4863
Sök

beslaga dator vid husransakan

Pekabow i can see u
644 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
För några månad sen blev jag misshandlad och nerslagen av några killar, och Polisen misstänkte mig för bedrägeri , då kom husransakan att de skulle beslaga två datorer 25 cd mobil o sim kort. idag ringer polisen och säger att det är nerlagt och jag inte är misstänkt längre , och de ska lämna tillbaka allt. men frågan är Kan jag begära skadestånd på detta , jag köpte en ny dator, och ny mobil och nytt sim kort.
kan man klaga på de?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 januari 2009
Mjaaa... men du kan ju alltid testa.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

DFFL
9 020 Inlägg
12 januari 2009
Tvivelaktigt, men det borde du frågat polisen som ringde dig om.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

687 Inlägg
12 januari 2009
Abeed skrev:
För några månad sen blev jag misshandlad och nerslagen av några killar, och Polisen misstänkte mig för bedrägeri , då kom husransakan att de skulle beslaga två datorer 25 cd mobil o sim kort. idag ringer polisen och säger att det är nerlagt och jag inte är misstänkt längre , och de ska lämna tillbaka allt. men frågan är Kan jag begära skadestånd på detta , jag köpte en ny dator, och ny mobil och nytt sim kort.
kan man klaga på de?

Var det en förundersökning mot dig?

1 814 Inlägg
12 januari 2009
Var det för att bekräfta din historia (och att du är offret) har jag svårt att tro att du skulle få något, ring polisen och fråga detta anonymt.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Nehe skrev:
Abeed skrev:
kan man klaga på de?

Var det en förundersökning mot dig?

de som blev tagna av polisen sad att jag hade varit skyldig de pengar och att jag hade gjort ngt med bedrägeri då ville polisen undersöka det. och nu fick de svar på att jag inte har med ngt o göra!

3 059 Inlägg
13 januari 2009
Tror inte du kan få någon ersättning för att dom haft din dator och mobil inne för undersökning under en pågående utredning.

687 Inlägg
13 januari 2009
Abeed skrev:
de som blev tagna av polisen sad att jag hade varit skyldig de pengar och att jag hade gjort ngt med bedrägeri då ville polisen undersöka det. och nu fick de svar på att jag inte har med ngt o göra!

Om det var en förundersökning mot dig så tror jag ej att du kan få det.

624 Inlägg
13 januari 2009
varför fråga detta här?? visst finns det många besserwisrar!; men de har ju ingen aning vad som gäller i ditt fall??

who´s the man?

3 059 Inlägg
13 januari 2009
guwib skrev:
varför fråga detta här?? visst finns det många besserwisrar!; men de har ju ingen aning vad som gäller i ditt fall??

Och varför skriva överhuvudtaget om du inte har nått att tillföra i tråden.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
guwib skrev:

För din mamma kunde inte svara på min fråga !

Skärpning.
/Moderator

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.

8 156 Inlägg
14 januari 2009
Det finns många företag som gått i konkurs av samma anledning.
Vad hjälper det att man får tillbaka grejerna i efterhand, när man
behövt datorer att jobba med under tiden?
Inte ens företag som gått i KK har fått ersättningar. Kan ju vara
annorlunda med privatpersoner, men jag betvivlar det.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Pekabow i can see u
644 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Phaetoon skrev:

sorry , stör mig på folk som skriver bara för att ha kul . medans man sitter här på allvar o försöker få ett svar.
ok mina förhoppningar är inte höga nu efter de du skrev men ja ska ändå taupp det få se hur det blir:)
Senast redigerat av Abeed (14 januari 2009)

8 156 Inlägg
15 januari 2009
Abeed skrev:
Phaetoon skrev:

sorry , stör mig på folk som skriver bara för att ha kul . medans man sitter här på allvar o försöker få ett svar.
ok mina förhoppningar är inte höga nu efter de du skrev men ja ska ändå taupp det få se hur det blir:)

guwib har faktiskt en poäng. Inte många här på Garaget.org som vet något om juridik. Det kanske finns bättre lämpade forum med juridisk inriktning. Jag är själv bara en påläst nybörjare, så jag är inte heller så speciellt kunnig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

624 Inlägg
15 januari 2009
Smajly skrev:
guwib skrev:

ja svara du, varför skrev ngt för?

who´s the man?

624 Inlägg
15 januari 2009
Abeed skrev:
guwib skrev:

Skärpning.
/Moderator

• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

jaså minsann, det är den nivån..

håller man på med "din mamma" fortfarande i helsingborg? där ser man..

who´s the man?

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
guwib skrev:
Abeed skrev:
guwib skrev:

Skärpning.
/Moderator

asså fatta inte hur du slösa din tid på att hacka o skriva inlägg som inte behövs .. de märks att du inte har ngt annat för dig menmen japp kanske finns ordet fortfarande här ngt som stör dig?

Muttley
15 januari 2009
Abeed skrev:
guwib skrev:
Abeed skrev:
guwib skrev:

Skärpning.
/Moderator

asså fatta inte hur du slösa din tid på att hacka o skriva inlägg som inte behövs .. de märks att du inte har ngt annat för dig menmen japp kanske finns ordet fortfarande här ngt som stör dig?

De är inte i helsingborg ordet finns. för du bor inte där.
och du kan ju faktiskt ta upp ärendet med den som har hand om det, och sen kan du ju meddela oss i just denna tråden om du får ersättning eller om du inte får det istället för att vara så otrevlig.
För som du kanske märker så finns de inte så många som kan det med ersättning.

Så istället för att slösa din tid här och hacka själv så se till och begär ersättning som du vill ha.
glöm inte skriva här hur de gick för dig. jag vill veta.

804 Inlägg
15 januari 2009
www.lawline.se Kan ta lite tid innan de svarat på ens fråga, om den inte redan är besvarad i arkivet.

12 086 Inlägg
15 januari 2009
Smajly skrev:
guwib skrev:

Jag får väl säga desamma till dig, du om någon fyller ju trådar med pikar och tillrättasägelser.

Sök