4090
Sök

Elektronisk hastighetsreglering saab 9000 -89

1 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#1
Min kupéfläkt har lagt av. Acc reglerar jordningen som den skall och fläkten fungerar när jag kopplar direkt på batteriet men ingen fläkt annars. Skall tydligen finnas ett hastighetsreglerdon någonstans, har kollat på fläkten, under instrumentpanelen, bakom handskfacket känns som det inte finns mycket mer att riva men har inte hittat något utom relän och kontaktstycken. Kan någon förklara för mig vart donet skall finnas samt se ut. HJÄLP!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 januari 2009
#2
Men jordstyrs fläkten men går med 12V direkt från batteri?
Finns det spänning mellan plus på batteriet och minus på motorn med ACC:n på mellanhastighet?
Finns det spänning mellan plus på motorn och karaossjord med tändningen på?

Låter nästan för enkelt men på din beskrivning låter det ju som en säkring som gått...


1 062 Inlägg
12 januari 2009
#3
Fläktslutsteget som ACC styr sitter ju i akvariet under locket i motorrumet. Prova att byta den.
Går inte ens fläkten på Hi ? Högsta hastighet?

M.V.H.



Sök