4865
Sök

vet någon något om den här tven Philips 47PFL7603H

blacken
13 januari 2009
Tjacka panasonic, Viera serien. Förmodligen den bästa apparaten i marknaden just nu. Riksdagen baxar på en av dom större "försäljningsställena", och hon säger phillips ne,ne iskallt..
Senast redigerat av blacken (13 januari 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
13 januari 2009
En kompis köpte denna TVn för någon vecka sen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=168499

40" LCD Full-HD, 3xHDMI, han gav runt 8000kr på Siba, tror den kostar 7777kr på Mediamarkt.

Jag tyckte den var riktigt bra! smile
Senast redigerat av Bjork (13 januari 2009)

OEM <3

KTM 660
537 Inlägg
13 januari 2009
Bjork skrev:
En kompis köpte denna TVn för någon vecka sen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=168499

40" LCD Full-HD, 3xHDMI, han gav runt 8000kr på Siba, tror den kostar 7777kr på Mediamarkt.

Jag tyckte den var riktigt bra! smile

Den tvn har jag. Är riktigt nöjd med den

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Blyfot
829 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
ja men de är ju 46-47" jag vill ha

"bara en mor kan älska en sån son"

2 665 Inlägg
14 januari 2009
mastrovious skrev:
volvokrille12 skrev:
Vad är nackdelarna med philips då? Samsung har ju ingen tv med två kanalig ambelight belysning

Nackdelarna är priset skulle jag vilja säga. För samma pengar får du en bättre Samsung helt enkelt. Det här med ambilight är en teknik som Philips har utvecklat.. att den genererar bakgrundsljus för bättre bildomfång.. Samsung har ju motsvarande tekniker i sina apparater (nu vet jag inte exakta motsvarigheten) som t ex Crystal Clear, 100mhz motion å fans moster..

Anledningen till att jag anser att Samsung är bäst är för att de har särklass bästa kontrasten i sina tv. Kontrasten gör att bilden ser verkligare ut.. om du jämför philipsens 30 000:1 med t ex Samsung LE-46A856 som har en kontrast på 70 000:1 med full hd etc. Rätt stor skillnad tycker jag!

En annan fördel som Samsung har är deras pixelgaranti, skulle en pixel dö så får du lämna in tvn och få det fixat.. många andra märken har att man måste ha 2-3 pixlar döda innan man får lämna in för byte exempelvis.. och denna garantin är gratis direkt från Samsung, alltså ingen drullegaranti skit du måste pröjsa för i kassan...

Tyvärr måste jag meddela att du har gått på marknadsförings tricket.
Det finns ingen tv med så högkontrast. Och tillverkarna mäter på olika sätt så det går inte att jämföra.
Läs hemmabiotidningen där de ibland testar och mäter. Då visar det sig att det inte skiljer så mycket mellan olika modeller.

Detta med dynamisk kontrast kan få tvbilden att ändra ljustyrka utan vidare. Så för bäste bild slå av den.
Höga kontrast värden får de genom att flytta hela gråskalan upp eller ner beroende på hur ljus eller mörk bilden är i tvsignalen. Om du får dunder svart kan du inte få kritvitt utan bara benvit. Men vid en ljusbild så flyttas skalan uppått och svart blir mörkgrått och det vitaste blir riktigt jättekritvitt.

Enkelt förklarat, hajjar ni??

Jag själv har en LG plasma 50" o är mkt nöjd.

Samsung är kända för att ha kraftigt överdrivna grundinställningar med färger o kontrast. De ser inte naturliga ut. Men utmärker sig i butiken bland massor av apparater.

Philips har alltid gjort bra tv apparater. O kommer nog att fortsätta med det.

Panasonic plasma är mycket bra med goda test resultat.
Senast redigerat av Rickard-v (14 januari 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

627 Inlägg
14 januari 2009
Rickard-v skrev:
mastrovious skrev:
volvokrille12 skrev:
Vad är nackdelarna med philips då? Samsung har ju ingen tv med två kanalig ambelight belysning

Nackdelarna är priset skulle jag vilja säga. För samma pengar får du en bättre Samsung helt enkelt. Det här med ambilight är en teknik som Philips har utvecklat.. att den genererar bakgrundsljus för bättre bildomfång.. Samsung har ju motsvarande tekniker i sina apparater (nu vet jag inte exakta motsvarigheten) som t ex Crystal Clear, 100mhz motion å fans moster..

Anledningen till att jag anser att Samsung är bäst är för att de har särklass bästa kontrasten i sina tv. Kontrasten gör att bilden ser verkligare ut.. om du jämför philipsens 30 000:1 med t ex Samsung LE-46A856 som har en kontrast på 70 000:1 med full hd etc. Rätt stor skillnad tycker jag!

En annan fördel som Samsung har är deras pixelgaranti, skulle en pixel dö så får du lämna in tvn och få det fixat.. många andra märken har att man måste ha 2-3 pixlar döda innan man får lämna in för byte exempelvis.. och denna garantin är gratis direkt från Samsung, alltså ingen drullegaranti skit du måste pröjsa för i kassan...

Tyvärr måste jag meddela att du har gått på marknadsförings tricket.
Det finns ingen tv med så högkontrast. Och tillverkarna mäter på olika sätt så det går inte att jämföra.
Läs hemmabiotidningen där de ibland testar och mäter. Då visar det sig att det inte skiljer så mycket mellan olika modeller.

Detta med dynamisk kontrast kan få tvbilden att ändra ljustyrka utan vidare. Så för bäste bild slå av den.
Höga kontrast värden får de genom att flytta hela gråskalan upp eller ner beroende på hur ljus eller mörk bilden är i tvsignalen. Om du får dunder svart kan du inte få kritvitt utan bara benvit. Men vid en ljusbild så flyttas skalan uppått och svart blir mörkgrått och det vitaste blir riktigt jättekritvitt.

Enkelt förklarat, hajjar ni??

Jag själv har en LG plasma 50" o är mkt nöjd.

Samsung är kända för att ha kraftigt överdrivna grundinställningar med färger o kontrast. De ser inte naturliga ut. Men utmärker sig i butiken bland massor av apparater.

Philips har alltid gjort bra tv apparater. O kommer nog att fortsätta med det.

Panasonic plasma är mycket bra med goda test resultat.

Nu snackar vi statisk kontrast, inte dynamisk!

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Blyfot
829 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Så om ni skulle köpa en 46-47" för runt 15-17000 så skulle ni köpa vadå??

627 Inlägg
15 januari 2009
Här är några förslag. Dessa är inte från dom billigaste ställena. Valde dessa för att beskrivningen är bättre här.

http://www.arsadata.se/shopping/product … hp?id=4507
http://www.siba.se/index.aspx?Identifie … f=prisjakt
Med Internet! (tror man kan streama film dessutom direkt från datorn)
http://www.netonnet.se/?iid=se117560
http://www.voxon.se/product/item.aspx?artnr=7050846

We Ride Togheter, We Die Togheter!

OEM <3
6 957 Inlägg
15 januari 2009
volvokrille12 skrev:
Så om ni skulle köpa en 46-47" för runt 15-17000 så skulle ni köpa vadå??

Nånting de står Samsung eller Panasonic på tongue
För dom pengarna får du ju en riktigt grym Samsung, typ serie 6-7 i önskad strl.
Kika lite närmare på Vieraserien oxå.

Men för såna priser får man en ganska bra TV vill ja lova.

Kom ihåg: Titta på STATISK kontrast INTE Dynamisk..min plasma har 1 000 000:1 i dynamisk och 20 000:1 i statisk

OEM <3

Blyfot
829 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
jag är inte intresserad av någon plasma..............

Blyfot
829 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
så de är bara samsung och panasonic som man kan köpa med andra ord??

Blyfot
829 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
LE40A336 de ska tydligen vara grymt prisvärd stämmer de?

Sök