna och behöver inte bromsa in lika hårt och lika tidigt som motorcykeln....  så är det bara...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
boos_
2 januari 2009 · 42 Inlägg

hahahaha är som att man sitter på ett dagis forum. dom är bra på olika sätt ? :S finns fan ingen bil som är BÄST på allt ...

Goran_R
2 januari 2009 · 169 Inlägg

Intressant klipp, men knappast tillräckligt objektiv för att dra några större slutsatser.
Varvtiderna med både hojen och bilen är helt beroende på förarens skicklighet. Vad jag vet var det inga aktiva tävlings förare som gjorde testen.  Dom dryga 3 sekunderna som Duccen tappade hade Bayliss åkt in på några kurvor mot honom som körde i filmen. Inget ont om honom men det finns en anledning att det är proffs som kör Superbike racing.
Samma sak med GT-R'en. En proffsförare hade åkt betydligt fortare.

En test jag skulle vilja se är Bayliss på Duccen och till exempel Eksröm eller någon annan DTM förare i GT-R'en. Och både bil och hoj får bara justeras men ska vara i orginal skick i övrigt.

leksak Kanon..
2 januari 2009 · 1 473 Inlägg

Goran_R skrev:
Intressant klipp, men knappast tillräckligt objektiv för att dra några större slutsatser.
Varvtiderna med både hojen och bilen är helt beroende på förarens skicklighet. Vad jag vet var det inga aktiva tävlings förare som gjorde testen.  Dom dryga 3 sekunderna som Duccen tappade hade Bayliss åkt in på några kurvor mot honom som körde i filmen. Inget ont om honom men det finns en anledning att det är proffs som kör Superbike racing.
Samma sak med GT-R'en. En proffsförare hade åkt betydligt fortare.

En test jag skulle vilja se är Bayliss på Duccen och till exempel Eksröm eller någon annan DTM förare i GT-R'en. Och både bil och hoj får bara justeras men ska vara i orginal skick i övrigt.

Tror nog förarna är likvärdiga, att ta Bayliss vs Ekström vore mer eller mindre bara som att kapa lite på varvtiderna fast behålla tidsskillnaden.

Däremot är det betydligt svårare att åka fort på hoj än i bil så gör man samma sak fast sätter nybörjare bakom spakarna så vinner bilen med några minuter smile
Rent fysiska begränsningar gör att en bil kan ta en kurva i högre hastighet än en motorcykel.

Men man kan ju fortfarande gå till närmaste mc-återförsäljare, köpa sig en hoj cash o rent teoretiskt vara med o tävla i WSBK big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang