4104
Sök

Hur högt har ni spelat med impact basar?

497 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#1
Är som sagt lite nyfiken hur högt olika folk här på garaget har spelat med impact basar i alla dess serier och storlekar:)
Nämn gärna hur mycket effekt och vilken lådsort ni hade med:)


329 Inlägg
12 januari 2009
#2
151db med en dörr öppen :-)

får väl tillägga att det var med musik på en tävling i linköping.

med 2st 6716 och två HC 550.2 i portad låda

https://www1.garaget.org/archive/26/25036/40769/40769-404309.jpg
Senast redigerat av Herr Nilsson (12 januari 2009)

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

733 Inlägg
12 januari 2009
#3
Audi-powah skrev:
Är som sagt lite nyfiken hur högt olika folk här på garaget har spelat med impact basar i alla dess serier och storlekar:)
Nämn gärna hur mycket effekt och vilken lådsort ni hade med:)

menar du musik eller fast ton? för det är en jävla skillnad... ton är tråkigt och musik är fräckare :p

M.v.h. Emil

497 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#4
Herr Nilsson skrev:
151db med en dörr öppen :-)

får väl tillägga att det var med musik på en tävling i linköping.

med 2st 6716 och två HC 550.2 i portad låda

http://www1.garaget.org/archive/26/2503 … 404309.jpg

de e riktigt  bra resultat vill upp där med nånstans när jag är klar,kan bli svårt med 2 tolvor?smile
Senast redigerat av Audi-powah (12 januari 2009)


497 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#5
thulle1 skrev:
Audi-powah skrev:
Är som sagt lite nyfiken hur högt olika folk här på garaget har spelat med impact basar i alla dess serier och storlekar:)
Nämn gärna hur mycket effekt och vilken lådsort ni hade med:)

menar du musik eller fast ton? för det är en jävla skillnad... ton är tråkigt och musik är fräckare :p

jag menar båda musik och fasst ton smile


297 Inlägg
12 januari 2009
#6
143,2 på 43hz med en impact 5710 . i min escort cabbe , effekt : två alpine mrd 605 steg (ca 1000w)

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

497 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#7
omegaman1 skrev:
143,2 på 43hz med en impact 5710 . i min escort cabbe , effekt : två alpine mrd 605 steg (ca 1000w)

bra för en tia:)


297 Inlägg
12 januari 2009
#8
Audi-powah skrev:
omegaman1 skrev:
143,2 på 43hz med en impact 5710 . i min escort cabbe , effekt : två alpine mrd 605 steg (ca 1000w)

bra för en tia:)

tack tack , än så länge är jag nöjd big_smile

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

497 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#9
lungt:)


trucken
563 Inlägg
12 januari 2009
#10
142.2 med tokfel låda. och läckande bil. med musik. jag hade 2 st impact250.2
1kw/bas

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

497 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#11
okej jag hörde din bil i helsingborg på nightbreak eller vad det nu hette och det lät nice igallafall:D


trucken
563 Inlägg
12 januari 2009
#12
Audi-powah skrev:
okej jag hörde din bil i helsingborg på nightbreak eller vad det nu hette och det lät nice igallafall:D

volymen på lådan va väl sisodär rätt. men hade inga portar på insidan och rören var girade. men visst det spelade.
jag bygger om till 2009 med ytterliggare mellanregister och diskanter. och så kommer 8:an från impact att agera midd i dörren.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

497 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#13
okej:P
vilken avstämning hade du på lådan?
Senast redigerat av Audi-powah (12 januari 2009)



Sök