4778
Sök

JVM-finalen...fiasko?

RS
886 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Vad tycker ni om Kanadas "insats" i JVM-finalen? Fattar inte att dom kan va stolt över att ha vunnit med hjälp av ful/fegspel och köpta domare lol jävla tomtar.

Focus RS

1 854 Inlägg
6 januari 2009
Bostrom skrev:
Vad tycker ni om Kanadas "insats" i JVM-finalen? Fattar inte att dom kan va stolt över att ha vunnit med hjälp av ful/fegspel och köpta domare lol jävla tomtar.

Fan va lack man blev, dom fick ju spela hur dom ville, dom är inte värda medalj!!

7 282 Inlägg
6 januari 2009
Och för en som avskyr sport men tyckte detta lät lite kul, vad hände? :o

672 Inlägg
6 januari 2009
Dom va ju bättre/effektivare, synd att fulspelet tolererades.
Publiken va ju även riktigt korkade. Innehållet i deras muggar gjorde nog sitt smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

1 814 Inlägg
6 januari 2009
ja det verkar inte hå gått till på något vidare sätt det där...hmm

Thorssa
6 januari 2009
Det är ju ingen skräll att Kanada spelar och uppträder på detta vis så det kan man inte skylla på. Vem minns inte överfallet på Foppa -04? Sverige kom inte upp i sin rätta nivå och förlorade matchen av den anledningen. Jag tyckte inte det såg ut som att de blev påverkade av Kanadas fula spel, snarare så tycker jag att de borde kört över dem lite mer. Sen att domarna var pinsamma är ju en annan sak.

956 Inlägg
6 januari 2009
visst sverige var usla i powerplay.Men att kanada fick köra på markström flertalet gånger utan utvisning.det är ett riktigt fiasko från domarnas sida

eldus veldus

fotointresserad
2 307 Inlägg
6 januari 2009
Kanada var det bättre laget och var överallt och lyckades utnyttja sina lägen bättre än Sverige som inte fick till så mycket ens i power play. Men de gör ändå en stark insats och visar på att det finns en stark framtid till tre kronor.

Sen är det pinsamt att se att domarna inte vågar ta så solklara utvisningar utan lägger en sådan där låg nivå men man kan inte skylla förlusten på det.

President över Brinkland
465 Inlägg
6 januari 2009
man kan inte mer än hålla med Norde, sverige kom inte upp i den kapacitet som man visat tidigare. Visst några ljusglimtar fanns det som tex Hedman som var glödhet i den sista perioden. Men att domaren ska avgöra en sådan match med 4 överfall om man nu ska kalla det så på den svenska målvaken så är det fan ett fiasko

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

Thorssa
6 januari 2009
Brink88 skrev:
man kan inte mer än hålla med Norde, sverige kom inte upp i den kapacitet som man visat tidigare. Visst några ljusglimtar fanns det som tex Hedman som var glödhet i den sista perioden. Men att domaren ska avgöra en sådan match med 4 överfall om man nu ska kalla det så på den svenska målvaken så är det fan ett fiasko

Skyll inte på domaren, Sverige hade gott om powerplay men de utnyttjade dem inte...

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
6 januari 2009
Gäller att ta in en riktig anabolaklump på grillor som bara musklar ner alla bra spelare på motståndarlaget, det funkar ALLTID för mig när jag kör NHL på datorn. wink Börjar ALLTID matchen med att försöka tackla bästa spelarna genom plexit.

553 Inlägg
6 januari 2009
Sverige var inte det bättre laget och kom inte till avslut på något bra sätt. Men det är fortfarande ett fiasko att dommarna lät kanada spela på den nivån. hmm

831 Inlägg
6 januari 2009
Ja eller så får dom hjärtsnurr och kollapsar till döds.

FL3JM skrev:
Gäller att ta in en riktig anabolaklump på grillor som bara musklar ner alla bra spelare på motståndarlaget, det funkar ALLTID för mig när jag kör NHL på datorn. wink Börjar ALLTID matchen med att försöka tackla bästa spelarna genom plexit.

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 januari 2009
Jag vet inte ja, men ja tycker svensken skulle tagit ett matchstraff och halvt dödat kanadensaren efter han kört på markström första gången, och visa vad vi tycker om det. Sån ska man inte respektera! så jäkla osportsligt....

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök