Problem med en Lanciaa Lybra 2.4JTD

mats65
1 januari 2009 · 5 Inlägg

Hej
Jag har en nära bekant som har en Lancia lybra som inte går som den borde. Den saknar totalt kraft i såväl låga som vid höga varvtal. Jag har försökt med STP's gröna flaska med moja som man häller i vid tankning. har gjort detta först en gång vid kvartstank sedan en gång vid fulltank. Det enda som hände var att motorn går lite jämnare på tomgång. Jag har därefter fundera på om turbon funkar som den ska.

Finns det någon som har erfarenhet vid liknande problem och vilken metodik man bör ha för att hitta felet. Går turbon att reparera eller måste den bytas om det är något fel på den.

tacksam för alla svar.
// Mats

BRub
1 januari 2009 · 168 Inlägg

Kollat motorns tändsystem? När gjordes service senast? Kolla så inte den tar olja/Vatten (Kan du se på avgasernas färg)

bumpe Lastbilsmekaniker
1 januari 2009 · 3 878 Inlägg

Byt bränslefilter för jag antar att det är en diesel som avses?

mats65
3 januari 2009 · 5 Inlägg

Tack för svaren. Ja det är en diesel. Tändsystemet kan man ju därmed utesluta smile

bumpe Lastbilsmekaniker
3 januari 2009 · 3 878 Inlägg

Prova o byt filter eller ännu hellre mata den med diesel från flaska. Hjälper inte flaskmetoden (hjälper på den mest envisa CDI som inte vill lufta ur) så kolla om katten är igensatt, är den det så plocka ner den och provkör...

mats65
5 januari 2009 · 5 Inlägg

Är lite ovan med dieselmotorer.neutral Eftersom det ät en importerad bil -> svårt astt får tag i reservdelar så måste jag fråga. Finns det nån slag standardbränslefilter för dieselmotorer att köpa tex på Micro eller Mekonomen:roll.

Katen hur gör man ren en sån  mad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang