Mitt körkort kanske återkallas ?

bjoorniiee
10 januari 2009 · 356 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Vad alla snackar om försäkringar och bilskador hit o dit...

Det är sånt som gör mig rädd i trafiken.

En bil SKA vara bes, skattad och försäkrad!

Det är ju människoliv som står på spel! Och då inte bara ditt eget!

// Anton.

Word.. En bil ska vara skattad, besiktad och åtminstone trafikförsäkrad. Klarar man inte av de kostnaderna ska man faktiskt inte ha bil.

Lurken_85
10 januari 2009 · 832 Inlägg

tkd_rille skrev:

Rushman skrev:

FireTraXX skrev:

Men de kanske betalar skatt och försäkring ändå?
Något som alla borde göra.
Det är inte en rättighet att få köra, det är ett privilegium.

När du försäkrar en bil så gäller försäkringen en fungerande godkänd bil. Inte en bil som mycket väl kan ha bromsar som inte fungerar alls, eller en hemmagjord cab.

Men täcker inte försäkringen om du smäller med någon annan?. Alltså den skadan du gör på en annans bil?. Och så kan de såklart skita i att ersätta sin egna?

Den vanliga försäkringen täcker inte ett skit så länge bilen inte får köras men det är därför trafikförsäkringsföreningen finns. Om bilen inte är godkänd att åka med så träder den in.

Sen kan jag ju hålla med om att en 240 med 700hk inte är mer laglig än en som är avställd och oförsäkrad för den är inte heller godkänd med dom grejerna och krockar man då är det lika illa som att köra en avställd oförsäkrad bil

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Muttley
10 januari 2009 ·

Lurken_85 skrev:

tkd_rille skrev:

Rushman skrev:

När du försäkrar en bil så gäller försäkringen en fungerande godkänd bil. Inte en bil som mycket väl kan ha bromsar som inte fungerar alls, eller en hemmagjord cab.

Men täcker inte försäkringen om du smäller med någon annan?. Alltså den skadan du gör på en annans bil?. Och så kan de såklart skita i att ersätta sin egna?

Den vanliga försäkringen täcker inte ett skit så länge bilen inte får köras men det är därför trafikförsäkringsföreningen finns. Om bilen inte är godkänd att åka med så träder den in.

Nu kändes de konstigt, varför ska då försäkringsföreningen gå in på min brors bil som är försäkrad och besiktigad och påställd? De måste väl gå in ändå om man ska få ut nått för bilen som är totalt skrot?.

Och ja om försäkringen icke gäller om man kvaddar med någon annan måste jag nog tycka de är riktigt surt.

Lurken_85
10 januari 2009 · 832 Inlägg

tkd_rille skrev:

Lurken_85 skrev:

tkd_rille skrev:

Men täcker inte försäkringen om du smäller med någon annan?. Alltså den skadan du gör på en annans bil?. Och så kan de såklart skita i att ersätta sin egna?

Den vanliga försäkringen täcker inte ett skit så länge bilen inte får köras men det är därför trafikförsäkringsföreningen finns. Om bilen inte är godkänd att åka med så träder den in.

Nu kändes de konstigt, varför ska då försäkringsföreningen gå in på min brors bil som är försäkrad och besiktigad och påställd? De måste väl gå in ändå om man ska få ut nått för bilen som är totalt skrot?.

Och ja om försäkringen icke gäller om man kvaddar med någon annan måste jag nog tycka de är riktigt surt.

jo men är bilen helt godkänd så står försäkringsbolaget för skadorna men är bilen inte godkänd att köras så blir det dyrare självrisk och trafikförsäkringsföreningen täcker skadorna.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Muttley
10 januari 2009 ·

Lurken_85 skrev:

tkd_rille skrev:

Lurken_85 skrev:

Den vanliga försäkringen täcker inte ett skit så länge bilen inte får köras men det är därför trafikförsäkringsföreningen finns. Om bilen inte är godkänd att åka med så träder den in.

Nu kändes de konstigt, varför ska då försäkringsföreningen gå in på min brors bil som är försäkrad och besiktigad och påställd? De måste väl gå in ändå om man ska få ut nått för bilen som är totalt skrot?.

Och ja om försäkringen icke gäller om man kvaddar med någon annan måste jag nog tycka de är riktigt surt.

jo men är bilen helt godkänd så står försäkringsbolaget för skadorna men är bilen inte godkänd att köras så blir det dyrare självrisk och trafikförsäkringsföreningen täcker skadorna.

okej för att innan han skulle få ut ersättning för bilen skulle trafikförsäkringsföreningen gå igenom allting och han har halvförsäkring. Och han var inte anledning till olyckan utan de smet.

Rydbarj
10 januari 2009 · 39 Inlägg

gjort är gjort. men gör inte om det wink

BMW 318IS "M50B25" (1990)
gamlingen
10 januari 2009 · 5 198 Inlägg

volvo_1987 skrev:

frightnight skrev:
Hallå ! jag har kört avställt och med körförbud 5 ggr förra året..nu fick jag ett brev från länsstyrelsen yikes
Det står omprövning av körkortsinhehav att det kan återkallas eller att jag kan få en varning.
men jag har bara haft mitt körkort lite över ett år...så är det nå brev ja ska fylla i hur långt jag har till arbetet m.m har ca 6 mil tur o retur..
Kan jag få en varning fast jag har prövotid ?

Fick samma brev när jag åkte ditt för fortkörning. men gått 3 veckor nu och intr fått något svar än sad men blev du stoppad 5 gånger?

3 veckor är ingen väntetid.. finns dom som fått vänta 4 månader på besked.

frightnight
7 mars 2009 · 321 Inlägg

Mitt körkort klarade sig iaf med 1 varning, läste jag i mitt papper från länsstyrelsen nyss big_smile Wiieeee

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
7 mars 2009 · 1 163 Inlägg

frightnight skrev:
Mitt körkort klarade sig iaf med 1 varning, läste jag i mitt papper från länsstyrelsen nyss big_smile Wiieeee

Grattis xd då vet du att du inte ska göra om det iaf tongue
Tycker alla 'påhoppare' kanske borde tänka lite mer innan de skriver, antagligen vet dem inte vad det är o vara så deprimerad att man skiter i allt. Och när man väl skiter i allt ofta man sitter och tänker på riskerna då? man skulle bara skratta åt det

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang