5335
Sök

Köpa kamera ifrån Storbritannien...

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Jag funderar på att köpa en Kamera ifrån En hemsida.

http://robertwhite.co.uk/product.asp?P_ … ;PT_ID=120

Kollade runt lite och märkte då att de är så mycket billigare om jag har räknat rätt.. Har fått det där till 9700KR. För Canon Eos 50D Huset och så fick man

Included accessories: Eyecup Eb, Camera Cover R-F-3, Wide Strap EW-EOS50D, Battery Charger CB-5L, Power Cord, Battery Pack BP-511A, Video Cable VC-100, Interface Cable IFC-200U.

Och om jag skulle köpa 50D i sverige får jag betala 12 tusen för bara själva huset..

Då undrar jag om jag verkligen har räknat.. Hjälp mig ^^. Har aldrig beställt ifrån utlandet. Men om det är så billigt då kommer detta bli första gången jag gör det..

Sen nu när jag är igång.. Då Kommer ingenting av skiten stå på Svenska ? Varken manualen elr själva menyn.. Eller hur ? låter logiskt tycker jag.. Men då kommer problemet att jag är ny på att fota, Men jag tycker om det så jävla mycket, så roligt.

Vet inte.. Hjälp mig tongue Vad hade ni gjort? Tänk er själva nu att ni inte kan så mycket om kameror och ska lära er.. Inte att ni kan allt och får skiten på engelska tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
30 december 2008
Jag var inne på att köpa i USA. Vet inte hur det funkar med tull och sådär på varor från England. Eftersom
att det är post från företag borde det dock inte vara problem. Och ja.. det enda är ju att du får räkna med
att byta laddare (alternativt köpa adapter till den), eftersom att den inte passar i våra uttag. Annars är det
nog bara bra, som sagt.

Inget kommer att stå på Svenska nej. Men har du någorlunda datorvana, så lär du kunna hitta en Svensk
manual på nätet. Canon ska ha manualer på dom flesta språk på sina hemsidor. Det är bara att gå in och
söka. Vill du ha hjälp så är det bara att säga till.

Det bör väl noteras att det KAN (inte säkert, men det KAN) bli problem i tullen. Man har ju hört om folk
som har fått varor beslagtagna och sedan får betala skatt och sånt där på varan, så att priset ska matcha
det Svenska (allt för att inte förstöra för försäljare i Sverige). Dock tror jag inte att det är några problem
från länder som Danmark, Norge, Finland, Tyskland, England och sådär. Det är nog värre med
utom-Europeiska länder. Det ska nog inte vara några problem...

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Okej okej Tackar för ett bra svar big_smile trevlig du ! smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
30 december 2008
Vad är anledningen att köpa den i storbritannien? finns den inte i sverige? Är det tull mellan EU länder?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Skrev ju det.. Den är ungefär 3tusen kr billigare... Bara huset i sverige kostar 14 tusen ungefär. Det är iallfall min anledning i detta fall..
Senast redigerat av ExXtr3me (30 december 2008)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kanon..
1 473 Inlägg
30 december 2008
Det är ingen tull från England, EU-land.
Kabel för att kunna använda laddaren har du med största sannolikhet hemma nånstans om du har tex en gammal VHS på vinden, annars kostar den en tjuga eller nåt på närmaste affär big_smile
Engelska läser vi väl från 4an här i Sverige, det ska du kunna med andra ord wink

Värdet på pund kan du kolla på bland annat www.forex.se
Det skiljer några ören beroende på vilken kurs banken man har använder sig av för dagen så på en såpass dyr sak kan du räkna med att det kan skilja uppemot nån femtilapp eller så.
Det är bara att slå till.

Själv sparar jag länken för framtida inköp.

