4833
Sök

Fundering om att inte behöva äta mat.

underordnad allfixare
696 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Tänkte om man hade en nål i sig som på sjukhus o kunna hänga upp en påse med näring så fort
man blev hungrig vad det skulle underlätta. slippa fundera på vilken mat, slippa springa runt i handla mat,
göra iordning mat, diska osv.. o tänkt vad mycket mera tid man skulle få över smile
kan tänkte mig att det lär bli nå liknande i framtiden.. en liten fundering jag brukar ha roll
Senast redigerat av LasseMan (3 januari 2009)

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Muttley
3 januari 2009
jaha som jag skrev i den andre låter de rätt tråkigt för mat är så gott ??.

373 Inlägg
3 januari 2009
jo visst låter de tråkigt men ultimata "uniks" varianten då de grymt tråkigt att bara laga mat till sig sj även om man gillar att laga mat!!

underordnad allfixare
696 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
tkd_rille skrev:
jaha som jag skrev i den andre låter de rätt tråkigt för mat är så gott ??.

tråkigt må hända men vad praktiskt smile

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

8 921 Inlägg
3 januari 2009
Problemet blir ju hur man ska lösa hungerkänslan för den har man ju kvar trots intravenös näring.
Så i praktiken fungerar det inte.

Fotograf på Tierp iDag

Muttley
3 januari 2009
Hamilton skrev:
Problemet blir ju hur man ska lösa hungerkänslan för den har man ju kvar trots intravenös näring.
Så i praktiken fungerar det inte.

ja de har du rätt i man känner sig hungrig ändå, jobbig hunger är det dessutom.

1 814 Inlägg
3 januari 2009
Föredrar nog riktig mat smile

typ..eh..va?
582 Inlägg
3 januari 2009
Skulle va för jävla skönt att slippa käka hela tiden...visst, god mat är gott, men det är ju inte alltid maten är så god tongue...nae ja skulle trivas om jag hade ett dropp i armen istället tongue haha

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 januari 2009
Tror inte det kommer fungera, om inte annat så behöver magen arbeta annars blir det väl svåra smärtor när den skrumpnar sönder...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
3 januari 2009
Aldrig i livet att jag skulle sluta äta mat av praktiska skäl. Älskar mat. smile

Däremot har jag funderat på att man borde typ ha ett hål i matstrupen som man kan öppna och koppla en slang till. Så när man äter ngt onyttigt kan man koppla på slangen och så åker maten ut igen efter att man svalt. Sen får man äta massa grönsaker och sånt och stänga hålet. big_smile Hahaha. (Jag älskar choklad, därför har jag tänkt ut alternativa lösningar....) tongue

/ichi

8 921 Inlägg
3 januari 2009
ichibon skrev:
Aldrig i livet att jag skulle sluta äta mat av praktiska skäl. Älskar mat. smile

Däremot har jag funderat på att man borde typ ha ett hål i matstrupen som man kan öppna och koppla en slang till. Så när man äter ngt onyttigt kan man koppla på slangen och så åker maten ut igen efter att man svalt. Sen får man äta massa grönsaker och sånt och stänga hålet. big_smile Hahaha. (Jag älskar choklad, därför har jag tänkt ut alternativa lösningar....) tongue

Köra ner fingrarna i halsen är väll lättare eller?
Däremot så har jag haft oturen att få prova på just den metoden fast då åt andra hållet nämligen att få all min mat genom en slang och det är ju inget vidare....specielt inte om det pågår i 9månader sad
Senast redigerat av Hamilton (3 januari 2009)

Fotograf på Tierp iDag

672 Inlägg
3 januari 2009
Själv skulle ja vilja hoppa över å sova... fan så mkt man skulle få gjort då smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

huh?
10 427 Inlägg
3 januari 2009
smiler skrev:
Själv skulle ja vilja hoppa över å sova... fan så mkt man skulle få gjort då smile

Ersätta sömn med rave & energidryck.

Ganska ot.. men.. kul

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
4 januari 2009
steifan skrev:
smiler skrev:

Ersätta sömn med rave & energidryck.

Ganska ot.. men.. kul

Sådär Hypad vill jag me vara tongue

Team Insane Racing

Muttley
4 januari 2009
ichibon skrev:

kan i och för sig ha slang i näsan och få sådana äckliga drycker som man inte vill dricka för att känna smaken smile men genom slang går de bra men sjukt jobbigt att äta på de viset ju.

RMR-Crew
478 Inlägg
4 januari 2009
Jag har alltid funderat på varför man sväljer godis/onyttigheter.
Det smakar ju bara gott, så egentligen hade man kunnat tugga skiten och sen spotta ut det. big_smile

Kanon..
1 473 Inlägg
4 januari 2009
kawiZz skrev:
Jag har alltid funderat på varför man sväljer godis/onyttigheter.
Det smakar ju bara gott, så egentligen hade man kunnat tugga skiten och sen spotta ut det. big_smile

Det är ju därför vi uppfann tuggummi.

12 086 Inlägg
4 januari 2009
Dropp ger en näring, men man är fortf hungrig för det tongue

jag tycker därimot som dig att de vore skitbra, jag hatar att äta. Det är bara jobbigt, först ska man ev laga skiten och sen tugga i sig den. Nej fifan, nu äter jag ju ute minst en gång per dag så jag sliper ju laga så mkt smile

blacken
4 januari 2009
LasseMan skrev:
Tänkte om man hade en nål i sig som på sjukhus o kunna hänga upp en påse med näring så fort
man blev hungrig vad det skulle underlätta. slippa fundera på vilken mat, slippa springa runt i handla mat,
göra iordning mat, diska osv.. o tänkt vad mycket mera tid man skulle få över smile
kan tänkte mig att det lär bli nå liknande i framtiden.. en liten fundering jag brukar ha roll

Ingen bra idè i långa loppet. För jag misstänker att våldet i landet kommer att öka drastiskt. Just på grund av att om man inte äter så kan man inte skita, och kan/får man inte skita så blir man grinig. Och när man är grinig så är våldet inte långt borta.. tongue

Team RmR
393 Inlägg
4 januari 2009
Nutrilett ? wink

Sök