2119
Sök

klarar min bas av steget?

48 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
hallå

jag funderar om jag gjorde en dum affär när jag köpte en bas från mds som ska ha 600wrms och ett       2-kanals steg från totalljud.se so heter US Blaster 3460 och som ska kunna ge en effekt på 2x600wrms i 2Ohm och 2x300wrms i 4Ohm.

basen ska tydligen ha 2x2Ohm. den heter något i stil med FZR motion bass system

hur ska jag koppla dethär utan att skada någonting egentligen. Såhär står det på MDS hemsida:

Med MDS FZR-Motion Bass System spelar det ingen roll var i bilen du sitter eller hur väg- och väderförhållanden ser ut - ljudet och trycket är helt enkelt enastående. MDS utvecklar tekniken före designen där ljudkvaliteten alltid går före. Den ultimata ljudupplevelsen kan
fås i en bil, båt och även i hemmet. Motion ger en möjlighet att koppla FZR i 4- eller extremt låga 1 Ohm. Att FZR spelar i ultrasmå baslådor från 27 liter gör inte saken sämre. FZR-Motion är ett mycket kraftfullt baselement som tack vare sin anpassningsförmåga passar de som gillar extremt kontrollerad bas och bastryck, i massor. Tekniken bakom dubbla 2 Ohms talspolar är inte
ny, men att tillverka den av fyrkantig aluminiumtråd och beklä de med 18 lagers antistaiskt, härdklarlack är unikt. FZR har en helgjuten korg i resonansfri aluminium från Danmark. Den stabila korgen fungerar samtidigt som en extrem stor kylfl äns, vilket behövs,då de nya och högeffektiva talspolarna uppnår långt över det dubbla värmen, vid vilken en vanlig talspole
skulle ha brunnit upp. En noga avvägd kon av det bästa konmaterialet, dvs opressat papper. För att klara extrema påfrestningar som uppkommer i FZR, har hela konen förstärkts med kevlartrådar som binder samman konen på över 5 tusen platser över ytan. För att ge den exakta vikten och öka konens styvhet är
hela membranet belagt med fi nmalen, krossad sten. Denna kombination ger en av marknadens bästa och hårdaste koner.FZR-Motion har som standard en utökad “Fat Boy” upphängning som i kombination med ny magnet och talspole ger möjlighet till helt extrema konutslag. Konen och upphängningen är sammanlänkade via komposittrådar, limmade med 3-komponents lim och ihopsydda med komposittråd. Allt detta behövs för att kunna ha en extrem kontroll över konens rörelser och för att säkerhetsställa marknadens högsta krav. Mycket kraftfull, dubbel magnet, pulverlackerad ABS kåpa som inte absorberar och effektivt leder bort elektriska störningar. Lämpar sig för alla baslådor och all sorts musik. Utmärkt även vid tävling och analytiska ljudbedömningar med extrem detaljrikedom i det lägre registret.

Uppmätt maxeffekt: 1200
Effekt RMS: 600
REVC Ohm: 2x2 ohm

Så min fråga är hur jag ska koppla dethär rätt

Sök