Film om konsekvenser i trafiken. Tänk på hur ni kör

Boostrider Försöker iaf
31 december 2008 · 1 998 Inlägg

Denna film är riktigt otäck. Känsliga tittar på egen risk.
http://bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=22034
Hittade en linande på garaget så länkar till den mä
http://www.garaget.org/video/iug3k912z1wd

Denna film å de som hänt mig iår har verkligen gjort att ja mognat.


Rullade ju mä bmwn å en kompis va mä. Tänk om han inte hade hatt bälte. Han hade dött. Tack vare mitt tjöt om bälte klara han sig.
2 kompisar te tjejen dog i somras i bilolyckor.
Tar sellan risker i trafiken nu. Å ska de lekas görs detta på ett säkrare sätt än tidigare. Där de inte finns andra bilar eller oskyddade trafikanter

Hittade filmen på PPF å ligger den redan uppe så kan ni radera min tråd.

//Persson

Senast redigerat av Boostrider (31 december 2008)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Ricky
31 december 2008 · 1 062 Inlägg

man får sej en riktigt tankeställare efter att ha sett denna filmen.

Soubee
31 december 2008 ·

Sett vissa delar av den tidigare i andra sammanhang tex. den sista biten är ifrån England (har jag för mig) som en anti fortkörnings kampanj.
Den är bra för de som behöver sig en tankeställare, jag fick min av polisen när jag blev stannad för fortkörning, inte kört fort sen dess.... (och det var innan jag skaffade audin och dodgen)

Fast_J
31 december 2008 · 60 Inlägg

Många tankar som kommer när man ser filmen. Hoppas att liknande reklamer kommer visas i Sverige så att folk inser vilka risker som finns.  Drive Safe!

// Johan //
expect1991
31 december 2008 · 1 814 Inlägg

Den var ju väldigt rörande, men lite synd att de satt ihop flera videos, den med lillfingret var ju lite komisk och opassande i denna.

no_fake
31 december 2008 · 865 Inlägg

Fast_J skrev:
Många tankar som kommer när man ser filmen. Hoppas att liknande reklamer kommer visas i Sverige så att folk inser vilka risker som finns.  Drive Safe!

håller med

karlsson_6 Volvo Fantast
31 december 2008 · 194 Inlägg

Bra film som borde visas i skolan och på körskolan så dom får något att tänka på innan dom ger si ut i trafiken

Men som man är i tonåren så är man ju odödlig "det händer inte mig" m.m
oftast krävs det en olycka för att många ska fatta

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85
Boostrider Försöker iaf
31 december 2008 · 1 998 Inlägg

Tänkte ju inte så mycket på konsekvenserna men detta år har ja lärt mig va de kan innebära... Dock den hårda vägen sad

Som sagt denna borde va med i reklam eller nö

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Berglund_89
31 december 2008 · 1 476 Inlägg

När jag såg dom få sekunderna i filmen, som dedär paret satt/stod o kramade varandra vid stenmuren.. och de kom en bil o körde rakt in i killen, bakifrån, tänkte jag på mig o min flickvän.. gick rysningar genom hela mig, Usch!

hoppas alla får sig en tankeställare nu..

KÖR ALDRIG MED ALKOHOL I KROPPEN!

och..

KÖR MED FÖRNUFT!

MVH Oscar

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Boostrider Försöker iaf
31 december 2008 · 1 998 Inlägg

volvo_b23a_racing skrev:
När jag såg dom få sekunderna i filmen, som dedär paret satt/stod o kramade varandra vid stenmuren.. och de kom en bil o körde rakt in i killen, bakifrån, tänkte jag på mig o min flickvän.. gick rysningar genom hela mig, Usch!

hoppas alla får sig en tankeställare nu..

KÖR ALDRIG MED ALKOHOL I KROPPEN!

och..

KÖR MED FÖRNUFT!

MVH Oscar

Så tänkte ja också.
Men det klippet hade inget med alkohol att göra. Vårslös körning. Han körde för fort. Står senare i klippet:
The faster the speed
The bigger the mess

Många som kör som idioter nu. Hade senast idag en idiot som sniffa mig i röven. Å på just den sträckan är de heldraget å riktigt möe djur. Farsan hade hand om eftersök av vilt å så. ca 10 olyckor på just den kilometern på ett år. Va hade hänt om ja vart tvungen å bromsa för ett djur? Han hade kört in i röven på mig å ja hade sladdat in i mötande bilar eller ner i en bäck...

Man ser idioter hela tiden. Å nån gång smäller de å då kan de bli riktigt otäckt...

Tänk er för i trafiken å kör med insidan. En bil är hård, en människa mjuk.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
-Kotten- www.drcljusdal.se
31 december 2008 · 679 Inlägg

Bra filmer. dock så rinner ju såna av en efter en stund. lika med att bli av med kortet för att man kört förfort. visst man tänker på det  nån månad sen ligger man på 110-120 igen på 90väg.

Dock alltid tragist när folk dör i trafiken.

Skulle vara kul och se ärlig statistik på hur många som skadas avlider i trafiken, om man styckar upp det i olika delar
tex: Rattonykterhet, sömn. droger, buskörning. äldre då 65+, fortkörning, viltolyckor.

Jag har svårt att se att Bus och fortkörning är så stor del i olyckor som många verkar tro.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Turbo_Erik
1 januari 2009 · 526 Inlägg

Riktigt nyttig film,, Som alla andra fick även jag mig en tankeställare

b-fuel
3 januari 2009 · 246 Inlägg

anda klippet i första länken var den som hade starkast budskap tycker jag....SAKTA IN I GOD TID VID SÅNA TILLFÄLLEN! och andra med för den delen

Blue-Angel Statligt anställd
3 januari 2009 · 215 Inlägg

Dem är helt klart tänkvärda filmklipp... Får en att fundera både en och två gånger.

"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.
erixon89
3 januari 2009 ·

Otäck film..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang