4929
Sök

Val av slutsteg och kablar till ett par 10" dls mw10

224 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#1
Tjena!

Jag har lite funderingar kring vilket slutsteg jag ska köpa till mina Dls mw10
Det är 2 stycken som skall monteras i bilen och varje bas är på 400W Rms.


Skulle ett DLS Performance CAD11 vara lagom att driva dessa basar med?
Steget ligger på 1Kilowatt och är ett klass D slutsteg.

Vilken tjocklek på kablar vore optimalt att använda? Ge gärna tips på något bra kabelpaket.

Ge fan i TexasBoB!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
30 december 2008
#2
de räcker med 35mm2 kablage med max 105amp säkring.men varför inte köra på 50mm2 på engång:)
och ja de steget funkar bra till det:)


224 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#3
pattilatti2 skrev:
de räcker med 35mm2 kablage med max 105amp säkring.men varför inte köra på 50mm2 på engång:)
och ja de steget funkar bra till det:)

Spelar det någon större roll om jag väljer 35mm2 eller 50mm2 ?

Ok då får det bli ett cad11 steg. För jag vill helst använda dls rakt igenom.
Jag har även köpt ett gäng up6i frontsystem vad kan vara lämpligt att använda för kablar där?



Tack för det snabba svaret.

Ge fan i TexasBoB!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
31 december 2008
#4
ja skulle kört 50mm2 till det kittet med en 200anl säkring..

dls är grymt bra,bra ljud om du monterar det riktigt bra o ställer in allt bra:)


224 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#5
pattilatti2 skrev:
ja skulle kört 50mm2 till det kittet med en 200anl säkring..

dls är grymt bra,bra ljud om du monterar det riktigt bra o ställer in allt bra:)

Ja dls är bra grejor det:-)
Jag tänkte göra ett seriöst bygge så inredningen kommer snart att åka ur bilen och in kommer lite dynamat.
Kostar dock lite pengar så det kan ju ta ett tag innan allt blir klart.

/Micke
Senast redigerat av Mitsubishi3000GT (31 december 2008)

Ge fan i TexasBoB!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
31 december 2008
#6
det är bra de.installationen är mkt mer än va man anar,dom flesta vill bara slänga dit skiten o hoppas de funkar..

lycka till nu!


224 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
#7
pattilatti2 skrev:
det är bra de.installationen är mkt mer än va man anar,dom flesta vill bara slänga dit skiten o hoppas de funkar..

lycka till nu!

Tackar:-)

Ge fan i TexasBoB!


Sök