Vad tror du/ni finns eller erhålls vid Area 51 ?

Shallie
9 januari 2009 · 730 Inlägg

Freddeponken skrev:

Shallie skrev:

wildboy_87_ skrev:
klart det finns mer liv i universum vi lär ju inte vara dem enda levande varelerna

rymden e väldigt stor å jag tror säkert att det finns mer liv där ute

det e typ sån information som jag tror finns i area51

hur coolt hade det inte varit lixom

mvh

Ungefär den tanken jag har, varför skulle vi vara enda levande varelserna ..? MEN varför i hela hissingen (citat från rena rama rolf smile ) Skall usa hålla det så topphemligt för ?, hade de gått ut med de nu så kunde de ju gjort sig ännu mer berömda och känna sig mer överlägsna än alla andra länder,, ?

Bara för det inte finns något.

det ligger nog något i de, Men någon sort av forskning eller liknande måste de ju hålla på med eftersom det är så hemlig, eller så är det helt enkelt månlandningen, vad tror ni om månlandningen är den fake eller är den riktig ? smile

Senast redigerat av Shallie (9 januari 2009)

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
LasseMan underordnad allfixare
9 januari 2009 · 696 Inlägg

jag tror ett gäng gubbar sitter o spelar poker där för att slippa fruarna..

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
blacken
9 januari 2009 ·

LasseMan skrev:
jag tror ett gäng gubbar sitter o spelar poker där för att slippa fruarna..

Och käkar ost.. big_smile

Shallie
9 januari 2009 · 730 Inlägg

blacken skrev:

LasseMan skrev:
jag tror ett gäng gubbar sitter o spelar poker där för att slippa fruarna..

Och käkar ost.. big_smile

Osten får vi inte glömma wink, hahah fan va seriösa inlägg det blev , wink Men de säger väl även de att det som syns vid ytan/marken är väl bara typ en tredjedel av områdets storlek ? smile

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
-Mackan- Fire And Silk
9 januari 2009 · 2 254 Inlägg

Den här kanske ligger där tongue Jag vet att den är fake, but it gives me the creeps.

(länkar istället för att lägga upp direkt, så att kan välja att inte titta)

http://www.youtube.com/watch?v=0UP1OU9uQ2k

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Hee-Maan
9 januari 2009 · 3 113 Inlägg

michael jacksons näsa.. tongue har inte direkt gått och funderat på det men det är säkert nån ny stridsflygplan o dylikt. vapen, robotar osv

Semper Fi
Rquired Allmänt envis
9 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Vi kan väl inte rimligen vara de ända levande varelserna i universum? hmm Räknade med ett par kompisar ut ut hur stor chansen var att jorden var den ända. Alltså 1 (jorden) delat på antalet kända exoplaneter (planet där förutsättningen för liv finns). Och det blev ju ett rätt litet tal...

Men antingen så är Area 51 en flygbas/testplattform för ny teknologi, eller en före detta i och med att den blivit så känd eller så är det kanske en bas för rymdforskning? Hade varit skoj att veta iaf tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Turbo_Erik
9 januari 2009 · 526 Inlägg

Rquired skrev:
Vi kan väl inte rimligen vara de ända levande varelserna i universum? hmm Räknade med ett par kompisar ut ut hur stor chansen var att jorden var den ända. Alltså 1 (jorden) delat på antalet kända exoplaneter (planet där förutsättningen för liv finns). Och det blev ju ett rätt litet tal...

Men antingen så är Area 51 en flygbas/testplattform för ny teknologi, eller en före detta i och med att den blivit så känd eller så är det kanske en bas för rymdforskning? Hade varit skoj att veta iaf tongue

Håller med dig, liv i rymden förutom oss tror jag på..
Men att det har kommit ufon och varelser hit är nog bara skitsnack..

När närmaste solsystem från oss ligger ungefär 30.000 ljusår bort smile
Och skulle dom kunna åka i ljusets hastighet så skulle det ju iaf ta 30.000 år hmm

Läste att det spekuleras (allt spekuleras när det gäller area 51) i att det förskades kring hjärnvågor där.
Att det ska kunna gå att läsa av hjärnvågorna från en person. Och på det viset ersätta id handlingar typ..

Shallie
9 januari 2009 · 730 Inlägg

Turbo_Erik skrev:

Rquired skrev:
Vi kan väl inte rimligen vara de ända levande varelserna i universum? hmm Räknade med ett par kompisar ut ut hur stor chansen var att jorden var den ända. Alltså 1 (jorden) delat på antalet kända exoplaneter (planet där förutsättningen för liv finns). Och det blev ju ett rätt litet tal...

Men antingen så är Area 51 en flygbas/testplattform för ny teknologi, eller en före detta i och med att den blivit så känd eller så är det kanske en bas för rymdforskning? Hade varit skoj att veta iaf tongue

Håller med dig, liv i rymden förutom oss tror jag på..
Men att det har kommit ufon och varelser hit är nog bara skitsnack..

När närmaste solsystem från oss ligger ungefär 30.000 ljusår bort smile
Och skulle dom kunna åka i ljusets hastighet så skulle det ju iaf ta 30.000 år hmm

Läste att det spekuleras (allt spekuleras när det gäller area 51) i att det förskades kring hjärnvågor där.
Att det ska kunna gå att läsa av hjärnvågorna från en person. Och på det viset ersätta id handlingar typ..

Det där sista du sade snackade en person i dokumentären om att de hade en person"en utomjording" så när de hade frågor angående något som hade med UFO att göra så tänkte de en tanke så fick de svar direkt i hjärnan utav utomjordingen, fattade inte riktigt när de snackade på dokumentären men de lär lite som ett barnprogram smile

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
KHRacing
9 januari 2009 ·

Shallie skrev:
mvh
Ungefär den tanken jag har, varför skulle vi vara enda levande varelserna ..? MEN varför i hela hissingen (citat från rena rama rolf smile ) Skall usa hålla det så topphemligt för ?, hade de gått ut med de nu så kunde de ju gjort sig ännu mer berömda och känna sig mer överlägsna än alla andra länder,, ?

Har samma tankegångar som dig, inte faen kan vi vara ensamma i detta kosmos/galaxen inte.

svar på andra delen i din text:

Därför att USA har tagit monopol på "utrymmet utanför jordens atmosfär" - Något som vad jag vet ej godkänt utav andra regeringar.

Rquired Allmänt envis
10 januari 2009 · 12 512 Inlägg

KHRacing skrev:

Shallie skrev:
mvh
Ungefär den tanken jag har, varför skulle vi vara enda levande varelserna ..? MEN varför i hela hissingen (citat från rena rama rolf smile ) Skall usa hålla det så topphemligt för ?, hade de gått ut med de nu så kunde de ju gjort sig ännu mer berömda och känna sig mer överlägsna än alla andra länder,, ?

Har samma tankegångar som dig, inte faen kan vi vara ensamma i detta kosmos/galaxen inte.

svar på andra delen i din text:

Därför att USA har tagit monopol på "utrymmet utanför jordens atmosfär" - Något som vad jag vet ej godkänt utav andra regeringar.

Dom kan ju försöka lol Då tar jag monopol på californien river allt och slänger upp en feting villa wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
te_wik Forummoderator
10 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Hela landskapet ser ju ut som en ost med hål å allt.. Så jag tror på min teori till 100%.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
10 januari 2009 · 581 Inlägg

Titta på "ufo hunters", de är jävligt bra på att gräva fram bevis ang. UFO incidenter.

http://www.history.com/minisites/ufohunters

Om man inte tror på "ufo" så kommer man göra det efter man har sett ett par avsnitt.

tongue

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
te_wik Forummoderator
10 januari 2009 · 12 813 Inlägg

supersupra87 skrev:
Titta på "ufo hunters", de är jävligt bra på att gräva fram bevis ang. UFO incidenter.

http://www.history.com/minisites/ufohunters

Om man inte tror på "ufo" så kommer man göra det efter man har sett ett par avsnitt.

tongue

Eller så kollar man på Arkiv X, ungfär lika mycket sanning där tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Opelmadness German cars, quality and beyond
10 januari 2009 · 8 197 Inlägg

Jag kommer därifrån.. ^^

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Smiley Legitimerad Lamphållare
10 januari 2009 · 369 Inlägg

Area 51 tror jag inte har något "specielt" där nu, då dom i princip ligger under bevakning 24/7 från sk ufohunters o annat sånt där.
Tror också att byggnaden går ner en bit ner i underjorden och har massa underjordiska tunnlar o liknande.

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
Rquired Allmänt envis
10 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Jag kommer därifrån.. ^^

lol lol Haha

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
10 januari 2009 · 581 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=9xnh5Nd4DzM

smile

Senast redigerat av supersupra87 (10 januari 2009)

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
FL3JM Inga konstigheter
10 januari 2009 · 2 064 Inlägg

Knappast aliens, men det är nog en hel del ruggigt skit där som inte bör komma ut. Massa farliga expriment och man genmanipulerar säkert människoembryon och skit (som man inte får göra) för att göra super-soldater osv osv. Allt som man "vill" göra men som officiellt är oacceptabelt, det gör man nog där.

