4546
Sök

Olycka i avesta!

1 174 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
Tjenna alla gorgare!
Måste skriva av mig lite och jag kommer bjuda på stavfelen cool

Hela dagen började med att jag och min pappa skulle åka upp till Borlänge/Romme från Stockholm  och åka lite bräda och umgås! Vi sätter oss i bilen (somnar på en gång hade varit ute å festat med grabbarna lite väl hårt under nattens bataljer)

Runt kl: 08.00 så väcker pappa mig och säger kolla nu får vi blåsa så se nykter ut och skrattade, men inte då, däremot så får vi se en röd bil som är totalt sönder krossad ute i skogen. Båda tänkte nu är det någon som har fått väja för något vilt ute på vägen å fått betala med sin hälsa.
Kom hem för några timmar sedan slår på tvn och text tv och vad tror ni står där?

” En yngre man hemmahörande i Avesta omkom i en singelolycka på Riksväg 70 vid Rembo norr om Avesta tidigt i morse. Larmet om olyckan kom vid halv åtta tiden, men olyckan har troligtvis inträffat flera timmar tidigare.

Det var en annan bilist som slog larm om att en bil hade kört av och stod i diket.
När polisen kom till platsen hittade de en person liggandes död fastklämd under bilen.
– Motorn var kall när vi kom till platsen, så olyckan måste ha inträffat någon gång under natten, säger Tore Strand vakthavandebefäl vid dalapolisen.”

Så grabbar å tjejer ta det lugnt där ute när ni kör, vem vet det kanske är du eller din polare som ligger på döds bädden nästa gång…
Jag tänker iaf köra långsammare nu!...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 december 2008
Sånt här är aldrig skoj, man har fått en hel del anledningar att köra lugnare i framtiden under julhelgen. Både egna upplevelser och sådana man läst om.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Miklen
26 december 2008
Krävdes det så mycke för att du ska tänka köra långsammare ? hmm..

Olyckor händer ju tyvärr oftast av inte helt klara anledningar ..synd och skam är det man kan bara göra allt för att det inte ska hända :S

446 Inlägg
26 december 2008
fy f*n vad tråkigt sad men inget jag hade hört nått om fast jag bor här i avetsa men kommer väll i tidningen sen

Sök