Kopplingen på bild #1 blir inte så bra eftersom det inte är bryggkoppling, läs vad det står ovanför kopplingsplintarna. För bryggkoppling ska du använda - på höger kanal och + på vänster kanal. Steget kommer då att belastas med 2Ohm/kanal kan man säga (eftersom basen är på 4Ohm). I det läget kommer du att få ut maximalt med effekt till din bas, alltså 380W.
Om du däremot kör på kopplingen enligt bild #2 så kommer du bara att använda ena kanalen på steget, som då kommer att belastas med 4Ohm (eftersom att basen fortfarande är på, just det, 4Ohm). Då kommer du bara att få ut 125W.
MVH// Christoffer