Finns ju folk som jobbat där som dött av helt skumma sjukdomar som ingen läkare sett förrut och så tystas det ner. Men fatta va coolt att jobba där oavsett. smile

liddan Oldschool
10 januari 2009 · 299 Inlägg

Area 51 är benämningen på en amerikansk topphemlig militäranläggning belägen vid Groom Lake i Nevadaöknen cirka 160 km norr om Las Vegas.

Groom Lake är en flack, uttorkad sjöbotten, och området lämpas sig därför utmärkt för anläggning av start- och landningsbanor för flygplan. Sitt välkända namn fick Area 51 under det så kallade Manhattanprojektet, vid vilket Nevadaöknen delades in i områden (på engelska "Areas") inför provsprängning av kärnvapen. Området där Groom Lake ligger gavs nummer 51. Området är 89 kvadratkilometer stort och delen där Area 51 är beläget är avspärrad för allmänheten. Värt att notera är också att den längsta av landningsbanorna på basen är hela 7,5 kilometer lång.


På Area 51 har utprovning av hemliga flygplansprojekt ägt rum. Bland andra har spionplanen Lockheed U-2 Dragon Lady och Lockheed SR-71 Blackbird testkörts där. Rykten säger även att ryska MIG-plan använts vid tester av nya radartyper.

Kring området har spunnits mängder av konspirationsteorier och myter. Amerikanska myndigheter har under många år förnekat att det över huvud taget finns en militäranläggning där. Först den 26 oktober 1994, när två arbetare stämt basen och hävdat att de hade fått cancer efter att ha beordrats bränna radioaktivt avfall i en öppen bränngrop på basen, fann myndigheterna det för gott att erkänna att basen faktiskt existerar.

Mest känt är Area 51 sannolikt för utsagor om att där skall ha förekommit UFO-verksamhet. Rykten påstår att militären förvarar kraschade UFO:n där tillika med tillfångatagna och döda utomjordingar. Det påstås också att amerikanerna till och med samarbetar med utomjordingar, och att Area 51 då är tänkt att utgöra basen här på jorden vid ett utbytesprogram mellan utomjordingar och människor. Inom ramen för detta program skall ingå att vi får deras teknik i utbyte mot att de får biologiska prover i form av människor av oss. Därefter går konspirationsteorierna emellertid isär. Dessa kan delas in i tre linjer, vilka var och en har en egen åsikt om anledningen till detta utbyte:

Förklaring 1: Utomjordingarna tänker förvara vårt DNA, så att de kan återskapa egna människor eller rent av skapa en ny art av människa, om vi skulle utrota oss själva
Förklaring 2: Utomjordingarna tänker använda vårt DNA för att hjälpa vår medicinska forskning i jakten på botemedel för våra sjukdomar.
Förklaring 3: Utomjordingarna tänker använda vårt DNA till att forska fram ett genetiskt vapen mot mänskligheten för att på så sätt slutgiltigt kunna utrota oss.
Så kallade EBEs (Extraterrestrial Biological Entity) påstås bebo basen emellanåt. Ryktena tog fart 1989 när Bob Lazar i ett TV-program hävdade att han hade blivit satt att arbeta med att försöka återskapa drivsystemet till en utomjordisk farkost. Detta gjorde han vid Papoose Lake i en anläggning med benämningen S4, strax söder om Area 51. Lazar hävdade vidare att inte bara en utan nio stycken utomjordiska farkoster bevaras inom Area 51.

En annan välkänd konspirationsteori rörande Area 51 är att månlandningarna är ett falsarium. Dessa har aldrig ägt rum i verkligheten utan har spelats in i en studio på Area 51 tror vissa.

konspirationsteorierna om månlandningarna
Det samhälle som är beläget närmast Area 51 heter Rachel. Det lever till stor del av den turism som har sitt upphov i alla myter kring Area 51. Vägen mot Rachel, Highway 375, är officiellt döpt till "The Extraterrestrial Highway".


Anläggningen går under flera namn även om inget officiellt namn tillkännagivits.

Dreamland (oftast används detta av piloter som ett namn på det förbjudna luftområdet)
Groom Lake (det namn platsen har på kartan)
Paradise Ranch
The Skunkworks

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang