Stulen: Volvo S60

mcguyver
11 januari 2009 · 218 Inlägg

jag kommer garanterat kolla i göteborgsområdet hoppas verkligen det löser sig för dig

Rand
11 januari 2009 · 1 024 Inlägg

kollar även här,

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Rojpen
11 januari 2009 · 2 230 Inlägg

lite mer info tack:) hur kunde det bli stulen? var bilen hos stor firma privat person med mera? och vart blev den ens stulen?
ska hålal koll men lär ju inte dyka upp hära iaf:P

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Ias
11 januari 2009 · 39 Inlägg

SSexti skrev:
Nja.. FLindgren

Bilen var helförsäkrad!
Men försäkringsbolaget kallar detta "Olovligt brukande"
Då jag lämnat ivag nycklarna till en annan person!
Jag vill ha hjälp! Om någon hittar denna bil eller delar så ger jag självklar en hittelön!
Känns förjäkligt, med tanke på tiden och pengarna som är nerlaggt på denna bil!
Vill komma ut på utställningarna igen men, att betala av denna bil utan att kunna nyttja den kommer ta på både krafter och ekonomin!

/S

tycker att du ska anmäla ditt försäkringsbolag till konsumentverket.
olovligt brukande? My ass.

Då skulle man ju aldrig kunna låna ut bilen till någon eller lämna in den på verkstad.

Låter jävligt konstigt tycker jag

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
12 januari 2009 · 1 325 Inlägg

Förjävligt sånt här, det händer allt för ofta. hmm
Skall hålla koll på blocket och även här på ön om jag ser ngt eller hör ngt.

Lycka till med försäkringsbolaget m.m.!!!

te_wik Forummoderator
12 januari 2009 · 12 813 Inlägg

darkwizard skrev:

te_wik skrev:

darkwizard skrev:
Men i Kalix, där finns det väl inga tjuvar denna tid. Alla sitter väl inne och värmer sig, för att sen komma ut till våren.

Vad menas?

Mvh Tommy

Ta det med lite ironi. Men, jag tror det är par små ungar som såg bilen stå där med nycklarna i och tog sig en åktur. Kolla på alla skogsstigar, den kan stå inkörd där.

Men som sagt, ska hålla koll.

Nej det kopplade inte för mig bara, tyckte inte de hängde ihop alls när inte bilen ens är stulen i närheten av Kalix.. tongue


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Rock-Star
15 januari 2009 · 2 982 Inlägg

vad har hänt än  så l'änge?

SSexti
1 mars 2009 · 4 Inlägg

Oj, vad mycket svar man fått.
Har inte vart inne och kollat här på garaget då jag bara blir ledsen av att tänka på bilen.
Ska vi ta det hela från början nu när jag själv fått allt klart i huvudet.

Jag behövde hjälp med diverse saker på bilen.
Då jag själv inte haft tiden som behövdes för att den skulle bli klar under sommarens gång.
Så jag lämnade ut den till en god vän till mig som bor i Järfälla (utanför Stockholm)
Han fortsatte byggandet och ersatte lite småsaker. Men även han kände att tiden var knapp om den skulle hinna rulla på vägarna innan sommaren var över.
Så då kom en tredje person in i bilden. Han bor på Lidingö och har haft verkstad tidigare mm.
Så han erbjöd sig att fortsätta projektet. Var lite skeptisk först men ville självklart ha bilen klar. Så vi lämnade över bilen till honom.

Efter lite drygt 3 veckor så ringde killen och sa att bilen hade försvunnit.. Hunn.. Vad ska man säga. Så det vart att åka ut och hälsa på en vända, dock utan resultat.


Vad som hänt efter detta är att försäkringsbolaget stöter bort allt eftersom jag lämnat iväg nyckel. Så med andra ord. Skulle du låna ut din bil som har en försäkring hos volvia så gäller inte försäkringen om du inte ringt dem och tecknat en extra försäkring med din kompis namn.
Volvias helförsäkring gäller troligtvis bara då du lånar ut den inom familjen vad jag fått fram..


