bantning till stor finlandsbåt

MilleN
14 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Ellertz skrev:
Dietdrinkar kan ju vara riktigt goda också. Vissa smakar ju milkshake smile De ja kan tycka är negativ är att de inte är så mättande.

Jag tycker dom är skitgoda wink Bara choklad dock, resten smakar bara smaksatt mjöl.

C-Douglas Hemmasittare
14 januari 2009 · 241 Inlägg

Jag skulle inte som vissa rekommendera att inte äta kolhydrater. Äter du inga kolhydrater kommer du må skit. Ät lite långsamma kolhydrater som fullkornspasta, bulgur m.m så kommer du vara mätt lite längre samt få i dig nödvändig energi. Annars tycker jag folk ger bra tips i tråden.

torpis Forummoderator
14 januari 2009 · 10 572 Inlägg

Ellertz skrev:
Jag har gjort arbeten om dieter så jag har ganska stor koll på vad man ska och inte ska äta.

mvh Emil

toppen!!

Jag kör ofta kyckling eller tonfisk när jag tränar. har trott att ris är bra att äta till, men tydligen inte.

Har du någon bra ersättare för ris/potatis/pasta? (jag tränar styrka 5dagar i veckan, och vill hålla min vikt ungefär, 185cm/90kg)

två burkar tonfisk och ett paket mjölk till lunch håller liksom bara när man deffar inte i längden wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Destajnii
14 januari 2009 · 219 Inlägg

Här får du svar på dina frågor, skit bra forum har lärt mig mkt där

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/foru … y.php?f=17

Mvh

Muttley
14 januari 2009 ·

Ellertz skrev:

tkd_rille skrev:

KimVsWorld skrev:

Äre du som ä Gunde Svan?






Dem där dietdrinkarna funkar dem?

dietdrinkar kan funka om du pallar med deras vidriga smak. jag klarar inte av det. Bättre att äta riktigt mat och träna mer istället. Om man nu bara ska gå ner i vikt. Sen så gäller de väl att hålla hårt på maten och inte äta nått smått ibland om man går på det.

Dietdrinkar kan ju vara riktigt goda också. Vissa smakar ju milkshake smile De ja kan tycka är negativ är att de inte är så mättande.

hehe ja som jag sa vissa pallar med det. jag hatar milkshake själv så därför pallar jag inte med sådana. jag skulle prova att dricka sådan drink typ nutrilett men de andra skitet fick sådana påsar av mitt ex. men efter första klunken höll allt på att komma upp igen=).
För de finns de som mig som inte pallar med "mat" utan tuggmotstånd. Jag måste ha något fast om jag ska ha mat, så då får man ju träna lite mer.

När jag körde förra gången att gå ner i vikt då jag gick ner 20-25 kilo på 2-3 månader så tränade jag också 6 dagar i veckan ungefär 2 timmar om dagen men jag ändrade inte min mat överhuvudtaget. Men de ska jag göra denna gången dock inga drinkar och sådant.
så vi får väl se hur mycket jag kommer gå ner=) jag började i måndes, jag kan rapportera hur mycket jag gått ner efter 1 månad så får vi se=)

torpis Forummoderator
14 januari 2009 · 10 572 Inlägg

tkd_rille skrev:
När jag körde förra gången att gå ner i vikt då jag gick ner 20-25 kilo på 2-3 månader så tränade jag också 6 dagar i veckan ungefär 2 timmar om dagen men jag ändrade inte min mat överhuvudtaget. Men de ska jag göra denna gången dock inga drinkar och sådant.
så vi får väl se hur mycket jag kommer gå ner=) jag började i måndes, jag kan rapportera hur mycket jag gått ner efter 1 månad så får vi se=)

Skall du gå ner 25kg till eller jojjade du upp igen?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
14 januari 2009 · 1 300 Inlägg

Man kanske ska tillägga att dem där rackarns dietdrinkarna är ju inte det bästa man kan göra för att gå ner i vikt, det kan även bli mycket farligt. Om man bara dricker och tränar som en idiot så finns ju risken att kroppen inte pallar mera och kollapsar.

Fast jag måste ju säga att det är väldigt lätt sätt att gå ned i vikt, om man inte fuskar då.

Gott smakar skiten inte men med en jävla vilja så går det =P

Vet faktiskt en tös, hon gick ned ca 70 kilo på ca ett och ett halvt år genom diet soppa/drink. Man blir ju bara sporrad av det smile

I do it my way
torpis Forummoderator
14 januari 2009 · 10 572 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Vet faktiskt en tös, hon gick ned ca 70 kilo på ca ett och ett halvt år genom diet soppa/drink. Man blir ju bara sporrad av det smile

risken är väl övervägande att hon behöver gå ner dedär 70kilona igen efter ett par år...

dietshakar är bantningens pystrim wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Kirre
14 januari 2009 · 2 122 Inlägg

ät mindre de kommer att göra en stor del, vägde 105 och är ca 182cm började äta mindre portioner och bytte jobb väger nu 90 och där har jag stannat, väger fortfarande lite mkt men men bara ett tecken på välmående tongue

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
14 januari 2009 · 1 300 Inlägg

torpis skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Vet faktiskt en tös, hon gick ned ca 70 kilo på ca ett och ett halvt år genom diet soppa/drink. Man blir ju bara sporrad av det smile

risken är väl övervägande att hon behöver gå ner dedär 70kilona igen efter ett par år...

dietshakar är bantningens pystrim wink

Mja. Beror väl på hur hon sköter sig?

Börjar man inte vräka i sig mat direkt så går det nog rätt bra.

Meeen man kanske ska gå ner ca 10 kilo extra än behövligt så man kan gå upp 10 kilo igen och sen vara nöjd? lol För säkerhetens skull liksom tongue

I do it my way
Muttley
14 januari 2009 ·

torpis skrev:

tkd_rille skrev:
När jag körde förra gången att gå ner i vikt då jag gick ner 20-25 kilo på 2-3 månader så tränade jag också 6 dagar i veckan ungefär 2 timmar om dagen men jag ändrade inte min mat överhuvudtaget. Men de ska jag göra denna gången dock inga drinkar och sådant.
så vi får väl se hur mycket jag kommer gå ner=) jag började i måndes, jag kan rapportera hur mycket jag gått ner efter 1 månad så får vi se=)

Skall du gå ner 25kg till eller jojjade du upp igen?

jag gick upp det igen pga att jag slutade träna och åt osunt. Sen hade jag ingen ork eller tid att träna. var mycket som spelade in just då.

så jag ska gå ner det igen=). Och denna gången ska vikten stanna där långt nere. Men jag ser inte tjock ut så ni inte tror det men jag är absolut inte vältränad heller. Så målet är att jag ska ha gått ner de mesta iallafall på 4-5 månader och sen gå ner på obestämd tid tills jag är nöjder.

Men min bror har gått ner över 50 kilo på 3-4 år tror jag de är. och han bygger muskler nu istället. Men då började han dricka rätt och äta nyttigt. Och 2 pass om dagen 6 dagar i veckan. men de är inte många som skulle hinna med så mycket träning faktiskt.

torpis Forummoderator
14 januari 2009 · 10 572 Inlägg

lustigt nog visade de just på TV4, "the doctors" hur det funkar med viktminskning...

de är inne lite på min linje med att röra sig lite mer och dra ner på portionerna för att komma in i en ny livsstil utan "fusk"

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Koxen Stolt RHD Fjant
14 januari 2009 · 130 Inlägg

Det där med måltidsersättning (drinkar) är bara en tillfällig lösning. när man väl slutar med dom så går man snabbt upp i vikt. ät 6-7 gånger om dagen med varierande mål. grova bröd, rå ris, torr kyckling, tonfisk, frukt och grönt t.ex. 2 av måltiderna ska vara lite större då och mellanmålen är mindre.

jag tar 2 matskedar äppelcider vinäger morgon, lunch och eftermiddag. sätter fart på förbränningen och piggar upp mig rejält. blir helt varm i kroppen och orkar mer när jag tränar.

Fick ett obekräftat trolleritips att ångkokt broccoli med lite margarin över bränner fett som fan. margarinfettet är viktigt då det hjälper tarmväggen att ta upp ämnen i broccolin, hur nu det fungerar, låter lite ironiskt. tongue

En liten motiveringsfilm. rätt kul att titta runt på andra filmer han gjort också.
http://www.youtube.com/watch?v=mAcwcqOPcHM

Senast redigerat av Koxen (14 januari 2009)

Ellertz Norrlänning
15 januari 2009 · 1 453 Inlägg

torpis skrev:

Ellertz skrev:
Jag har gjort arbeten om dieter så jag har ganska stor koll på vad man ska och inte ska äta.

mvh Emil

toppen!!

Jag kör ofta kyckling eller tonfisk när jag tränar. har trott att ris är bra att äta till, men tydligen inte.

Har du någon bra ersättare för ris/potatis/pasta? (jag tränar styrka 5dagar i veckan, och vill hålla min vikt ungefär, 185cm/90kg)

två burkar tonfisk och ett paket mjölk till lunch håller liksom bara när man deffar inte i längden wink

Det är ju lite olika det där. Grundprincipen handlar ju om att göra av med mer än än vad man får i sig. Tränar man mycket och inte vill tappa i vikt så ska man givetvis äta kolhydrater (ris, potatis och pasta) Men ett vanligt misstag hos dom som inte tränar är att dom äter alldeles för mkt kolhydrater och för lite protein.

För protein är bra mycket mer mättande/kalori än vad t.ex. kolhydrater är.

Kyckling och tonfisk är kanon när man tränar. Ja personligen är inte så fötjust i tonfisk så ja brukar köra lax och lite annat när ja tränar smile Men all fisk och kött är ju extremt proteinrikt smile 

Haha näe, deffa är ju nått av den jobbigaste perioden på året... Hungrig 24/7 tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
15 januari 2009 · 1 453 Inlägg

Koxen skrev:
Det där med måltidsersättning (drinkar) är bara en tillfällig lösning. när man väl slutar med dom så går man snabbt upp i vikt. ät 6-7 gånger om dagen med varierande mål. grova bröd, rå ris, torr kyckling, tonfisk, frukt och grönt t.ex. 2 av måltiderna ska vara lite större då och mellanmålen är mindre.

jag tar 2 matskedar äppelcider vinäger morgon, lunch och eftermiddag. sätter fart på förbränningen och piggar upp mig rejält. blir helt varm i kroppen och orkar mer när jag tränar.

Fick ett obekräftat trolleritips att ångkokt broccoli med lite margarin över bränner fett som fan. margarinfettet är viktigt då det hjälper tarmväggen att ta upp ämnen i broccolin, hur nu det fungerar, låter lite ironiskt. tongue

En liten motiveringsfilm. rätt kul att titta runt på andra filmer han gjort också.
http://www.youtube.com/watch?v=mAcwcqOPcHM

Det är egentligen inget fel med drinkarna. Felet folk gör är att när de slutar med drinkarna så äter dom för mycket mat på en gång. Kroppen behöver till att ställa om sig från drinkar till mat. För under tiden du bara dricker drinkar så går kroppens förbränning ner i ett sätt att försvara kroppen från att tappa vikt. Den dagen du slutar med drinkar så har du en får låg förbränning för att äta en massa mat.  Efter man slutat med drinkar ska man sakta men säkert börjar äta lite mer mat för varje dag, så kroppen får en tid att ställa om.

Ang. Äppelcider vinäger så finns det ingen vetenskapligt bevisad effekt av att de ska fungera.

Och margarinfettet är nått av de värsta du kan äta. Det består nästintill bara av mättade fettsyror och en massa transfetter. Rapsolja och olivolja är däremot bra fetter.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
zortep
15 januari 2009 · 911 Inlägg

Det du ska göra är väl att inte äta så mkt på en å samma gång, fördela små portioner i bestämda tider ! samt kom ihåg , Bara för att det är Grönt betyder det inte att du kan äta mer av det och gå ner i vikt ändå.

sen är mkt protein att föredra.


det du skall göra är en mer intensiv träning, alltså inget lungnande jogging, dra till gymmet sitt på cykeln , trappmaskinen, Spring maskinen och ge gärnet, För att förlora fettet som verkligen sitter på "magen" krävs en mer dynamisk form av cardio som i detta fallet, orkar inte skriva mer, finns en sida om det här, kan länka senare om så behövs

pic up the phone, wazzzaaa
Moparboy440
15 januari 2009 · 4 682 Inlägg

börja köra långa träningspass så förbränner du vikt, är egentligen först efter ca 40 min.(beror förstås oxå på tempot) som kroppen får slut på lagrad energi i musklerna och börjar förbränna fett.
med korta styrketräningspass  tror ja knappast att du kommer att gå ner i vikt, om de alls påverkar vikten så tror jag snarare att du går upp istället p.g.a att musklerna växer.

Ellertz Norrlänning
16 januari 2009 · 1 453 Inlägg

zortep skrev:
Det du ska göra är väl att inte äta så mkt på en å samma gång, fördela små portioner i bestämda tider ! samt kom ihåg , Bara för att det är Grönt betyder det inte att du kan äta mer av det och gå ner i vikt ändå.

sen är mkt protein att föredra.


det du skall göra är en mer intensiv träning, alltså inget lungnande jogging, dra till gymmet sitt på cykeln , trappmaskinen, Spring maskinen och ge gärnet, För att förlora fettet som verkligen sitter på "magen" krävs en mer dynamisk form av cardio som i detta fallet, orkar inte skriva mer, finns en sida om det här, kan länka senare om så behövs

Han ska träna läääänge lågintensivt... Vid puls över 160 förbränner du mest kolhydrater.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang