Nja, inte bara batteriet. När bilen är igång så är det ju generatorn som ger ström till alla saker, då kommer den att vara den viktigaste länken för att få bra strömförsörjning. Sedan har vi alla kablar som tillhör strömförsörjningen, de ska vara i bra skick och ha bra kontakt.
Men om batteriet är dåligt så kommer ju generatorn att få jobba extra hårt och det kan innebära att spänningen sviktar i hela bilen.