glasfiber spackel eller vanligt spackel vilken skall jag använda

carbon_vr6
12 mars 2006 · 56 Inlägg

håller på som bäst att laga om min framkofångare har nästan klart allt plastande men började fundera idag vilket spackel jag skall använda? vanliigt eller glasfiber, är det nån skiljnad på torktid eller hållbarhet?

tackar på förhand! smile

WilYawn Golle
12 mars 2006 · 448 Inlägg

Glasfiberspackel ska du använda till allt utom den allra sista finishen. Det är mycket hårdare och hållbarare är finspackel som sjunker in om du lägger på för tjockt...

Lita på mig, har ett par erfarenheter för mycket av det sad

Supersnygg bil btw, helt i min smak.

Senast redigerat av WilYawn (12 mars 2006)

James May: In other news.... I've fitted a fan!
MrLila
12 mars 2006 · 355 Inlägg

Tänk på att få det så jämt som möjligt med glasfiber, ett helvette att slipa ned pga att det e så hårt. Tyckte jag i alla fall när jag körde med det.

Till det sista kan du ju använda PP-100 lr vad det heter.


Mvh Jonas

Mvh Jonas
mickecorrado Bilplåtslagare
12 mars 2006 · 1 036 Inlägg

skulle aldrig få för mig att använda glasfiberspackel om det inte är så att stötfångaren är gjord av glasfiber. är det plaststötfångeren du ska spackla så använd spackel som är till för plast mer flexibel spackel.

Smoke Tires Not Drugs.
MrC
12 mars 2006 · 90 Inlägg

Ett litet tips är att slipa direkt efter det att spacklet har härdat för då är det som mest lättslipat.

Mvh Christian

Hällre sist än saab!
carbon_vr6
12 mars 2006 · 56 Inlägg

tackar för svaren det blir att använda glasfiber spackel till först då! sen nått finare!

Holme
12 mars 2006 · 1 417 Inlägg

Glasfiberspackel är sepehårt. Lättare att slipa med vanligt, tycker jag.
Men, eftersom glasfiberspacklet är hårdare, så håller det ju såklart bättre.

baca Os Difuntos
13 mars 2006 · 1 822 Inlägg

Bör dock tillägga att glasfiberspackel har högre brytpunkt så går en bit av spacklet sönder typ vid en liten Fender-Bender så e det risk för att större delar av stötfångaren följer med vilket e lite synd eftersom du förmodligen har spenderat några timmar med att slipa skiten..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang