5962
Sök

Lister på en 850

stahre
8 januari 2009
Trådstartare
Tja. Lacken på mina taklister har börjat flagna och lossa. Så tänkte höra om någon vet var man kan köpa nya lackade lister nån stans? Och om det är svårt att få bort dom gamla och dit dom nya? Vet att man kan lacka om dom gamla men tänkte om det är lättare o billigare att fixa nya..
Tack pfh!

105 Inlägg
8 januari 2009
stahre skrev:
Tja. Lacken på mina taklister har börjat flagna och lossa. Så tänkte höra om någon vet var man kan köpa nya lackade lister nån stans? Och om det är svårt att få bort dom gamla och dit dom nya? Vet att man kan lacka om dom gamla men tänkte om det är lättare o billigare att fixa nya..
Tack pfh!

Hade samma problem med min. Men jag lackade om dom själv..slipade ner tills jag såg metallen..sen grunda och på med ny svart färg. Blev kanon:D Mycket enkelt att ta bort dom,bara att lossa den lilla "pluppen" längs bak på listen och FÖRSIKTIGT lyfta listen..den sitter bara fastklämd med clips..hoppas detta svar gjorde dig nöjd:P mvh/Henke

stahre
8 januari 2009
Trådstartare
Okej, vad för färg, penslade du osv?? Tänkte så det jag får ett lika bra resultat så ditt smile

105 Inlägg
8 januari 2009
stahre skrev:
Okej, vad för färg, penslade du osv?? Tänkte så det jag får ett lika bra resultat så ditt smile

Nej jag körde på sprayburk. Använde mig av mattsvart,,exakt vad det var för grundfärg..men den ska fästa på aliminium..brukar stå på sprayburken vad som gäller

stahre
8 januari 2009
Trådstartare
domarnn skrev:
stahre skrev:

Nej jag körde på sprayburk. Använde mig av mattsvart,,exakt vad det var för grundfärg..men den ska fästa på aliminium..brukar stå på sprayburken vad som gäller

Okej tackar så mkt då! ursäkta felstavningen:P

105 Inlägg
8 januari 2009
stahre skrev:
domarnn skrev:
stahre skrev:

Okej tackar så mkt då! ursäkta felstavningen:P

Lungt:)..du får gärna fråga mer om du vill..så ska ja se om jag kan besvara dom:P

Sök