5334
Sök

Kamerastativ till bur?

fotointresserad
2 307 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Gått och blivit sugen på att eventuellt köpa mig en filmkamera till sommaren för att fixa ihop en liten film.
Men OM det blir kameraköp så kommer jag även att bli sugen på att kunna montera denna kamera i en bur på en bil men hur ska jag då gå till väga?

Såg nån form av stativ (magic arm-kit) på Cyberphoto som skulle kunna funka men som student funkar det dock inte med det priset.. ;D

Hittade ett annat billigare alternativ från USA:
http://svtek.com/Images_2/VS_Billet_Mount_Web.jpg

Finns det något sådant i Sverige eller något liknande som man kan komma undan billigare med?

Hur har ni som filmat inifrån en bil fäst era kameror?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 januari 2009
Den ser inte så svår ut att göra om inte annat smile Vad kostade fästet från usa?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

fotointresserad
2 307 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
Den ser inte så svår ut att göra om inte annat smile Vad kostade fästet från usa?

Nä det ser faktiskt ganska simpelt ut, frågan är bara hur man ska gå tillväga tongue Avgasklämma och sen försöka fästa kamerafästet vid det på nåt vänster wink

Fästet från USA gick på $95, 100 om man ville ha med spännbandet

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
8 januari 2009
Det går att göra själv också. Jag har ju ett riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt (ja, du ser poängen)
vettigt stativ hemma. Det går ju självklart att ta av huvudet (delen där du sätter fast kameran) och
sedan sätta dit på en del, som du t.ex svetsar fast i buren på bilen eller sådär. Jag tror att det är mycket
mer stabilt än det som bilden visade...

...Dock kostade mitt stativ nästan 3.000kr. Men det får man ta.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 januari 2009
Norde, annars utbildar jag mig till cnc-operatör, kan säkert göra ett sånt där någon dag.. wink

fotointresserad
2 307 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Det går att göra själv också. Jag har ju ett riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt (ja, du ser poängen)
vettigt stativ hemma. Det går ju självklart att ta av huvudet (delen där du sätter fast kameran) och
sedan sätta dit på en del, som du t.ex svetsar fast i buren på bilen eller sådär. Jag tror att det är mycket

Njae, tror inte de andra är så sugna på att svetsa fast fästen i sina burar för min skull wink

Du har ingen bild på ditt stativ som du kan lägga upp? =P

Mäki skrev:
Norde, annars utbildar jag mig till cnc-operatör, kan säkert göra ett sånt där någon dag.. wink

Då får du ju börja tillverka och skapa en marknad då tycker jag tongue

1 311 Inlägg
8 januari 2009
jag borrade hål i en kub av plast, delade på den och satte bultar med vingmuttrar på, då har du ett fäste som du klämmer fast runt burrören. sedan skruvar du fast en arm i kuben som håller en annan arm (för att kunna vrida och ställa in vinkeln...

tror jag har bilder under min gamla projekttråd!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 januari 2009
Norde skrev:
Hexenhammer skrev:

Njae, tror inte de andra är så sugna på att svetsa fast fästen i sina burar för min skull wink

Du har ingen bild på ditt stativ som du kan lägga upp? =P

Mäki skrev:

Då får du ju börja tillverka och skapa en marknad då tycker jag tongue

Skrev bra jävla skumt där såg jag haha (vet inte hur jag tänkte)..
Menar:
Jag utbildar mig till CNC-operatör nu och kan säkert göra ett fäste någon dag om det är intressant!

fotointresserad
2 307 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Corpze skrev:
jag borrade hål i en kub av plast, delade på den och satte bultar med vingmuttrar på, då har du ett fäste som du klämmer fast runt burrören. sedan skruvar du fast en arm i kuben som håller en annan arm (för att kunna vrida och ställa in vinkeln...

Kikade igenom tråden nu, imponerande bygge av bilen! Hur stabilt var ditt stativ, vid skakningar och så tänkte jag? Du har inget litet filmklipp?

Mäki skrev:
Menar:
Jag utbildar mig till CNC-operatör nu och kan säkert göra ett fäste någon dag om det är intressant!

Fint, då vet jag vem jag hör av mig till sen om/när det blir aktuellt då, Mäki tongue

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 januari 2009
Norde skrev:
Corpze skrev:

Kikade igenom tråden nu, imponerande bygge av bilen! Hur stabilt var ditt stativ, vid skakningar och så tänkte jag? Du har inget litet filmklipp?

Mäki skrev:
Menar:

Fint, då vet jag vem jag hör av mig till sen om/när det blir aktuellt då, Mäki tongue

Japp wink Ända jag behöver veta är väl diameter på röret, kanske gör något ändå..Kommer ha 7 eller 8v praktik efter påsk, blir nog lite dötid då haha!

Sök