28 december 2008
Trådstartare
Tja. Jag har beställt dubbla impact 10" basar i en portad låda från blekingebilradio.se. Jag ska driva dessa med ett u-dimension mono steg. Basarna har varsin enkel 4 ohm talspole, alltså 2x4 ohm. Jag ringde till en på blekingebilradio och frågade lite om basarna, och frågade om mitt steg som ger 300Wrms i 4 ohm och 600Wrms i 2 ohm skulle räcka till, och då tyckte jag han sa att jag kommer driva dom med 2 ohms last. Men hur vet jag om gör det, alltså om dom är kopplade på det viset.. Basarna sitter alltså i en färdig portad låda, och vill helst inte "öppna och kolla efter men antar att det är det ända sättet..
Sen en fråga till. Anledningen till att jag köpte dessa var för att min förra bas inte duger till nåt:P är en mds 12" fanatic bas i en sluten fabriksbyggd låda som är jätte liten, basen köpte jag när dom i stort sett gav bort dom på bilmässan för nåt år sen, har hört att dessa basar var "ett misstag" det är alltså inte samma
12" fanatic som man kan köpa på mds idag..
hur gör jag för att få mer tryck nu?! Har en 850, hur ska jag placera lådan för att det ska bli bäst? Någon typ av vägg så att jag spelar in allt i kupén genom skidluckan? Är det någon som har tips på en annan låda som man kan bygga själv?