6724
Sök

Skärmbreddning Opel Astra OPC

627 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#1
Tjena,

Jag är en snubbe med drömmar och idéer men som saknar kunskapen.. har länge funderat på skärmbreddning till bilen framförallt baktill, dock inte enbart skärmarna (dom är ju redan breddade i orginalutförande, se framskärmar på bilden nedan) utan även en del av karossen. Har sett olika projekt med luftintag i breddningen och jag har fastnat stenhårt för det! Jag har inte mkt erfarenhet av bilbyggen (eller kunskap som sagt) därför undrar jag om det är jobbigt att utföra denna typ av breddning, samt ca vad det kan tänkas kosta? Vad man bör tänka på? Ska man bredda även framtill? Bör breddningen börja högre upp på karossen? Hur får man eventuellt kjolpaket att passa så inte själva breddningen "sticker" ut för mkt? Vart kan man vända sig för att få igenom såna här idéer? Vad för material bör användas etc etc...

Idéer, tips och åsikter välkomnas varmt!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/98898/532877_8qd5n4.jpg
Ursäkta min konstnärliga oförmåga.. hoppas ändå detta ger en bild av hur jag tänkt mig..

We Ride Togheter, We Die Togheter!


Sök