3167
Sök

850 fråga, 18" Spacers & sänkning 60/40

458 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#1
Som topic lyder undrar jag om framdäcken kommer ta i när man svänger med en 60/40 sänkningssats, spacers (runt 15mm tjocka) och 18".

Tacksam för alla svar! Det är till en 850 GLT 96-a smile


865 Inlägg
4 januari 2009
#2
mina 18" tog i fram när jag sänkt med den satsen så jag vart tvungen att slita ut innerskärmana...


458 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#3
Antar jag får göra det samma då. Plastade du nya o så eller? Ser ju lite e grann finare ut med dom på smile


218 Inlägg
5 januari 2009
#4
bara för säkerhetsskäl, informerar ja att om man sänker med 60 sänkning fram så måste fjädrar + dämpare bytas. smile(Y)


1 418 Inlägg
5 januari 2009
#5
schruttan skrev:
bara för säkerhetsskäl, informerar ja att om man sänker med 60 sänkning fram så måste fjädrar + dämpare bytas. smile(Y)

varför anser du att man måste det?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

458 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#6
schruttan skrev:
bara för säkerhetsskäl, informerar ja att om man sänker med 60 sänkning fram så måste fjädrar + dämpare bytas. smile(Y)

Finns ju inget måste men tänkte mej ett helt nytt paket med dämpare och fjädrar wink


218 Inlägg
18 februari 2009
#7
Lindberg88 skrev:
schruttan skrev:
bara för säkerhetsskäl, informerar ja att om man sänker med 60 sänkning fram så måste fjädrar + dämpare bytas. smile(Y)

varför anser du att man måste det?

rätt längesen någon postade ,men är tvungen att skriva!smile

Har hört av väldigt många att originalstötdämparna tar stryk pga dom korta fjädrarna, vet att många företag säger det samma.

Mvh Schruttan


191 Inlägg
19 februari 2009
#8
det ska absolut gå men det är med det är med 18 35 215 då, jag testade med 45 profil och 225or men det tog i när man tvärnitade, min är sänkt men vet inte med hur mycket, och ja bara byta fjädrar sliter mer på dämpara smile

Man måste våga dö för att kunna leva

458 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
#9
Trevligt att ni tog upp den igen, har fortf stått som ett frågetecken med hur stora R fälgar jag ska ha.
Men då blir det 18" då wink
Nån som vet vart man kan få tag på R fälgen "Titan"? Hittar bara Satellite... sad  Titan fälgen är svartsotig nästan, och nån som vet vad för färgkod den är? Skulle bara kunna lämna in dom på lackning isf wink



Sök