Stulen: Volvo S60

bihfocus
11 mars 2009 ·

Det som intresserade mig var när han skrev (Har ingen bild på grejerna) Be han fixa bild först

heikkila
11 mars 2009 · 35 Inlägg

Shit va trist..  Flesta försäkringbolaget suger.. Haft inbrott några ggr i gamla bilar o vad får man ja under utredningen - flera månader senare fallet nedlagt, ingen cash ir dylikt ersättning.

Ligger alltid före dig. ( Pinka på trafikpolis )
_Spawned_ Maskinförare
11 mars 2009 · 1 163 Inlägg

Nästan bättre att ta saken i egna händer, det händer då mer då. Än om polisen ska göra en utredning.. hmm

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
volvoentusiasten
11 mars 2009 · 4 005 Inlägg

Riktigt tråkigt.

Man kan ju undra vad den där tredje personen sysslar med.
Hade han lämnat kvar nyckeln i bilen?

Rättsligt så blir det ju svårt att få rätt. Det finns ju förhöjda självrisker 10-20k kr om bilen stjäls med nyckel. Kan du inte få ett sådant erbjudande?

Personligen skulle jag aldrig lämna iväg bilen till någon privatperson utan extra försäkringar. Speciellt inte en väns vän.

Hoppas att du hittar den, jag ska hålla ögonen öppna. REGNR? (här eller pm)

Kajlie Garaget Video Crew
11 mars 2009 · 842 Inlägg

Du får gärna skriva vilket försäkrningsbolag det e så man vet vad man ska undvika smile

MrTobias
11 mars 2009 · 1 297 Inlägg

Kajlie skrev:
Du får gärna skriva vilket försäkrningsbolag det e så man vet vad man ska undvika smile

Det var Volvia (IF). Inte för att det spelar någon roll. Skulle min sambo få för sig att dra med bilen så kommer mitt försäkringsbolag inte ersätta mig. Jag har ju gett henne en nyckel så då får jag skylla mig själv.

volvoentusiasten
11 mars 2009 · 4 005 Inlägg

MrTobias skrev:

Kajlie skrev:
Du får gärna skriva vilket försäkrningsbolag det e så man vet vad man ska undvika smile

Det var Volvia (IF). Inte för att det spelar någon roll. Skulle min sambo få för sig att dra med bilen så kommer mitt försäkringsbolag inte ersätta mig. Jag har ju gett henne en nyckel så då får jag skylla mig själv.

Man ska aldrig ger nyckeln till sin flickvän! smile

Kajlie Garaget Video Crew
11 mars 2009 · 842 Inlägg

MrTobias skrev:

Kajlie skrev:
Du får gärna skriva vilket försäkrningsbolag det e så man vet vad man ska undvika smile

Det var Volvia (IF). Inte för att det spelar någon roll. Skulle min sambo få för sig att dra med bilen så kommer mitt försäkringsbolag inte ersätta mig. Jag har ju gett henne en nyckel så då får jag skylla mig själv.

Njä men man borde ju få lämna iväg den till typ verkstad/styling utan att det ska räkna som att man praktiskt taget "gett bort den".
Dock så tycker jag som många andra att deras försäkring borde gå in, där den bli stulen.

850robin Avstängd
12 mars 2009 · 73 Inlägg

ska holla koll!!!

Speed911
14 mars 2009 · 58 Inlägg

Det hade varit bra att få REG NR på din bil så ska jag hålla koll här med
jag har sätt än som är snar lik din bil. och den glider nu runt i Helsingborg!!

id_
15 mars 2009 · 130 Inlägg

För att fortsätta lite offtopic men endå ontopic...

Hur gör man då om man lämnar bilen till verkstan?

typ "Hej här är jag, jag ställer bilen ute på parkeringen, men jag tar med mig nyckeln så ni får väl lyfta in bilen med gaffeltruck eller nåt, hejdå!"

Mig veterligen så lämnar man väl altid in nycklarna till dom? i många fall har jag också fått putta in dom i ett nyckelinkast eller liknande då man lämnat bilen utom öppetider..

Soderqvist
15 mars 2009 · 660 Inlägg

Jag tror det försäkringsbolaget försöker säga är att du får inte låna ut bilen till en annan privatperson,

Tex om man lämnar bilen till volvo och den blir stulen då är det volvos försäkring eller ja volvoverkstan som man lämna bilen till som ska stå för notan, dock om jag lånar ut bilen till min kompis kompis och bilen blir stulen, ja det har väll aldrig försäkringsbolaget gått med på?

Dock tycker jag att det är skit att det ska vara som det är men saker och ting går inte alltid som man vill!


//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang