6705
Sök

Spackla på vinyl, går det?

498 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Jag Håller på att bygga om mina dörrsidor fram, dom har jag plastat och ska lackas.

Nu är det så att jag vill ha en slät lackad yta även på bakdörrarna och instrumentpanelen och då undrar jag om man kan spackla dessa ytor som är vinyl och sedan lacka på det? Eller måste jag gå den hårda vägen även där (riva vinylen, plasta, slipa, spackla, slipa, spackla, slipa, spackla, slipa, spackla....tongue)

765 Inlägg
30 december 2008
går gör de ju men kommer nog spricka..  jag körde med filler till mina plastsaker för att få dom släta men dom va ju som sagt i plast:)
Senast redigerat av GreenMountain_ (30 december 2008)

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738

16 197 Inlägg
30 december 2008
jewe skrev:
Jag Håller på att bygga om mina dörrsidor fram, dom har jag plastat och ska lackas.

Nu är det så att jag vill ha en slät lackad yta även på bakdörrarna och instrumentpanelen och då undrar jag om man kan spackla dessa ytor som är vinyl och sedan lacka på det? Eller måste jag gå den hårda vägen även där (riva vinylen, plasta, slipa, spackla, slipa, spackla, slipa, spackla, slipa, spackla....tongue)

den "hårda" vägen.. annars kommer de ser ut som SKIT!!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

498 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
jewe skrev:

den "hårda" vägen.. annars kommer de ser ut som SKIT!!!!

Ja har man gett sig in i denna underbara bilstylinings värld finns det inga genvägar antar jag wink

Sök