Jag försöker nu att ta ut stereon (en gammal Clarion) ur min Mitsubishi Lancer från -97! Någon som har erfarenhet av att ta ut stereo ur Lancern? Behövs någon typ av panel tas bort eller är det bara att försöka att slita å dra lite? Jag har inga typer av nycklar, och det finns inga "hål" att stoppa in en nyckel i!
Vet ej hur Lancern ser ut, men på 850n så fick ja ta ur "mobil/mynt" facket under, lätt gjort med en skruvmejsel på sidorna inuti lådan. Stoppa sen bara in näven bakom o fläck loss den. Många ordinarie myntfack brukar sitta med torx och väldigt lätta att få loss (Kom nu ihåg att jag inte har ngn erfarenhet av just lancern utan endast saab o volvo) De e de tipset ja kan ge dej. Lycka till!
det ska väl finnas lås pinnar till den? annars kan du ta en liten radiomejsel och försöka lossa cd´n från stöld kasetten på höger och vänster kort sida!
annars kan det funka med 2 plåtbitar ca 0.8-1mm. sen stoppar du en i vardera kortsida, i ungefär mitten av kortsidan. sedan försöka dra ut stereon. det kan vara lite pillrigt att få plåten på rätt ställe men bara att pillra på ^^