1 oktober 2009
Trådstartare
Åker från Jönköping vid 11 tiden, bilen startar och går okej. Så länge man inte varvar över 3000 varv och åker över 80 gick de kanon, nedanför Askersund dör den åt mig men hoppar igång medans jag växlar ner. Stannar i Askersund och låter bilen stå igång, ber kvinnan i kassan på Shell hålla koll på bilen å förklarar hur läget är - stänger jag av den så får jag inte igång den igen.. Toalett besök och sen åker jag igen, kommer några hundra meter å bilen dör, stänger av allt, på tredje startförsöket hoppar den igång och går bra hela vägen upp till Falun.
Pappa ber mig vänta där för han ska hämta något sk. "skrot" och har släpvagnen bakom Chevan lika med icke lagligt. Det är mycke poliser här uppe nu så han ber mig vänta å åka före sen. Han kommer och bilen vill inte starta mer. Yippie. Vi lämnar den, åker och hämtar de sk. "skrotet" vilket visar sig vara en krockad Gul COLT -95a.. Risig, konstig koppling men funkar ju :) Åker tillbaka till min får igång den, kommer nån mil och bilen tvärdör. Tänker inte starta igen.. Köpte en bogseringslina igår tack gode gud!
Folk som möter oss möter en stor Cheva van med släp och en gul Colt på, bakom den i bogseringslina kommer min Colt.. Men, in the end en till bil och jag tog mig iallafall till Dalarna av egen maskin så ja, jag är nöjd trots att mina armar är slut efter att rattat för de vilda.. De tog 10 timmar hem istället för 6..
Senast redigerat av Sjodin_ (1 oktober 2009)
Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad