4883
Sök

vet någon något om den här tven Philips 47PFL7603H

Blyfot
829 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Går i tankarna om att köpa ny tv någon som testat den?

"bara en mor kan älska en sån son"

Pekabow i can see u
644 Inlägg
13 januari 2009
lcd tv ska vara samsung , tycker jag och många andra

627 Inlägg
13 januari 2009
Köp ej... Med risk för att starta pajkastning om någon annan läser vill jag påstå att Samsung rockar tv marknaden just nu. Får en betydligt bättre tv för dom pengarna. Synd att du inte uppmärksammade Media Markts mellandagsrea.. dom sålde en frukansvärt bra LG tv.. 47" full hd! En av få icke-samsung tv som är bra! 8990:- skulle dom ha för den... hmm

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Blyfot
829 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Vad är nackdelarna med philips då? Samsung har ju ingen tv med två kanalig ambelight belysning

627 Inlägg
13 januari 2009
volvokrille12 skrev:
Vad är nackdelarna med philips då? Samsung har ju ingen tv med två kanalig ambelight belysning

Nackdelarna är priset skulle jag vilja säga. För samma pengar får du en bättre Samsung helt enkelt. Det här med ambilight är en teknik som Philips har utvecklat.. att den genererar bakgrundsljus för bättre bildomfång.. Samsung har ju motsvarande tekniker i sina apparater (nu vet jag inte exakta motsvarigheten) som t ex Crystal Clear, 100mhz motion å fans moster..

Anledningen till att jag anser att Samsung är bäst är för att de har särklass bästa kontrasten i sina tv. Kontrasten gör att bilden ser verkligare ut.. om du jämför philipsens 30 000:1 med t ex Samsung LE-46A856 som har en kontrast på 70 000:1 med full hd etc. Rätt stor skillnad tycker jag!

En annan fördel som Samsung har är deras pixelgaranti, skulle en pixel dö så får du lämna in tvn och få det fixat.. många andra märken har att man måste ha 2-3 pixlar döda innan man får lämna in för byte exempelvis.. och denna garantin är gratis direkt från Samsung, alltså ingen drullegaranti skit du måste pröjsa för i kassan...

DFFL
9 020 Inlägg
13 januari 2009
volvokrille12 skrev:

Vilken tur att Ikea har en sak som heter Diod (Den heter Ikea Diod alltså) som du kan sätta bakom tv:n och få samma resultat.
En hel del på minhembio.com som gjort så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

627 Inlägg
13 januari 2009
FireTraXX skrev:
volvokrille12 skrev:

Vilken tur att Ikea har en sak som heter Diod (Den heter Ikea Diod alltså) som du kan sätta bakom tv:n och få samma resultat.

Hmmm e det verkligen den typen av bakgrundsbelysning som philips menar? Är det ingen inbyggd teknik i tvn? hmm

DFFL
9 020 Inlägg
13 januari 2009
mastrovious skrev:
FireTraXX skrev:
volvokrille12 skrev:

Hmmm e det verkligen den typen av bakgrundsbelysning som philips menar? Är det ingen inbyggd teknik i tvn? hmm

Klart att det är inbyggt, men hur ofta tittar du bakom tv:n?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

627 Inlägg
13 januari 2009
FireTraXX skrev:
mastrovious skrev:
FireTraXX skrev:

Haha nu menar jag asså en teknik som genererar bakgrundsljus i tvn.. de finns ju på de flesta lcd tv att du kan ställa in bakgrundsbelysning.. men då e de ju inte nån lampa bakom som lyser upp på väggen! smile Förstår du hur jag menar? Ambilight verkar ju vara en teknik som gör något med tv-rutans bakgrundsbelysning, inte nån jävla skitlampa som lyser upp väggen... om det är det så har du helt rätt.. köp diod på IKEA, finns t o m i olika färger har jag för mig!

DFFL
9 020 Inlägg
13 januari 2009
mastrovious skrev:
FireTraXX skrev:
mastrovious skrev:

Haha nu menar jag asså en teknik som genererar bakgrundsljus i tvn.. de finns ju på de flesta lcd tv att du kan ställa in bakgrundsbelysning.. men då e de ju inte nån lampa bakom som lyser upp på väggen! smile Förstår du hur jag menar? Ambilight verkar ju vara en teknik som gör något med tv-rutans bakgrundsbelysning, inte nån jävla skitlampa som lyser upp väggen... om det är det så har du helt rätt.. köp diod på IKEA, finns t o m i olika färger har jag för mig!

Ingen aning, vill inte ens ha en tv med sånt. tongue
Verkar enbart vara störande.

Russel Crowe, Gladiator.

2 924 Inlägg
13 januari 2009
Jag har Philips 42" med Ambilight, som är helt underbart!
Ambilight är ingen lampa bara som lyser på vägen... utan det är massa lampor som ändrar färger dynamiskt på väggen runtom TVn utefter färgen i TV-bildens kanter och gör TV-bilden större och behagligare att titta på, kan vara olika färger samtidigt på båda sidor, underbart!
Vill man inte ha på det under något TV-program så är det bara stänga av med en knapptryckning på fjärrkontrollen.

Läs om Ambilight här:
http://www.consumer.philips.com/consume … _CONSUMER/

EDIT;
Mitt val stod från början mellan Philips, Sony och Samsung...

~ Life is short, have FUN! ~

627 Inlägg
13 januari 2009
peegee skrev:
Jag har Philips 42" med Ambilight, som är helt underbart!
Ambilight är ingen lampa bara som lyser på vägen... utan det är massa lampor som ändrar färger dynamiskt på väggen runtom TVn utefter färgen i TV-bildens kanter och gör TV-bilden större och behagligare att titta på, kan vara olika färger samtidigt på båda sidor, underbart!
Vill man inte ha på det under något TV-program så är det bara stänga av med en knapptryckning på fjärrkontrollen.

Läs om Ambilight här:
http://www.consumer.philips.com/consume … _CONSUMER/

En nöjd kund iaf! smile

Jag hade dock inte lagt dom pengarna på en philips. Kan få mkt mer för pengarna om du köper Samsung.

2 924 Inlägg
13 januari 2009
mastrovious skrev:
Kan få mkt mer för pengarna om du köper Samsung.

Det var just det jag ansåg att man inte fick, sen tycker jag att Samsung har ful design, ser billig ut... roll
Av design-skälen stod det mellan Philips och Sony...

627 Inlägg
13 januari 2009
peegee skrev:
mastrovious skrev:

Det var just det jag ansåg att man inte fick, sen tycker jag att Samsung har ful design, ser billig ut... roll

Då har du inte sett den nya designen dom kör på...

2 924 Inlägg
13 januari 2009
mastrovious skrev:
peegee skrev:
mastrovious skrev:

Jopp, det var den jag tittade på, jag köpte min TV för 2 veckor sedan efter långt övervägande...

627 Inlägg
13 januari 2009
peegee skrev:
mastrovious skrev:
peegee skrev:

Jopp, det var den jag tittade på, jag köpte min TV för 2 veckor sedan efter långt övervägande...

Ofan.. aja smaken är som baken! Jag har iaf läst testar (itne just om den philips tvn) men om samsung och dom överöser verkligen med beröm. MEn men nu ska jag inte vara för envis! smile

Pekabow i can see u
644 Inlägg
13 januari 2009
mastrovious skrev:
FireTraXX skrev:
volvokrille12 skrev:

hadde en sådan med bakljus , det ändra ljus varje gång det kom nya färger på tv bilden , det va inte alls snyggt efter några dagar , när man är helt inne i någon film , det stör riktigt mkt
tycker jag

OEM <3
6 957 Inlägg
13 januari 2009
Abeed skrev:
mastrovious skrev:
FireTraXX skrev:

hadde en sådan med bakljus , det ändra ljus varje gång det kom nya färger på tv bilden , det va inte alls snyggt efter några dagar , när man är helt inne i någon film , det stör riktigt mkt
tycker jag

Vi har en sån på jobbet, det går ju stänga av ljuset.

Philips har skärpt till sig på TV nu tycker iallafall jag.
Fast när jag köpte TV nu innan jul blev det en Samsung, hade LG innan och jag är riktigt nöjd med min Samsung, det är dock plamsa.

Sen att Samsung ser billiga ut, njae.
Idag ser ju alla märkesledande TVs likadana ut, dom flesta är ju blanka och fina.

Samsungs Serie 6 är i mina ögon riktigt läcker, sen finns ju 7, 8 och 9 också wink
http://usercast.files.wordpress.com/200 … ries-6.gif
Senast redigerat av Bjork (13 januari 2009)

OEM <3

Blyfot
829 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
priset för en Samsung LE-46A856  ligger ju närmare tjugotusen hur kan de finnas ekonomi i att köpa en samsung då om dom två var gemförbara?

Blyfot
829 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
mastrovious skrev:
volvokrille12 skrev:

Nackdelarna är priset skulle jag vilja säga. För samma pengar får du en bättre Samsung helt enkelt. Det här med ambilight är en teknik som Philips har utvecklat.. att den genererar bakgrundsljus för bättre bildomfång.. Samsung har ju motsvarande tekniker i sina apparater (nu vet jag inte exakta motsvarigheten) som t ex Crystal Clear, 100mhz motion å fans moster..

Anledningen till att jag anser att Samsung är bäst är för att de har särklass bästa kontrasten i sina tv. Kontrasten gör att bilden ser verkligare ut.. om du jämför philipsens 30 000:1 med t ex Samsung LE-46A856 som har en kontrast på 70 000:1 med full hd etc. Rätt stor skillnad tycker jag!

En annan fördel som Samsung har är deras pixelgaranti, skulle en pixel dö så får du lämna in tvn och få det fixat.. många andra märken har att man måste ha 2-3 pixlar döda innan man får lämna in för byte exempelvis.. och denna garantin är gratis direkt från Samsung, alltså ingen drullegaranti skit du måste pröjsa för i kassan...

Den tv ja frågade om har ju också 100% pixelgaranti

Sök