4076
Sök

HCB Malmö ljudbygge på min volvo s40

905 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#1
detta är materialet som HCB malmö hade att använda sig av till bygget. . .

-JBL GTO-507C högtalare 5,25 kit
-JBL GTO-507C högtalare 5,25 kit
-JBL GTO-327 högtalare 3,5tums
-JBL GTO3501E Mono block slutsteg
-JBL GTO-752E Två kanals slutsteg
-JBL GTO-504 Fyr kanals slutsteg
-JBL GTO1204BP 12tums baslåda
-Sony CDX-GT620U Stereo
-Rockford Fosgate 1 Farad Kondensator





https://www1.garaget.org/gallery/archive/41726/480092_vsrynz.jpg
Senast redigerat av haagi (10 januari 2009)


5 089 Inlägg
10 januari 2009
#2
är detta ett projekt? eller va??!
Senast redigerat av FLindgren (10 januari 2009)

\Lindgren

905 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#3
Lite förbilder hur det ser ut innan ljudbygget började. . .

https://www1.garaget.org/gallery/archive/41726/534882_fit1mk.jpg
dubbel din stereo orginal. . .




https://www1.garaget.org/gallery/archive/41726/534883_xruyeg.jpg
praktiskt med mycket bagage utryme (NOT)



Jag ljudisolera hela bagage luckan ta bort onödigt mycket brum ljud från avgassystemet...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/41726/534884_l78cwp.jpg
Ljudisoleringen till min bagage lucka


5 089 Inlägg
10 januari 2009
#4
Så det är ett projekt? kanske ligger i lite fel avdelning då..

\Lindgren

905 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#5
Så här blev ljudbygget!!!

De använde sig av fyrkansls steget och monoblocket. de två 5,25kiten och 12tums basen och även 1farads kondensatorn. strömkabeln uppgraderades från 25mm till 35mm. och större säkring. de två äldre budget lågnivå kablarna ersattes med tre betydligt mycket bättre. givetvis byte de stereon med sony xplode!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/41726/540134_wsvrc3.jpg
min underbara ljud


https://www1.garaget.org/gallery/archive/41726/540151_6hbq82.jpg
nice




https://www1.garaget.org/gallery/archive/41726/540154_s3mxws.jpg
singel din stereo




https://www1.garaget.org/gallery/archive/41726/540155_yitdh9.jpg
diskant


905 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#7
Till nästa bygge tänkte jag att bygga ut med två kanals slutsteget med två 6tums högtalare.. . .

några andra bättre förslag??


7 283 Inlägg
10 januari 2009
#8
Inte för att vara taskig eller så, men en bandpasslåda riktad mot bakluckan i en sedan bil kan väl inte vara optimalt?


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 januari 2009
#9
Brains skrev:
Inte för att vara taskig eller så, men en bandpasslåda riktad mot bakluckan i en sedan bil kan väl inte vara optimalt?

Nej? Men det är snyggt.........eller hur? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 283 Inlägg
11 januari 2009
#10
Lonefox skrev:
Brains skrev:
Inte för att vara taskig eller så, men en bandpasslåda riktad mot bakluckan i en sedan bil kan väl inte vara optimalt?

Nej? Men det är snyggt.........eller hur? wink

Ah, det är så allt fungerar nu förtiden.
Man ska åka med huven och bakluckan öppen för nu ska allt se snyggt ut istället för att prestera roll


905 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#11
Baselementet är riktat åt sidan. . . Men det blev snyggt som fan!! och precis lagom bas. .


905 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#12
FLindgren skrev:
Så det är ett projekt? kanske ligger i lite fel avdelning då..

nej då. . behöver ju hjälp med vidare bygget. . .  men för att kunna få hjälp måste jag ju förklara vad som har blivit gjort. . .
Senast redigerat av haagi (11 januari 2009)


1 534 Inlägg
11 januari 2009
#13
exakt vad behöver du hjälp med då?


905 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#14
Jag har ett tvåkanals slutsteg som jag vill använda till utbygget men vet inte vad jag ska driva dem med?? högtalare eller bas element


www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
11 januari 2009
#15
Känns mer som en Reklam tråd....än en HJÄLP tråd.....men men....de e ju inte den första o säkert inte den sista ;-)

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

905 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#16
haha du får tolka det som du vill . . . men skulle man kunna få lite hjälp??



Sök