Hur mkt flödar Bosch 0 280 150 778? Ny fråga 150/155

Germax
11 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Hur mkt flödar Bosch 0 280 150 778?
Sökt på de men får bara upp massa Volvospridare tongue
Även försökt hitta en översättningstabell utan resultat.

Ps. De sitter på Bmw

Senast redigerat av JapMax (11 januari 2009)

Garfield
11 januari 2009 · 1 019 Inlägg

219ml/min vid 3 bar och 100% DC.

Mr_EmCom Med.lem
11 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Jag fick det till:
190.8cc @ 3bar

Högohm

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Germax
11 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Fan de blir ju bara värre o värre tongue

Vad är de ni får dom här uppgifterna ifrån? Jag vill veta tongue

De sitter orginal på min 540 med 286hk, så 219cc lät lite bara det.

mrbuggy Entreprenör
11 januari 2009 · 1 784 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Jag fick det till:
190.8cc @ 3bar

Högohm

0280150775    1.3    186,7     15,9    A    MMAL    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150776    1.3    150,0     15,9    A    Hyundai    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150777    1.3    227,7     14,5    A    GM PAS    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150778    1.3    150,0     14,5    A    BMW    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150779    1.3    150,0     15,9    A    Volvo    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150783    1.3    150,0     15,9    A    KIA    L-Jetronic    O-Ring Variante
0280150784    1.3    236,7     15,9    A    BMW    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150785    1.3    237,0     14,5    A    Volvo    L-Jetronic    O-Ring Standard

Mr_EmCom Med.lem
11 januari 2009 · 3 759 Inlägg

http://i42.tinypic.com/2ec0pig.jpg
Fan va smått det blev. Kanske sysn bättre här. http://s5.tinypic.com/2ec0pig.jpg

Senast redigerat av Mr_EmCom (11 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Germax
11 januari 2009 · 12 086 Inlägg

mrbuggy skrev:

Mr_EmCom skrev:
Jag fick det till:
190.8cc @ 3bar

Högohm

0280150775    1.3    186,7     15,9    A    MMAL    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150776    1.3    150,0     15,9    A    Hyundai    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150777    1.3    227,7     14,5    A    GM PAS    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150778    1.3    150,0     14,5    A    BMW    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150779    1.3    150,0     15,9    A    Volvo    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150783    1.3    150,0     15,9    A    KIA    L-Jetronic    O-Ring Variante
0280150784    1.3    236,7     15,9    A    BMW    L-Jetronic    O-Ring Standard
0280150785    1.3    237,0     14,5    A    Volvo    L-Jetronic    O-Ring Standard

Hallå, prata med mig tongue

Den där listan har jag oxå sätt men hur tolkar man den??

Germax
11 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
http://i42.tinypic.com/2ec0pig.jpg
Fan va smått det blev. Kanske sysn bättre här. http://s5.tinypic.com/2ec0pig.jpg

Vad är de där för lista, ge mig den! Hela tongue

caromania Forummoderator
11 januari 2009 · 9 296 Inlägg

Jag hittade uppgift på 200cc/3 bar 14,5 ohm (högohmigt)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Garfield
11 januari 2009 · 1 019 Inlägg

Detta är de två listorna misstänker jag.

http://129.125.253.199/vw/diversen/boschdyser.xls
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

Flödet skrivs vanlign i g/min n-heptan. Man får då dela med bensins densitet (ungefär 0,684) för att få ml/min. Så 150g/min blir 219ml/min.

Mr_EmCom Med.lem
11 januari 2009 · 3 759 Inlägg

caromania skrev:
Jag hittade uppgift på 200cc/3 bar 14,5 ohm (högohmigt)

Fyfan va skumt, nu har vi 3 olika svar tongue
Stackar japmax.

Jag skulle vilja säga att min lista har haft rätt förr. Gämförde svaren jag fick med denna pjäs, med lite volvo turbospridare och bmw 535 spridare och det har blivit rätt varje gång.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49646/466300_lu7u2n.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_EmCom Med.lem
11 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Garfield skrev:
Detta är de två listorna misstänker jag.

http://129.125.253.199/vw/diversen/boschdyser.xls
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

Flödet skrivs vanlign i g/min n-heptan. Man får då dela med bensins densitet (ungefär 0,684) för att få ml/min. Så 150g/min blir 219ml/min.

Va, man räkanar väll i cc per minut vid 3 bars tryck??

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Garfield
11 januari 2009 · 1 019 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

Garfield skrev:
Detta är de två listorna misstänker jag.

http://129.125.253.199/vw/diversen/boschdyser.xls
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

Flödet skrivs vanlign i g/min n-heptan. Man får då dela med bensins densitet (ungefär 0,684) för att få ml/min. Så 150g/min blir 219ml/min.

Va, man räkanar väll i cc per minut vid 3 bars tryck??

1 cc =1 ml.

Germax
11 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Garfield skrev:
Detta är de två listorna misstänker jag.

http://129.125.253.199/vw/diversen/boschdyser.xls
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

Flödet skrivs vanlign i g/min n-heptan. Man får då dela med bensins densitet (ungefär 0,684) för att få ml/min. Så 150g/min blir 219ml/min.

Fan tack! smile

Germax
17 oktober 2009 · 12 086 Inlägg

Hitta min gamla tråd, har en ny fundering,

Hur är de med de här med motstånd? Jag har hittills bara hört lågohm och högohm.
Säg att jag byter ut spridare med 14.5 ohm mot några med 12 ohm vad händer?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang