4847
Sök

Tips på förbättring

2 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
#1
Jag skulle vilja ha tips på hur jag kan förbättra mitt orginalljud i min peugeot 206? Jag kan knappt höja ljudet i vissa låtar eftersom det skapar missljud i de främre dörrhögtalarna. Det jag tänkt mig att först göra är att sätta in 2-vägs högtalare utav bra kvalitet i framdörrarna.
   
Men efter lite eftertanke så kanske inte det är så bra eftersom det sitter diskanter i de främre stolparna. Kan det bli för mycket diskant? Kanske istället skulle sätta in rena baselement i framdörrarna istället? ska jag då i sådana fall också byta diskanterna i stolparna? eller är orginaldiskanterna ok i 206.an?

Tacksam för svar. Marc

452 Inlägg
27 december 2008
#2
Hej

Bäst i den bilen är ett 6,5" kitt med lösa diskanter som du sätter i a stolpen där org sitter idag.
Vill du ha mer bas så sätt i en baslåda i bagaget.
Vilken årsmodell hade du på bilen?

mvh marcus

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

2 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
#3
2007 års modell 5.d

452 Inlägg
27 december 2008
#4
Är det en 07 så har du diskanterna på instrumetbrädan eller?
Skall du behålla orgnial cd så får du titta på något lättdrivet kitt.

mvh marcus

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet


Sök