Förföljd av polisbil

EPG Kärnkraftstomte
31 december 2008 · 766 Inlägg

Jag hade varit i ett industriområde idag och hämtat lite kartonger och är på väg därifrån då jag ser en polisbil som kör förbi på huvudgatan 100 meter längre fram som jag strax ska köra ut på. Efter "huvudgatan" kommer det en rondell, där möter jag polisbilen och tänker att aha han fick säkert larm och var tvungen att åka tillbaka (han hade åkt 3/5 av ett varv i rondellen ungefär), jag svänger höger i rondellen. Efter en 100 meter så ser jag att polisbilen ligger efter mig.
Jag fortsätter nån halv kilometer till nästa rondell, och fortsätter ytterligare nån halv kilometer sen svänger jag upp på lite smågator inne i stan efter ett par trafikljus (bara större vägar tidigare) och de ligger fortfarande efter och då får jag det bekräftat att det verkligen är mig de förföljer.
Inne i stan är det högerregeln som gäller och nu gäller det verkligen inte att fuska med den reglen tänker jag och släpper fram några bilar innan jag svänger upp ytterligare en gata men då är de inte efter mig längre och eftersom att jag hade kommit till min slutdestination i alla fall så parkerar jag, lastar av och går in inomhus.

Nu till min fråga: Vad tusan var det dom sysslade med egentligen?

Kan tillägga att bilen är en gammal rostig folkabuss från -86 och klockan var strax efter tre på eftermiddagen.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
MHperformance CNC operatör
31 december 2008 · 280 Inlägg

dom hade kanske inget bättre för sej? fiket hade kanske lunch stängt?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
FireTraXX DFFL
31 december 2008 · 9 020 Inlägg

Nu till MIN fråga: Skit du i vad de sysslade med, var glad att de uppmärksammade den rostiga folkabussen som körde lite udda smågator efter att ha varit och gjort fan vet vad i ett industriområde.


EDIT:
Blev inte mycket till fråga... tongue

Senast redigerat av FireTraXX (31 december 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Memme I'am AWESOME..
31 december 2008 · 2 783 Inlägg

Hade väl brist på tid.. Fett jobbigt när dom kör efter en genom stan och så!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Chrill27
31 december 2008 · 553 Inlägg

Sånt händer, inget ovanligt i det...

Opelmadness German cars, quality and beyond
31 december 2008 · 8 197 Inlägg

FireTraXX skrev:
Nu till MIN fråga: Skit du i vad de sysslade med, var glad att de uppmärksammade den rostiga folkabussen som körde lite udda smågator efter att ha varit och gjort fan vet vad i ett industriområde.


EDIT:
Blev inte mycket till fråga... tongue

Mycket bra svar på tal iaf.. Om dom kunde vara så alerta på fler ställen. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
EPG Kärnkraftstomte
31 december 2008 · 766 Inlägg

emijl skrev:
Hade väl brist på tid.. Fett jobbigt när dom kör efter en genom stan och så!

Rastlösa menar du?

Jo det är klart de kanske åkte runt mest för att se om de hittade nåt objekt som verkade tillräckligt intressant för att förfölja och just då så råkade lilla jag åka förbi hmm Men en sån bil? Hade ju vatt en sak om det hade varit en stylad 240 eller en Skyline eller nåt. Kanske trodde att det var nån pundare som var ute och tog sig en tur.

Och ja FireTraXX jag håller med om vad som du skrivit om dig själv smile

Lås tråden om ni tycker att den är onödig då...

Senast redigerat av MagnumR (31 december 2008)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
leksak Kanon..
31 december 2008 · 1 473 Inlägg

Varför ser man sånahär jävla trådar var o varannan dag?

Ta en funderare på hur många brottslingar de tar dagligen genom att göra samma sak, har man inget bättre för sig så kan man väl likagärna åka efter bilar man tycker ser lite halvskumma ut.

Som jag brukar säga, nästa gång är det din stulna bil de får fatt på genom att göra samma sak, starta en tråd då istället o säg vilket bra jobb de gör.

Edit: Det blev lite väl hårt dedär kanske, men ni förstår vad jag menar big_smile
Sry.tongue

Senast redigerat av leksak (31 december 2008)

FireTraXX DFFL
31 december 2008 · 9 020 Inlägg

leksak skrev:
...

Som jag brukar säga, nästa gång är det din stulna bil de får fatt på genom att göra samma sak, starta en tråd då istället o säg vilket bra jobb de gör.

Berömma polisen?
Det kan man väl inte göra?
yikes





(Jepp, det är sarkasm ni läser.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MHperformance CNC operatör
31 december 2008 · 280 Inlägg

leksak skrev:
Varför ser man sånahär jävla trådar var o varannan dag?

Ta en funderare på hur många brottslingar de tar dagligen genom att göra samma sak, har man inget bättre för sig så kan man väl likagärna åka efter bilar man tycker ser lite halvskumma ut.

Som jag brukar säga, nästa gång är det din stulna bil de får fatt på genom att göra samma sak, starta en tråd då istället o säg vilket bra jobb de gör.

Edit: Det blev lite väl hårt dedär kanske, men ni förstår vad jag menar big_smile
Sry.tongue

då borde dem väll stoppat honom ?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
EPG Kärnkraftstomte
31 december 2008 · 766 Inlägg

leksak skrev:
Varför ser man sånahär jävla trådar var o varannan dag?

Ta en funderare på hur många brottslingar de tar dagligen genom att göra samma sak, har man inget bättre för sig så kan man väl likagärna åka efter bilar man tycker ser lite halvskumma ut.

Som jag brukar säga, nästa gång är det din stulna bil de får fatt på genom att göra samma sak, starta en tråd då istället o säg vilket bra jobb de gör.

Edit: Det blev lite väl hårt dedär kanske, men ni förstår vad jag menar big_smile
Sry.tongue

Tänkte skriva i en annan tråd med ungefär samma innehåll men den vart låst sad

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
leksak Kanon..
31 december 2008 · 1 473 Inlägg

MHperformance skrev:

leksak skrev:
Varför ser man sånahär jävla trådar var o varannan dag?

Ta en funderare på hur många brottslingar de tar dagligen genom att göra samma sak, har man inget bättre för sig så kan man väl likagärna åka efter bilar man tycker ser lite halvskumma ut.

Som jag brukar säga, nästa gång är det din stulna bil de får fatt på genom att göra samma sak, starta en tråd då istället o säg vilket bra jobb de gör.

Edit: Det blev lite väl hårt dedär kanske, men ni förstår vad jag menar big_smile
Sry.tongue

då borde dem väll stoppat honom ?

De fanns ingen anledning att stoppa honom.
Först kollar de såklart upp regnr för att se ifall det är stulen bil/känd person.
Det tar en liten stund så då åker de efter under tiden.
Ingen träff där o annat att göra så slutar de där, har de inget bättre för sig åker de efter en liten stund till för att se ifall personen beter sig konstigt.
I detta fallet var det inga konstigheter så de åkte vidare efter ett tag.

MHperformance CNC operatör
31 december 2008 · 280 Inlägg

leksak skrev:

MHperformance skrev:

leksak skrev:
Varför ser man sånahär jävla trådar var o varannan dag?

Ta en funderare på hur många brottslingar de tar dagligen genom att göra samma sak, har man inget bättre för sig så kan man väl likagärna åka efter bilar man tycker ser lite halvskumma ut.

Som jag brukar säga, nästa gång är det din stulna bil de får fatt på genom att göra samma sak, starta en tråd då istället o säg vilket bra jobb de gör.

Edit: Det blev lite väl hårt dedär kanske, men ni förstår vad jag menar big_smile
Sry.tongue

då borde dem väll stoppat honom ?

De fanns ingen anledning att stoppa honom.
Först kollar de såklart upp regnr för att se ifall det är stulen bil/känd person.
Det tar en liten stund så då åker de efter under tiden.
Ingen träff där o annat att göra så slutar de där, har de inget bättre för sig åker de efter en liten stund till för att se ifall personen beter sig konstigt.
I detta fallet var det inga konstigheter så de åkte vidare efter ett tag.

tar väll en minut max ?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
EPG Kärnkraftstomte
31 december 2008 · 766 Inlägg

Då var det väl som jag misstänkte, men en skitig, rostig och solblekt buss?
Aja skitsamma och god natt gott folk!

PS. Mitt 100ade inlägg wink

Senast redigerat av MagnumR (31 december 2008)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
anderssonboy
31 december 2008 · 355 Inlägg

polisen tittar bara så bilen är U.A sen kör dom vidare ibland kan de ta en stund ..

no_fake
31 december 2008 · 865 Inlägg

nyttigt att göra en tråd om detta... snuten har kört efter miljarder folk inge nytt med de...

leksak Kanon..
31 december 2008 · 1 473 Inlägg

MHperformance skrev:

leksak skrev:

MHperformance skrev:

då borde dem väll stoppat honom ?

De fanns ingen anledning att stoppa honom.
Först kollar de såklart upp regnr för att se ifall det är stulen bil/känd person.
Det tar en liten stund så då åker de efter under tiden.
Ingen träff där o annat att göra så slutar de där, har de inget bättre för sig åker de efter en liten stund till för att se ifall personen beter sig konstigt.
I detta fallet var det inga konstigheter så de åkte vidare efter ett tag.

tar väll en minut max ?

Som sagt, har de inget bättre för sig så åker de väl efter lite längre för att se ifall föraren gör något knepigt.

STriiiker
31 december 2008 · 609 Inlägg

Fan ännu en "polisen-jagade-mig" tråd, Nu är det dags att fixa en ren POLIS-TRÅD... för alla sådan inlägg & funderingar rörande snuten

Volvotjej84 helt galen
31 december 2008 · 388 Inlägg

Pundare och tjuvar (det ena utesluter ju inte det andra) kör ofta runt i gamla vanar och skåpbilar eftersom de har så bra lastutrymme och det dessutom går att bo i dem. Blir stannad titt som tätt i Chevan så fort det är mörkt ute och speciellt om jag befinner mig i bostadsområden...

Varför åka fort när man kan åka brett?
dj_dinmamma
31 december 2008 ·

de tycker vel som vi andra svenskar.. att se en rostig folkabuss är iupphetsande..smile<3

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang