2519
Sök

Man kör en stulen bil, vad händer?

89 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Åker mitt körkort om jag kör en stulen bil och polisen stoppar mig. Och om jag inte har något alls med bilen att göra, bara att det är min kompis bil och jag kör den.

Det är nämligen så att jag börjar bli misstänksam på den bilen jag kör runt , men jag kan även ha helt fel. Men tar dom mitt körkort för det?

Min prövotid gäller fortfarande.
Senast redigerat av Rail (27 december 2008)

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
27 december 2008
varför köra den bilen om du har misstankar?? hmm

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

7 100 Inlägg
27 december 2008
sök på reg nummret ditt ocj skicka till 71456,då brukar de stå om bilen är stúlen

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Jlmmy
27 december 2008
Nichlas_H skrev:
varför köra den bilen om du har misstankar?? hmm

Håller med, Sedan tycker jag det är en rätt dum fråga. Om nu polisen skulle stoppa dig och kollar upp detta fordon och ser att det är stulet så åker du nog dit riktigt rejält på detta, Och inte gör det saken bättre att du har kortet på prövotid eller..

Tror inte du får nöja dig med bara böter i vilketfall^^

150 Inlägg
27 december 2008
ta och kika upp din bil. är den bes? skattad? försäkrad? på vem?  jag skulle inte köra runt i den om jag var misstänksam

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

89 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Ja, den är efterlyst sedan 22:a och jag ska inte köra den mer.. Men vill gärna veta vad som hade kunnat hända. Vet någon om mitt körkort hade blivit indragen om polisen hade stoppat mig? För jag ska ta ett snack med kompisen

Giftig
419 Inlägg
27 december 2008
Varför är bilen efterlyst då?? Är det nån som jävlas med dig?
Senast redigerat av _VeNoM_ (27 december 2008)

LTJD

136 Inlägg
27 december 2008
Har din kompis bara erbjudit dig att köra den eller? Man brukar ju veta vad kompisarna har för bilar..  Verkar inte som du har sunda kompisar... Du kan råka bra mycket mer illa ut än att bli av med lappen om du kör runt i en stulen bil... fängelse i straffskalan, även om jag inte tror det är sååå ofta man åker in för det..

Refined
1 770 Inlägg
27 december 2008
_VeNoM_ skrev:
Varför är bilen efterlyst då?? Är det nån som jävlas med dig?

Jag tror han menar att det inte är hans bil han kör, utan en annan persons, som kanske är stulit den.

89 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Nej, kompisen jävlades inte. Han visste inte om att den redan blivit efterlyst.  Men om man skyller på att man inte visste något. Det hjälper absolut inget?

Vet ingen vad straffen är om man kör i en stulen bil, där man inte hade någon aning om att den va stulen?
Senast redigerat av Rail (27 december 2008)

Refined
1 770 Inlägg
27 december 2008
magnuslindstrom skrev:
Har din kompis bara erbjudit dig att köra den eller? Man brukar ju veta vad kompisarna har för bilar..  Verkar inte som du har sunda kompisar... Du kan råka bra mycket mer illa ut än att bli av med lappen om du kör runt i en stulen bil... fängelse i straffskalan, även om jag inte tror det är sååå ofta man åker in för det..

Exakt, och även KANSKE åka på riktigt ordentligt med stryk, om bilen blivigt stulen ifrån "riktigt orevliga" personer. Så ser dem dig glida runt i deras bil, stannar dej och frågar varför och du bara säger att du kör den åt en kompis. Tror varken polisen eller bilen verkliga ägare skulle tro eller bry sig om den kommentaren.

Slutsats: Ingen bra ide att köra stulna bilar!!!

1 814 Inlägg
27 december 2008
lite offtopic men du borde fundera på vilka du umgås med.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 december 2008
Rail skrev:
Nej, kompisen jävlades inte. Han visste inte om att den redan blivit efterlyst.  Men om man skyller på att man inte visste något. Det hjälper absolut inget?

Vet ingen vad straffen är om man kör i en stulen bil, där man inte hade någon aning om att den va stulen?

"Han visste inte om att den redan blivit efterlyst."

Ööhh... ?

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (27 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

150 Inlägg
27 december 2008
kör du den dagligen eller var du chaför (stavas?) någon kväll? det är du som kör bilen som har ansvaret. känner en grabb som stälde upp på att va chaför en helkväll och körde "kompisens " bil som va obes oskattad oförsäkrad. detta fick han veta dagen efter.

150 Inlägg
27 december 2008
te_wik skrev:
Rail skrev:

"Han visste inte om att den redan blivit efterlyst."

Ööhh... ?

Mvh Tommy

håller med. tycker att du ska söka efter nya "bättre" kompisar.

3 650 Inlägg
27 december 2008
Polisen/åklagaren hade knappast trott dig. Om du hade misstankar så skulle dom sagt att du skulle kontaktat polisen, annars åker du på det också. Du hade ändå åkt dit, samhällstjänst/fängelse hade du nog fått! I deras ögon så är det du som stulit och brukat bilen! (tror knappast din "polare" hade tagit på sig det)
Senast redigerat av Kesler (27 december 2008)

1 024 Inlägg
27 december 2008
jag tycker du är skit skum  ?! å vad är det för kommpis ?!

89 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
KungKjell skrev:
kör du den dagligen eller var du chaför (stavas?) någon kväll? det är du som kör bilen som har ansvaret. känner en grabb som stälde upp på att va chaför en helkväll och körde "kompisens " bil som va obes oskattad oförsäkrad. detta fick han veta dagen efter.

Jag var chafför igår kväll. men det hade blivit många fler om jag inte sökte upp det idag.

Refined
1 770 Inlägg
27 december 2008
Rail skrev:

Varför ens bry dej om vad straffet kan bli? Ge fan i att köra bilen bara

150 Inlägg
27 december 2008
en fråga bara. hur startar du bilen? med nyckel?

Sök