SSexti skrev:
Oj, vad mycket svar man fått.
Har inte vart inne och kollat här på garaget då jag bara blir ledsen av att tänka på bilen.
Ska vi ta det hela från början nu när jag själv fått allt klart i huvudet.
Jag behövde hjälp med diverse saker på bilen.
Då jag själv inte haft tiden som behövdes för att den skulle bli klar under sommarens gång.
Så jag lämnade ut den till en god vän till mig som bor i Järfälla (utanför Stockholm)
Han fortsatte byggandet och ersatte lite småsaker. Men även han kände att tiden var knapp om den skulle hinna rulla på vägarna innan sommaren var över.
Så då kom en tredje person in i bilden. Han bor på Lidingö och har haft verkstad tidigare mm.
Så han erbjöd sig att fortsätta projektet. Var lite skeptisk först men ville självklart ha bilen klar. Så vi lämnade över bilen till honom.
Efter lite drygt 3 veckor så ringde killen och sa att bilen hade försvunnit.. Hunn.. Vad ska man säga. Så det vart att åka ut och hälsa på en vända, dock utan resultat.
Vad som hänt efter detta är att försäkringsbolaget stöter bort allt eftersom jag lämnat iväg nyckel. Så med andra ord. Skulle du låna ut din bil som har en försäkring hos volvia så gäller inte försäkringen om du inte ringt dem och tecknat en extra försäkring med din kompis namn.
Volvias helförsäkring gäller troligtvis bara då du lånar ut den inom familjen vad jag fått fram..
Jag har suttit i ett snabbt förhör med polisen, men de har fortfarande inte ringt upp de personer som haft bilen. Tror det var 3 månader sedan förhöret var.. Så jag tror de skitit helt och hållet i detta fall.. Ringer man dem så säger de bara att det är under utredning.