Edit: Såg en ganska viktig detalj nu, priserna verkar vara angivna utan den engelska momsen på 15%
Så du får nog lägga till 15% på priset.
Maila företaget o hör efter för säkerhetsskull.
Senast redigerat av leksak (30 december 2008)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
leksak skrev:
Kabel för att kunna använda laddaren har du med största sannolikhet hemma nånstans om du har tex en gammal VHS på vinden, annars kostar den en tjuga eller nåt på närmaste affär big_smile
Engelska läser vi väl från 4an här i Sverige, det ska du kunna med andra ord wink

Det skiljer några ören beroende på vilken kurs banken man har använder sig av för dagen så på en såpass dyr sak kan du räkna med att det kan skilja uppemot nån femtilapp eller så.

Edit: Såg en ganska viktig detalj nu, priserna verkar vara angivna utan den engelska momsen på 15%

Jo, jag vet. 9700KR är med 15%.. så det är ju sjuuuukt billigt!
Men jag tycker iallafall inte att engelska är så jäkla lätt tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kanon..
1 473 Inlägg
30 december 2008
ExXtr3me skrev:
leksak skrev:

Nu ser du hur mycket pengar man kan spara om man lärt sig engelska i skolan.
Bara pynta de extra stålarna för att få allt på svenska, träligt va? big_smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:
leksak skrev:

Nu ser du hur mycket pengar man kan spara om man lärt sig engelska i skolan.
Bara pynta de extra stålarna för att få allt på svenska, träligt va? big_smile

HAHAHA, aa. Faktiskt, Men jag går ju i skolan ^^, Har bara svårt för att lära mig.. Men jag får väl sätta mig ner och börja läsa..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Nå garanti eller nått sånt, Finns det i detta läge? Elr om det skulle hända nått med kameran..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kanon..
1 473 Inlägg
31 december 2008
ExXtr3me skrev:
Nå garanti eller nått sånt, Finns det i detta läge? Elr om det skulle hända nått med kameran..

Borde väl vara någon typ av världsgaranti från canon o även från återförsäljaren, lite krångligare att skicka tillbaka kameran bara.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:

Borde väl vara någon typ av världsgaranti från canon o även från återförsäljaren, lite krångligare att skicka tillbaka kameran bara.

Jo, tänkte just på det.. Om det skulle hända nått, Vad ska man ta sig till då? Ett jäkla prob att skicka tillbaka kameran precis som du säger..
Kan man gå någon annanstans då ?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kanon..
1 473 Inlägg
31 december 2008
ExXtr3me skrev:
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:

Jo, tänkte just på det.. Om det skulle hända nått, Vad ska man ta sig till då? Ett jäkla prob att skicka tillbaka kameran precis som du säger..

Ibland brukar det gå att lämna in hos närmaste reparatör.
Maila till canon o fråga så får du definitiva svar.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:
leksak skrev:

Ibland brukar det gå att lämna in hos närmaste reparatör.
Maila till canon o fråga så får du definitiva svar.

Okej.

Någon som Vet någon annan Bra sida? Som är relativt billig.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

VW-nörd?
4 332 Inlägg
31 december 2008
Det är ju en garanti som gäller i hela världen, eller åtminstone i Europa, lämnar in den hos Canon om de går åt helvete, bara o ringa supporten och säga att din kamera e trasig så får de säga vart du ska skicka, eller lämna in den osv. Inga problem de.

15% tull på engelska varor ja, ingen tull och frakten brukar vara rätt låg faktiskt. Ganska likt Postens inom sverige

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Det är ju en garanti som gäller i hela världen, eller åtminstone i Europa, lämnar in den hos Canon om de går åt helvete, bara o ringa supporten och säga att din kamera e trasig så får de säga vart du ska skicka, eller lämna in den osv. Inga problem de.

15% tull på engelska varor ja, ingen tull och frakten brukar vara rätt låg faktiskt. Ganska likt Postens inom sverige

Okej okej smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

VW-nörd?
4 332 Inlägg
31 december 2008
glöm de, skrev 15% tull, mena 15% moms såklart, my bad

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Någon som har köpt kamera utomlands? Eller beställt? Bortsätt ifrån Ebay..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök