J-spec Sweden AB, erfarenhet?

MICKEHEHE HEHE
29 december 2008 · 156 Inlägg

Någon hära som har handlat från J-spec Sweden AB ?

Läst om JapSport, och dom har inte fått så bra kritiker.

Så J-spec har ju likadann bilar typ och ja, någon som har erfarenhet av denna bilfirma?


Tack // Micke

m3-lappis
29 december 2008 ·

Jag kan då varmt rekomendera dessa killar. Blev mottagen på ett jätte-bra sätt och bemött på ett väldigt trevligt vis.
Handlar jag japs igen nån gång så blir det lätt dessa killar igen.

Opelmadness German cars, quality and beyond
29 december 2008 · 8 197 Inlägg

Ja dom är trevliga killar.. Känner dom personligen och det är lugna sansade grabbar. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
MICKEHEHE HEHE
29 december 2008 · 156 Inlägg

m3-lappis skrev:
Jag kan då varmt rekomendera dessa killar. Blev mottagen på ett jätte-bra sätt och bemött på ett väldigt trevligt vis.
Handlar jag japs igen nån gång så blir det lätt dessa killar igen.

Okey, vad köpte du för bil smile?
Enda som är lite synd är att dom håller hus en bra bit ifrån mig, bor i Kiruna så haha..

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
29 december 2008 · 820 Inlägg

Skall dit den 3e januari så kan komma med rapport då!

men har endast hört bra om dessa killar.. Dem skall tydligen åka till japan och handplocka bilarna själva på auktion,  Bilarna på auktionen får ett "skick-värde" på 1-5 och j-spec köper endast in 4+, helst 5or.

Dvs att bilarna är direkt ifrån japan och inget handplock ifrån england vilket är ett plus.  Japanerna vårdar sina bilar sjukt bra enligt sägeln.  Har även pratat med en handfull personer som handlat av dem, och alla är riktigt nöjda.

MVH.

Senast redigerat av Dawe_A (29 december 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
MICKEHEHE HEHE
29 december 2008 · 156 Inlägg

Dawe_A skrev:
Skall dit den 3e januari så kan komma med rapport då!

men har endast hört bra om dessa killar.. Dem skall tydligen åka till japan och handplocka bilarna själva på auktion,  Bilarna på auktionen får ett "skick-värde" på 1-5 och j-spec köper endast in 4+, helst 5or.

Dvs att bilarna är direkt ifrån japan och inget handplock ifrån england vilket är ett plus.  Japanerna vårdar sina bilar sjukt bra enligt sägeln.  Har även pratat med en handfull personer som handlat av dem, och alla är riktigt nöjda.

MVH.

Okey, tackar smile Vad ska du köpa för bil?

Du får gärna skriva åt mig när du vart och gjort affär, eller vad du nu ska göra :b
Och säga hur dom var:)

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
29 december 2008 · 820 Inlägg

MICKEHEHE skrev:

Dawe_A skrev:
Skall dit den 3e januari så kan komma med rapport då!

men har endast hört bra om dessa killar.. Dem skall tydligen åka till japan och handplocka bilarna själva på auktion,  Bilarna på auktionen får ett "skick-värde" på 1-5 och j-spec köper endast in 4+, helst 5or.

Dvs att bilarna är direkt ifrån japan och inget handplock ifrån england vilket är ett plus.  Japanerna vårdar sina bilar sjukt bra enligt sägeln.  Har även pratat med en handfull personer som handlat av dem, och alla är riktigt nöjda.

MVH.

Okey, tackar smile Vad ska du köpa för bil?

Du får gärna skriva åt mig när du vart och gjort affär, eller vad du nu ska göra :b
Och säga hur dom var:)

Det vet jag inte ännu..Tänkte kolla på lite olika bl.a  Evo, supra, skyline.


japp jag kan skicka ett pm till dig efteråt!

mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
Stefan Varberg Supraman
29 december 2008 · 2 300 Inlägg

dom e riktigt bra.

Bilarna tas hem genom att dom har en i japan som kollar bilarna och bara tar dom bättre.
Sen skickas den till england för inregistrerin i eu, det e lättare att ta in en bil via england än att köra direkt.
Sen skeppas den till sverige där den reggas och besiktas och gås igenom och servas.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
coffe.dk Zzzz
29 december 2008 · 937 Inlägg

Har några kompisar som handlat av dem, och det har funkat skitbra.
Bara hört bra saker om dem smile

j0nas Lastbilschaffis
29 december 2008 · 811 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
dom e riktigt bra.

Bilarna tas hem genom att dom har en i japan som kollar bilarna och bara tar dom bättre.
Sen skickas den till england för inregistrerin i eu, det e lättare att ta in en bil via england än att köra direkt.
Sen skeppas den till sverige där den reggas och besiktas och gås igenom och servas.

Deras bilar kommer direkt från japan & går inte via england mer vad jag vet.

Trevliga killar som lurat på mig 2st skylines big_smilelol och hjälper dig om det är nåt problem smile

kan inget mer än säga: ska du köpa i sverige så köp där. Lite högre pris än andra men den service man får & rabatter på prylar av dem efter du köpt din bil där är det inget fel på smile

Senast redigerat av kaxxen (29 december 2008)

MICKEHEHE HEHE
29 december 2008 · 156 Inlägg

kaxxen skrev:

Stefan Varberg skrev:
dom e riktigt bra.

Bilarna tas hem genom att dom har en i japan som kollar bilarna och bara tar dom bättre.
Sen skickas den till england för inregistrerin i eu, det e lättare att ta in en bil via england än att köra direkt.
Sen skeppas den till sverige där den reggas och besiktas och gås igenom och servas.

Deras bilar kommer direkt från japan & går inte via england mer vad jag vet.

Trevliga killar som lurat på mig 2st skylines big_smilelol och hjälper dig om det är nåt problem smile

kan inget mer än säga: ska du köpa i sverige så köp där. Lite högre pris än andra men den service man får & rabatter på prylar av dem efter du köpt din bil där är det inget fel på smile

Hehe okey..
Jao, funderar på en lite skajja smile
Men häldre betalar man ju helt klart lite högre priser på bilarna, och får bra service och så..
Än att bara vara ute efter det billigaste och sen rasar allt efter 1 vecka och man får ingen bra service alls.

Som t.ex. Jap-Sport, läste lite om dom igår, och vad jag fröstod så ägdes Jap-Sport av ett japanskt försäkringsbolag, japparna kör sönder, sen tar dom hit till sverige och säjer dom. Och man får en bil som alltså har haft med försärkingsbolag i japan att göra.. Och hur funkar dom haha.

Så Jap-sport ska man INTE handla av. J-spec är det som häller med andra ord..

R_fused There is no replacement for displacement
29 december 2008 · 630 Inlägg

Har också läst en del negativt om jap-sport, men det måste ju ändå va en del som handlar av dem eller? de har ju rätt mycket bilar ute på blocket iallafall

j0nas Lastbilschaffis
29 december 2008 · 811 Inlägg

Själva jap-sport finns inte som företag i sverige vad jag har förstått men de finns ändå men under nåt annat namn säkert.  Jap-sport är samma som keighly trade center i england då det är samma lurv som äger eller va han nu gör med det.

Bilarna finns inte i sverige utan står i england och är ute på annonser där med sen så man vet ju inget alls om deras bilar.  Att prata om KTC = keighly trade center aka jap-sport är ett big no no på de engelska skyline forumen.... så illa ryckte har de....


j-spec har ju alla bilar i sverige utom vissa men jag skulle aldrig tveka att köpa en bil av dem iaf.

Janken Driver
29 december 2008 · 2 111 Inlägg

Sen har du EuropeanSporsCars.se i Älmhult också. Riktigt trevliga och serviceminded!.

Har köpt min bil som är på väg hem därifrån, har inget negativt att säga om dem!.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
T16_AeRo
29 december 2008 · 712 Inlägg

Polaren köpte en Skyline från dom för några år sedan.. han var nöjd iaf smile

j0nas Lastbilschaffis
29 december 2008 · 811 Inlägg

Janken skrev:
Sen har du EuropeanSporsCars.se i Älmhult också. Riktigt trevliga och serviceminded!.

Har köpt min bil som är på väg hem därifrån, har inget negativt att säga om dem!.

MVH Janken

förrutom att man kan köpa bilarna avsevärt billigare i england själv & ta hem dem smile De tar ju bara annonser därifrån direkt från pistonheads bara & jag tror inte ens de kollar bilarna själva smile De lägger till ca 50-60k på varje bil.. Sen om nån tjafsar om tull/moms så betalar de ingen då england är i EU skillnad på om man tar direkt från japan..

Jag har pratat med dem & tycker de är trevliga men det blev inget bilköp av dem.

Sen har vi superior imports oxå.


j-spec, esc & superior imports kan man köpa av iaf.

Dock lite reservation mot esc då ja känner en som köpte sin bil där & det var ingen possitiv affär alls vad jag vet. De verkar ha blandade betyg vid service. Vissa tycker är smidiga & visa osmidiga.

men inget slår jap-sport haha jävla skojare hela bunten:lol:

Senast redigerat av kaxxen (29 december 2008)

Kayhan
29 december 2008 · 407 Inlägg

Har bara hört positiva saker om dom.. bilarna ska tydligen vara i så gott som toppskick, och är det något som krånglar så gör dom allt för att lösa det.. Sen att toyota i karlstad rekomenderar dom när det gäller vissa specialprylar säger väl inte lite? smile

FredrikF
29 december 2008 · 369 Inlägg

Plockade min bil osedd från J-Spec, kan bara säga att jag blev otroligt nöjd..big_smile Sen att dom är väldigt bra att ha och göra med gör ju inte saken sämre.. Rekomenderar dom verkligen..

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
R_fused There is no replacement for displacement
29 december 2008 · 630 Inlägg

okej står inte jap-sports bilar i sverige blir de ju en annan sak att ha många bilar ute hehe

myran Foto/Bilnörd
29 december 2008 · 1 541 Inlägg

kan helt klart rekomendera j-spec. Köpte min skyline därifrån och är otroligt nöjd med servicen.

Kostar lite mera än att plocka hem själv.. men för dom extra kronorna så får man en otroligt bra service och en bil som det är bara vrida om nyckeln i och köra smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang