sopamätare och tempmätare funkar inte på min 740?

Lindqvist_
10 januari 2009 · 92 Inlägg

Hej. Sopamätaren hoppar lite upp och ner som den vill och tempgivaren har liknande fel fast den går inte änns upp till hälften som den ska vara utan antiongen stiger den inte alls eller så stiger den bara ytterst lite? ha hört att de kan bara spänningstabilisatorn? hur gör man för att byta den enklast? lr va kan de annars va för fel?

mvh

mrbuggy Entreprenör
10 januari 2009 · 1 784 Inlägg

Lindqvist_ skrev:
Hej. Sopamätaren hoppar lite upp och ner som den vill och tempgivaren har liknande fel fast den går inte änns upp till hälften som den ska vara utan antiongen stiger den inte alls eller så stiger den bara ytterst lite? ha hört att de kan bara spänningstabilisatorn? hur gör man för att byta den enklast? lr va kan de annars va för fel?

mvh

Soppa mätaren ska vara så på 740. ;-)   .inte många som funkar..tempmätaren vet jag inte riktigt...Givaren kanske..!

Mickius
10 januari 2009 · 4 670 Inlägg

är inte många 740 soppamätaren funkar på!

Kolla givaren till temp som föregående skrev

Revotech Pedal To The Metal
10 januari 2009 · 750 Inlägg

De SKA va så på dom modellerna  xD ^^ wink

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Saab 9-5 Vector "ChriMa Dragbil" (2003)
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
snapshot
10 januari 2009 · 908 Inlägg

vanliga grejer, men för att få igång tempen brukar det hjälpa med en fet smäll på instrumentbrädan. smile

Jimpiz
11 januari 2009 · 845 Inlägg

Då borde jag vara glad att allt fungerar på min 740, Tankmätare, AC m.m big_smiletongue

Saab 9-3SS (2008)
AudiFors
11 januari 2009 · 906 Inlägg

Funkar fint fint på båda mina med:) till topic, så temp vet jag ej, men soppa mätarn kan det vara många olika fel, den kan ha fastnat i tanken, kan vara jordfel, kan vara nått mer, läste om det i en tråd i förrgår tror jag, se om du kan söka lite så finner du säkerligen det du söker:) om det nu är en Volvo 740 du menar och ej bmw, då vet jag ej alls:P

=)
kontrasttt
1 juli 2010 · 36 Inlägg

För att få tempmätarn att funka prova att byta termostaten kostar runt 100spänn. Gjorde det på min då funkade den ett tag och den hade aldrig funkat förut så länge jag har haft den men sen la den av å då bytte jag givaren och nu funkar den fin fint:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang