25 december 2008
Trådstartare
Jag har tagit över en Berlingo -01 på mitt arbete och det första jag upptäcker, efter att jag konstaterade att den var riktigt tråkig att köra, är att huvudenheten är väck. Den startar bara ibland och det är bara ljud i vänster kanal.
Jag kopplade därför in en hyffsad Clarion som jag hade över och till min förvåning är det fortfarande inget ljud i vänster högtalare. Jag bör iofs inte bli förvånad då det är den enda bilmodell jag har kört som börjar rosta på insidan innan utsidan.
Vad tror ni att det kan vara för fel? Sönderärgad kontakt eller kabelbrott? Det är svårt att dra en ny kabel då det är en kontakt på dörren där kabeln kopplas in.
Har någon mer information om hur många kontakter det är på väg från huvudenhet till högtalare?