HJÄLP!!! Audi S4 cab eller min Mercedes E55

ErnadG
5 januari 2009 · 212 Inlägg

Tjena har en mercedes e55 amg som ni kanske ser, i alla fall, skrev till en kille ang hans audi s4 cab på blocket, om han ville byta, och han svarade ja. Men nu har jag ett dilemma, 80% säger nej, byt inte mercan. Jag har inte haft mercan mer än en månad, men hade varit nice med cabbe, d va så längesen. I alla fall skriv gärna vad ni tycker, hur är s4:an i prestanda, vet att inte många bilar klår e55:an, eller åtminstånde bilar till 500.000. Skulle ni byta eller vad?

Tacksam för svar!!!


http://www.blocket.se/vi/17908730.htm?ca=23_11_s

RPMDennis
5 januari 2009 · 319 Inlägg

Behåll mercan alla gånger i veckan vet inte så mycket i prestanda väg men mercan e de ju fan klass på och den bra mycket snyggare än en sketans audi. Smarta människor kör bil med stjärna eller hur de nu va igen smile Ha de bra. Får man fråga varför du ens kommer på tanken att byta? E de bara för cabben? En sak vore väl va att ljudkomforten i bilen med cab vore ju bli högre än med den som du har.

ErnadG
5 januari 2009 · 212 Inlägg

haha imponerande kommentar, fan vet jag jag e dum i huvet, har en bil max i 6mån sen byter jag, samma med audin, hade den i 6 mån sen när jag fixat facelift och allt, sålde den efter 3 veckor. Har problem med sånt skit, tacksam för ditt svar.

SECRET
5 januari 2009 · 79 Inlägg

behåll e55an

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
5 januari 2009 · 2 456 Inlägg

tongue  Det e ju två snygga bilar .... personligen skulle jag vilja ha som opsion att kunna kabba ner en fin svensk sommar dag å man kan ju alltid skaffa en hardtopp antar jag om det nu finnes.

sen det med skilnaden i hp å så vidare e ju troligen audin snålare å billigare å äga .... ??

Kolla upp vad som e mest förakdeligt å äga i dagens läge.


ps;Nackdelen e ju att den e svart Audin alltså mycket jobb å hålla ren å fräck.

Senast redigerat av lonewolf-holm (6 januari 2009)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Lotec
5 januari 2009 · 191 Inlägg

Kan absolut ingenting om audis.. Men jag vet iaf att jag hade aldrig bytt bort mercan mot den audin.

Åttafemti R
ErnadG
5 januari 2009 · 212 Inlägg

haha den va bra en fin svensk sommar, det finns inte många sådana. Bryr mig inte mycket om drift och förs. betalar 4000 för mercan, erbjudande från IF, sen e dom v8 båda två, ingen ligger under 2l/milen i stan förmodligen

Bjork OEM <3
6 januari 2009 · 6 957 Inlägg

bmw530iA skrev:
haha imponerande kommentar, fan vet jag jag e dum i huvet, har en bil max i 6mån sen byter jag, samma med audin, hade den i 6 mån sen när jag fixat facelift och allt, sålde den efter 3 veckor. Har problem med sånt skit, tacksam för ditt svar.

tror du får sålt din merca ganska snabbt till våren om cab-lusten kommer igen.
Så ja säger behåll din Merca

OEM <3
-Mackan- Fire And Silk
6 januari 2009 · 2 254 Inlägg

Om det är status du är ute efter så tycker jag inte att du ska byta! Mercan som du redan äger är grymt mycket stiligare än Audin! (Nu har jag inte ägt någon av bilarna, jag kan inte ge en kommentar med värdig innehåll)


/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
ErnadG
6 januari 2009 · 212 Inlägg

Bjork skrev:

bmw530iA skrev:
haha imponerande kommentar, fan vet jag jag e dum i huvet, har en bil max i 6mån sen byter jag, samma med audin, hade den i 6 mån sen när jag fixat facelift och allt, sålde den efter 3 veckor. Har problem med sånt skit, tacksam för ditt svar.

tror du får sålt din merca ganska snabbt till våren om cab-lusten kommer igen.
Så ja säger behåll din Merca

Det med att jag får den såld snabbt skulle inte tro så, ingen köper ju bil nuförtiden. Det här med finanskrisen och shit, fast folk fattar inte om man vill ha bil e det nu man ska handla, innan sommaren kostade en e55 minst 350, nu ligger dom på 270 och uppåt. Stor ras i bilindustrin.

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
6 januari 2009 · 2 456 Inlägg

smile  jo men det har du rätt i att det e allt för få sommar dagar i Sverige .... men du får ta en tripp ner till rivieran den e ju bara till å crusa över broarna ner i europa ned cabbat wink

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
trocade
6 januari 2009 · 194 Inlägg

bmw530iA skrev:
haha den va bra en fin svensk sommar, det finns inte många sådana. Bryr mig inte mycket om drift och förs. betalar 4000 för mercan, erbjudande från IF, sen e dom v8 båda två, ingen ligger under 2l/milen i stan förmodligen

s4'an kör du lätt på 1.7l/milen i stan tongue Bara det är en fördel ... apropå bytet så gör det som känns bäst tongue

ErnadG
6 januari 2009 · 212 Inlägg

åker ner varje sommar till bosnien och kroatien, 35-45 grader varje dag i 5 veckor, riktigt nice, men fan roligare att köra ner med en e55, kungen på autobahn, fick mycket pisk med a8:an, nu e jag sugen på revansch, haha.

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
6 januari 2009 · 2 456 Inlägg

bmw530iA skrev:
åker ner varje sommar till bosnien och kroatien, 35-45 grader varje dag i 5 veckor, riktigt nice, men fan roligare att köra ner med en e55, kungen på autobahn, fick mycket pisk med a8:an, nu e jag sugen på revansch, haha.

smile  finnes e55 i cab modell då kolla om någon tröttnat på sin cabbe ....

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
A_nders
6 januari 2009 · 259 Inlägg

bmw530iA skrev:
åker ner varje sommar till bosnien och kroatien, 35-45 grader varje dag i 5 veckor, riktigt nice, men fan roligare att köra ner med en e55, kungen på autobahn, fick mycket pisk med a8:an, nu e jag sugen på revansch, haha.

Vill du vara kung på autobahn ska du ju absolut inte byta, e55an måste väl hänga av de flesta. cool

Ja hade lätt behållt e55an

Senast redigerat av A_nders (6 januari 2009)

BMW 530 Xd (2007)
Audi S6-R "M5 for breakfast" (1995)
Sarge
6 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Jag förespråkar Audi vilken dag som helst, dubbelt så mycket på tisdagar. Men jag tycker ändå att du ska behålla Mercan, även om det bär emot att säga det tongue Det är en jävla bil, S4:an har tyvärr inte samma klass. Hade vi snackat en RS4 hade det kanske varit en annan sak, men mellan dessa bilar, MB. Det är mina $.02 iaf.

Rquired Allmänt envis
6 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Behåll E55an, den är ju bra mycket fräckare än Audin. Gör du dessutom europatripper blir det ju bara nackdelar med en cab. Vem kör öppet på autobahn i 200+?

Om cab suget blir för stort tycker jag du istället du ska leta efter en CLK 55 AMG ist.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
TLO
6 januari 2009 · 1 062 Inlägg

Hade aldrig övervägt att byta bort en fin E55:a ! Behåll den!

"You Go, we go!"
Spethz_
6 januari 2009 · 212 Inlägg

Glöm den där Audin, behåll Mercan!

Loefgren Trucker
6 januari 2009 · 70 Inlägg

Är du helt tokig? Behåll mercan!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang