10 januari 2009
Trådstartare
Som rubriken låter avslöja så behöver jag ett nytt batteri till bilen och nu skulle jag vara tacksam för lite råd om batterier som skulle kunna passa.
Originalbatteriet i bilen är på 70Ah/700A och för tillfället sitter där ett 55Ah/420A i dåligt skick vilket gör att jag måste ladda batteriet varannan dag nu när det är kallt bara för att bilen ska starta och ändå är det segt som faen att få igång bilen när man ska någonstans.
Har nu kollat lite på Tudor-batterier istället då dessa verkar mer prisvärda och eftersom jag kommer att spela en hel del med motorn av så är det mest Exide AGM, Maxxima 900 DC och High Tech som jag kollat på.
Vilket av dessa är "bäst" och mest prisvärt ??
För att passa i bilen måste batteriet max vara 280x175x190 (LxBxH) och vad jag förstått ska det vara polställning 0, poltyp 1 och fästklack B13 vad det nu betyder

Jag kan iaf få ett High Tech TA770 (77Ah/760A) för 1680kr hos närmsta MECA-butik, vettigt pris ??
Kom med råd och förslag.
Senast redigerat av TBOC_Razor (11 januari 2009)
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P