4402
Sök

Kommer inget ljud ur mina 6x9" högtalare

139 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#1
Tja.

Köpte inte för så jättelänge sen en aktiv baslåda och när jag kollade i instruktionerna så såg jag att det fanns två högnivå kanaler på förstärkaren så då tänkte jag, ja varför inte köpa ett par högtalare och koppla in dem när det ändå finns två portar lediga så jag köpte ett par 4-vägs 6x9" högtalare som jag satte i hatthyllan. Kopplade in dem på högnivå portarna till baslådans förstärkare men det kommer inget ljud från dem.

Vad har jag gjort för fel?tongue


7 283 Inlägg
5 januari 2009
#2
Det är inte högnivå IN då? wink


139 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#3
nepp för de står high output winkroll


5 852 Inlägg
5 januari 2009
#4
Du får ta dessa högtalarkablar du har till baslådan , ta bort dem och montera dem på 6x9" sen vidare till baslådan så kommer de funka smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

16 197 Inlägg
5 januari 2009
#5
Elitemaster skrev:
Tja.

Köpte inte för så jättelänge sen en aktiv baslåda och när jag kollade i instruktionerna så såg jag att det fanns två högnivå kanaler på förstärkaren så då tänkte jag, ja varför inte köpa ett par högtalare och koppla in dem när det ändå finns två portar lediga så jag köpte ett par 4-vägs 6x9" högtalare som jag satte i hatthyllan. Kopplade in dem på högnivå portarna till baslådans förstärkare men det kommer inget ljud från dem.

Vad har jag gjort för fel?tongue

va e de för baslåda??


samt hur e allt kopplat??

hingoutput har ja då aldrig sett..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 januari 2009
#6
evilaudio skrev:
Elitemaster skrev:
Tja.

Köpte inte för så jättelänge sen en aktiv baslåda och när jag kollade i instruktionerna så såg jag att det fanns två högnivå kanaler på förstärkaren så då tänkte jag, ja varför inte köpa ett par högtalare och koppla in dem när det ändå finns två portar lediga så jag köpte ett par 4-vägs 6x9" högtalare som jag satte i hatthyllan. Kopplade in dem på högnivå portarna till baslådans förstärkare men det kommer inget ljud från dem.

Vad har jag gjort för fel?tongue

va e de för baslåda??


samt hur e allt kopplat??

hingoutput har ja då aldrig sett..

Finns ett fåtal aktiva subbar vad jag sett som har passthrouh för högnivån.
Är dock mer förekommande på hemmamarknaden där det dräller av dem.
Både aktiva som passiva subbar.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

16 197 Inlägg
5 januari 2009
#7
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
Elitemaster skrev:
Tja.

Köpte inte för så jättelänge sen en aktiv baslåda och när jag kollade i instruktionerna så såg jag att det fanns två högnivå kanaler på förstärkaren så då tänkte jag, ja varför inte köpa ett par högtalare och koppla in dem när det ändå finns två portar lediga så jag köpte ett par 4-vägs 6x9" högtalare som jag satte i hatthyllan. Kopplade in dem på högnivå portarna till baslådans förstärkare men det kommer inget ljud från dem.

Vad har jag gjort för fel?tongue

va e de för baslåda??


samt hur e allt kopplat??

hingoutput har ja då aldrig sett..

Finns ett fåtal aktiva subbar vad jag sett som har passthrouh för högnivån.
Är dock mer förekommande på hemmamarknaden där det dräller av dem.
Både aktiva som passiva subbar.

jo att de finns till hemmaprylar ja vet ja..

men isf MÅSTE man ju köra me högnivå in för att få nån signal ut... smile

de va därför ja undra hur han kopplat allt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Masterworks
5 januari 2009
#8
Det är inte så att du måste köra högnivå in och sedan får
filtrerad högnivå ut på dessa portar?

16 197 Inlägg
5 januari 2009
#9
Masterworks skrev:
Det är inte så att du måste köra högnivå in och sedan får
filtrerad högnivå ut på dessa portar?

de va ju de ja mena wink  de va därför ja undra hur han hade kopplat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Masterworks
5 januari 2009
#10
evilaudio skrev:
Masterworks skrev:
Det är inte så att du måste köra högnivå in och sedan får
filtrerad högnivå ut på dessa portar?

de va ju de ja mena wink  de va därför ja undra hur han hade kopplat.

Vet jag väll!  wink

5 852 Inlägg
5 januari 2009
#11
Sluta kramas flickor wink

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

139 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#12
att seriekoppla högtalarna på kablarna till självaste bashögtalaren är väl inte så bra som nån här nämde?

Från stereon till baslådans förstärkare så är det lågnivå(RCA).

Baslådans tillverkare heter Thunder(någonting helt okänt för mig) och modellen har jag ingen koll på.

Finns lite inställningar man kan gra på förstärkarn också, volym, frekvens som förstärkaren ska leverera bäst ljud på(tror ja) och sen finns det en spak som man kan välja dem egna inställningarna på(ratta på rattarna hehe:P) och Full Bass(förinställt)



Sök