Finns det några Heavymetal/hårdrocksfans här på garaget?

Hee-Maan
13 mars 2009 · 3 113 Inlägg

självklart finns det metalkillar här inne.. smile

själv så lyssnar jag på...

Scar Symmetry, Before The Dawn, Slipknot (ibland), Atreyu, Dead By April och Volbeat är ju rätt sköna.
och så klart några fler...

Semper Fi
hedley Saaboholic
13 mars 2009 · 3 129 Inlägg

The god's made heavy metal, and they told us to play it louder then hell! big_smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Sushikocken Sleeper
13 mars 2009 · 3 084 Inlägg

hedley skrev:
The god's made heavy metal, and they told us to play it louder then hell! big_smile

and remember "God hates us all" smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
sigges3
13 mars 2009 · 5 Inlägg

Här är en till!
Uppväxt på 80 talet med KISS, WASP, Twisted Sister och lite pudelrock Poison, Skidrow, Mötley crue, Gun´s n roses. smile
Lyssnar mycket på Nightwish och Edguy, Helloween, Within Temptation, Iron Maiden, Metallica!tongue

Sushikocken Sleeper
13 mars 2009 · 3 084 Inlägg

sigges3 skrev:
Här är en till!
Uppväxt på 80 talet med KISS, WASP, Twisted Sister och lite pudelrock Poison, Skidrow, Mötley crue, Gun´s n roses. smile
Lyssnar mycket på Nightwish och Edguy, Helloween, Within Temptation, Iron Maiden, Metallica!tongue

Fy fan för poison som var sista band på srf 08 förstörde ju stämningen vilket fjollband sad fast det övriga klagar jag inte på smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
steifan DR!FTT3KN!K3R
13 mars 2009 · 10 427 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Yes. Självklart finns det folk som lyssnar på sånt.

Lyssnar på t.ex:

Amorphis, Opeth, Dream Theater, Dimmu Borgir, Mayhem, Marduk, Borknagar, Susperia, Destruction, Evergrey, Symphony X, Satyricon m.m. Finns rätt mycket bra.

Vad spelar du för musik själv då? smile

Aruzo Ace Ventura
13 mars 2009 · 1 240 Inlägg

Har fastnat helt gör hoompa/folk och Powermetal nu och de finns ju bara 1 land som kan de.. Finland!

Finntroll, Sonata Artica, dreamtale, Sabaton men just nu går de mest Korpiklaani big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=M3ZhkLUc … re=related Så jäkla kung!


Måste verkligen få se dom nån gång cool

Senast redigerat av Aruzo (13 mars 2009)

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
Sushikocken Sleeper
13 mars 2009 · 3 084 Inlägg

Aruzo skrev:
Har fastnat helt gör hoompa/folk och Powermetal nu och de finns ju bara 1 land som kan de.. Finland!

Finntroll, Sonata Artica, dreamtale, Sabaton men just nu går de mest Korpiklaani big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=M3ZhkLUc … re=related Så jäkla kung!


Måste verkligen få se dom nån gång cool

Sett dem live 2 ggr på SRF första gången var dem i det lilla öltältet satan va tryck det var satan så kul man hade just då smile 08 fick de köra på större scen (blev kära i dem direkt) får ju rysningar av "Tuli kokko"

Senast redigerat av Sushikocken (13 mars 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Lucifer85
19 maj 2009 · 87 Inlägg

tja tänkte kolla om det finns någon som vet något band som spelar lite som in the end eller faint med linking park...... vill ha lite musik som vrölar lite men att man skall höra vad dom sjunger också

Plutozzx
19 maj 2009 · 10 Inlägg

Jupps! Jag lyssnar mest till Marilyn Manson i min bil. Men även; Danzig, Silverchair, Joan Jett, Ozzy, Otep, Cat Rapes Dog, Godsmack, Live, Beck, Björk, Amy W, Gossip o.s.v




Mitsubishi3000GT skrev:
Är jag helt ensam i metalträsket eller är ni fler där ute som lyssnar på RIKTIG MUSIK:cool: ?

Skriv gärna ner favoritlåtarna som spelas hemma och givetvis i bilen.

Själv så blir det en hel del COB, Scar Symmetry och inte minst Symphony-x.
Vissa dagar blir det lite mer progressivt som Dream theater och OPETH

"Prata inte när jag avbryter dig"
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
20 maj 2009 · 1 948 Inlägg

Här lyssnas bara på metal! allt annat gör mig bara irriterad och förbannad... i min bil är det metal eller inget som gäller... dock så är jag ganska bred inom metal, lyssnar på allt från led zeppelin och sabbath, till 80 tals glam och till children of bodom och inflames.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
fuzzmower
20 maj 2009 · 66 Inlägg

Lyssnar också på metal, men inte bara. Har rätt bred smak, inom rock, bluesrock, hårdrock och metal då. Både gammalt och nytt. Radiopop och techno finns inte på kartan, sånt skit!! mad

System of a down, Metallica, Inflames, Iron Maiden, Nightwish, Motörhead, Judas Priest, Spiderbait,  Hendrix, ZZ top, Meshuggah, Pat Travers, Foo Fighters, Mustasch, Deftones, Wishbone Ash, Audioslave, Velvet Revolver, Queens of the Stone Age, Linkin Park  etc etc finns massor med bra musik.

Politik är konsten att leta efter problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.
Saab 9-5 2,3T SE "Concept Nordic" (1999)
Moparboy440
20 maj 2009 · 4 682 Inlägg

fuzzmower skrev:
Lyssnar också på metal, men inte bara. Har rätt bred smak, inom rock, bluesrock, hårdrock och metal då. Både gammalt och nytt. Radiopop och techno finns inte på kartan, sånt skit!! mad

System of a down, Metallica, Inflames, Iron Maiden, Nightwish, Motörhead, Judas Priest, Spiderbait,  Hendrix, ZZ top, Meshuggah, Pat Travers, Foo Fighters, Mustasch, Deftones, Wishbone Ash, Audioslave, Velvet Revolver, Queens of the Stone Age, Linkin Park  etc etc finns massor med bra musik.

måste säga att du har mycket bra smak smile .

wildboy_87_
20 maj 2009 · 1 062 Inlägg

Klart man lyssnar på metal ^^

just nu så spelas det väldigt mkt:

sonic syndicate
all that remains
chemical vocation
sabaton

m.m.

mvh

Team Björkeryd
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
24 maj 2009 · 661 Inlägg

Säger bara wacken open air 2009, där kommer en jävla massa bra band, givetvis skall man dit

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
handydan
24 maj 2009 · 201 Inlägg

the 70's rules (ehhh det handlar ju om tycke o smak)

Be A Part Of The Driving Force
olds88
24 maj 2009 · 188 Inlägg

handydan skrev:
the 70's rules (ehhh det handlar ju om tycke o smak)

so true big_smile 70-talet är utan tvekan det bästa årtiondet för musik

handydan
24 maj 2009 · 201 Inlägg

Ska vi börja rada upp, då?
Deep Purple
Led Zeppelin
AC DC
Uriah Heep
Black Sabbath
Nazareth
Thin Lizzy
Judas Priest
Iron Maiden (okej, dom kom ju 1980 - men dock....)
Iron Butterfly
Blood Rock
....ohhh... listan kan ju bli hur lång som som helst... det "nya" är ju i princip "cover-band" (oj, nu får jag skit...). Klart det är ju bra att det finns förbilder.... smile

Be A Part Of The Driving Force
olds88
24 maj 2009 · 188 Inlägg

handydan skrev:
Ska vi börja rada upp, då?
Deep Purple
Led Zeppelin
AC DC
Uriah Heep
Black Sabbath
Nazareth
Thin Lizzy
Judas Priest
Iron Maiden (okej, dom kom ju 1980 - men dock....)
Iron Butterfly
Blood Rock
....ohhh... listan kan ju bli hur lång som som helst... det "nya" är ju i princip "cover-band" (oj, nu får jag skit...). Klart det är ju bra att det finns förbilder.... smile

Och då kan jag fylla på med lite andra kända och okända höjdare:
Sir Lord Baltimore
Granicus
Blue Cheer
Cactus
The Angels
Motorhead
Blue Oyster Cult
Captain Beyond
Irish Coffee
Neon Rose
Som du säger, listan kan bli hur lång som helst...

Sushikocken Sleeper
24 maj 2009 · 3 084 Inlägg


still "Dagens världens bästa band"

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang