3782
Sök

855 t5 kylfläkten startar inte?

1 028 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#1
855 t5 kylfläkten startar inte?

Sitter ju något relä som ska sköta flåkten men var får den signal ifrån?

Eller brukar relät gå sönder?

Fläkten funkar om man kör den mauellt...

Tacksam för svar och ideer

Mvh Jimmy

Har inget å skriva ännu

1 028 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#2
hjälp... eller dom brukar inte starta offta? så den kanske funkar?

Har inget å skriva ännu

5 089 Inlägg
24 januari 2009
#3
låt bilen stå på tomgång och se ifall fläckten startar när bilen börjar bli jättevarm. den snurrar ju inte hela tiden.

\Lindgren

1 028 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#4
har provat..... märks inget på tempmätaren iaf men bra om man vet att den funkar

Har inget å skriva ännu

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 januari 2009
#5
Som FLindgren sa, nästan enda sättet att lätt kolla om fläkten startar, är att låta bilen stå på tomgång när den är varm.

Normalt går fläkten aldrig, det är bara när du står stilla med varm motor.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök