Hejsan. Har börjat ta tag i mina planer att montera min lilla vinge på bilen. Har slipat noggrant och allt tjaffs. Vingen är gjord av nått slags gummi. Tidigare ägare till den har slarvat med lackering av den så det var sprickor i lacken. Vet att jag måste lackera med mjuk medel i lacken

Då kommer frågorna.
Råkade trampa på vingen i allt kaos i garaget och den sprack lite på översidan

Så hur gör jag för att få bort den?

ser ut som att den blev 2-3mm djup

Kan ju inte spackla direkt

Hur får jag tag på mjuk medel utan att köpa en 5L hink som jag endast blivit erbjuden vart jag än frågat. (fel ställen jag vare på kanske)

Och sen när jag ska blanda och lackera. Hur mycket ska jag blanda i?
Behöver jag någon specialfärg? Den ska bli svart hade jag tänkt.
Eller blir svart vinge på grön bil fult tycker du? Erfarenheter?

Har en spray-burk originalfärg också.
Hur gör jag med klarlacken? Måste burk med hädare inköpas? Eller duger annan klarlack?
Svar ja. Jag tänkte spraylacka den med burk

Har spruta att blanda i när situationen kräver

Om någon har ställen att tippsa om så ligger Sundsvall eller Östersund bra till för mig