Jag har suttit i ett snabbt förhör med polisen, men de har fortfarande inte ringt upp de personer som haft bilen. Tror det var 3 månader sedan förhöret var.. Så jag tror de skitit helt och hållet i detta fall.. Ringer man dem så säger de bara att det är under utredning.

Volvo S60 (2002)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 mars 2009 · 13 673 Inlägg

SSexti skrev:
Oj, vad mycket svar man fått.
Har inte vart inne och kollat här på garaget då jag bara blir ledsen av att tänka på bilen.
Ska vi ta det hela från början nu när jag själv fått allt klart i huvudet.

Jag behövde hjälp med diverse saker på bilen.
Då jag själv inte haft tiden som behövdes för att den skulle bli klar under sommarens gång.
Så jag lämnade ut den till en god vän till mig som bor i Järfälla (utanför Stockholm)
Han fortsatte byggandet och ersatte lite småsaker. Men även han kände att tiden var knapp om den skulle hinna rulla på vägarna innan sommaren var över.
Så då kom en tredje person in i bilden. Han bor på Lidingö och har haft verkstad tidigare mm.
Så han erbjöd sig att fortsätta projektet. Var lite skeptisk först men ville självklart ha bilen klar. Så vi lämnade över bilen till honom.

Efter lite drygt 3 veckor så ringde killen och sa att bilen hade försvunnit.. Hunn.. Vad ska man säga. Så det vart att åka ut och hälsa på en vända, dock utan resultat.


Vad som hänt efter detta är att försäkringsbolaget stöter bort allt eftersom jag lämnat iväg nyckel. Så med andra ord. Skulle du låna ut din bil som har en försäkring hos volvia så gäller inte försäkringen om du inte ringt dem och tecknat en extra försäkring med din kompis namn.
Volvias helförsäkring gäller troligtvis bara då du lånar ut den inom familjen vad jag fått fram..


Jag har suttit i ett snabbt förhör med polisen, men de har fortfarande inte ringt upp de personer som haft bilen. Tror det var 3 månader sedan förhöret var.. Så jag tror de skitit helt och hållet i detta fall.. Ringer man dem så säger de bara att det är under utredning.

fast om bilen blivit stulen från 3:e person ska inte detta spela någon roll tycker man
även om bilen blivit stulen med nyckeln ska itne detta spela någon större roll
om omständigheterna varit den rätta
tex om bilen stått i hans garage och den blivit stulen
tycker det verkar jävligt märkligt allting
försäkringsbolagen har en förmåga att försöka slingra sig
men ring till försäkringsbolaget och säg att du inte går med på det dom säger och att du är villig att ta det till rätten för att få rätt
så länge du inte går på dom hårt ser dom det bara som ett tillfälle att slippa ersätta dig för din bil eller att du haft något med försvinnandet av bilen att göra
polisens utredning ska inte spela någon roll

tycker det är så förbannat tråkigt att man inte kan lita på folk längre
inte ens seriösa företag
losade själv små pengar men iallfall när jag gjorde en säkeröverföring till ett företag som inte hade några problem och helt plötsligen visade det sig att dom dragit med över 10miljoner från förskottsbetalningar över jul

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Noo-Fear
1 mars 2009 · 187 Inlägg

hmm inte kul när sånt händer med fan hoppas bara den inte hamnat i polen för då kommer du aldrig få tillbaka den för svenska polisen samarbetar inte med polska men den kan oxå stå på en skrot som stoppar pengarna i fickan och skrotar den utan papper eller liknande eller så kan det vara ett par riktigt pantade lirare som har den och åker med ibland och kommer då antagligen torska lycka till iallafall

BMW 320ik "clownen" (1988)
skyen maskinförare
1 mars 2009 · 125 Inlägg

hoppas allt löser sig. ska ha ögonen öppna.

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)
Nissan Skyline R33 GTS25T "team underground racing" (1995)
corrado g60 komp ras
1 mars 2009 · 141 Inlägg

Fy fan va tråkigt hoppas du hittar bilen !
Läste lite på blcket på efterlysningar här är länken kan det ha samband tror du ?

http://www.blocket.se/vi/20479017.htm?ca=18_s

MVH !

Senast redigerat av corrado g60 komp ras (2 mars 2009)

Hasselstrom
2 mars 2009 · 796 Inlägg

corrado g60 komp ras skrev:
Det här är inte dina fälgar ute på blocket ser iaf identiska ut med dina fast de finns i Umeå
här är  länken IAF

http://www.blocket.se/vi/19937588.htm?ca=18_s

MVH !

Är ju inte enns ett dugg lika dom där fälgarna?!

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
corrado g60 komp ras
2 mars 2009 · 141 Inlägg

Hasselstrom skrev:

corrado g60 komp ras skrev:
Det här är inte dina fälgar ute på blocket ser iaf identiska ut med dina fast de finns i Umeå
här är  länken IAF

http://www.blocket.se/vi/19937588.htm?ca=18_s

MVH !

Är ju inte enns ett dugg lika dom där fälgarna?!

Ja ja Tar bort den då !
De är väl inte så CP att de sätter ut såna grejer på blocket när det går att spåra IP nr !

anvandare_12345
2 mars 2009 · 654 Inlägg

corrado g60 komp ras skrev:
Ja ja Tar bort den då !
De är väl inte så CP att de sätter ut såna grejer på blocket när det går att spåra IP nr !

Eh, jo! På Media Markt en natt här i Norrköping stals det varor för hundratusentals kronor och vissa av dem hamnade på blocket. Polisen fick upp ögonen och grep ett par personer....

corrado g60 komp ras
2 mars 2009 · 141 Inlägg

danhild skrev:

corrado g60 komp ras skrev:
Ja ja Tar bort den då !
De är väl inte så CP att de sätter ut såna grejer på blocket när det går att spåra IP nr !

Eh, jo! På Media Markt en natt här i Norrköping stals det varor för hundratusentals kronor och vissa av dem hamnade på blocket. Polisen fick upp ögonen och grep ett par personer....

Ja ha jo de grejer går och sälja det är ju svårt och känna igen !
Men ett kjolpaket eller fälgar är nog lite svårare och sätta ut  på blocket om de inte slipat ner färg på spoiler och såna grejer !

anvandare_12345
2 mars 2009 · 654 Inlägg

corrado g60 komp ras skrev:
Ja ha jo de grejer går och sälja det är ju svårt och känna igen !
Men ett kjolpaket eller fälgar är nog lite svårare och sätta ut  på blocket om de inte slipat ner färg på spoiler och såna grejer !

Sant, men icke desto mindre finns det ju folk som gör detta... Hoppas att det blir någon klarhet i vart hans bil tagit vägen.

bihfocus
11 mars 2009 ·

Denna var intressant. ( Hade inte bilder på grejerna säger han så lånar bild från annan bil)
Står att det aldrig varit lackat men vem vet att man inte tagit bort lacken :-)

http://www.blocket.se/vi/20613309.htm?ca=6_s

Bara tips...

Senast redigerat av bihfocus (11 mars 2009)

corrado g60 komp ras
11 mars 2009 · 141 Inlägg

bihfocus skrev:
Denna var intressant. ( Hade inte bilder på grejerna säger han så lånar bild från annan bil)
Står att det aldrig varit lackat men vem vet att man inte tagit bort lacken :-)

http://www.blocket.se/vi/20613309.htm?ca=6_s

Bara tips...

Denna annons finns även här på sidan fast annan pris lapp !

http://www.garaget.org/annonser/?view=151920

jocke_gronberg
11 mars 2009 · 4 586 Inlägg

corrado g60 komp ras skrev:

bihfocus skrev:
Denna var intressant. ( Hade inte bilder på grejerna säger han så lånar bild från annan bil)
Står att det aldrig varit lackat men vem vet att man inte tagit bort lacken :-)

http://www.blocket.se/vi/20613309.htm?ca=6_s

Bara tips...

Denna annons finns även här på sidan fast annan pris lapp !

http://www.garaget.org/annonser/?view=151920

nere i 5000 nu på blocket. Ta o ring han fråga lite om kvitton du märken snabbt ifall det är något som inte stämmer. Sedan så skickar han med en volvo R grill för 2000:- med kjolpaketet

Här är numret i garaget annonsen ifall han skulle ta bort den:
Telefon: 0707407391

Senast redigerat av jorre83 (11 mars 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang