Jag kör med dom i mina dörrar (fast kitsystemet) och om du tänker köra dom på AMP1an så säger jag bara, glöm det. Kommer bara bli sämre ljud och mindre med tryck än original, samt att det krävs en del modifierande för att få plats med dom. Om du nu vill byta så gör det seriöst och dämpa dörrarna rejält samt täta och gör riktiga baflar, och driv högtalarna på ett riktigt slutsteg.
Sen så stämmer inte den där infon från STCS riktigt, utsignalen till dörrhögtalarna är fullregister, alltså 20-20000Hz ungefär. Jag använder iaf den signalen till alla högtalare i bilen, alltså även diskant och mellanregister. Om du kopplar in en AMP2a också i systsmet så kommer ju den behöva programeras in för att fungera, och då kommer frekvenserna från AMP1an att ändras. Effekten från AMP2an däremot kommer ju inte till någon fördel för dörrhögtalarna eftersom den är tänkt att kopplas till ett par 6x9" bashögtalare i hatthyllan.
Ang. frekvenser så är ju det ljudet som sänds ut. Basljud brukar räknas som 20-70Hz, midbas 60-250Hz, mellanregister 250-5kHz och diskant däröver, ungefär.
MVH// Christoffer
Senast redigerat av ChriZtoffer (29 december 2008)