4074
Sök

Konstigt elfel i min opel!

1 174 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!
Har fått ett märkligt elfel i min opel astra gtc -05 som jag tänkte höra vad det kan vara för fel!

När jag startat i gång bilen så är det inga problem den startar och allt e bra men sedan ca 5 sekunder senare så dör alla belysning inne i bilen, varvräknare (ungefär all elektronik som finns inne i bilen)

Men bilen rullar på lika fint som vanligt å strålkastarna fungerar.

Vad fan kan det vara?  (pratat med meckarna på jobbet å dom fattar inte heller)

627 Inlägg
13 januari 2009
#2
Jävligt skumt.. Är inte high på sånt här men det är inte någon säkring eller relä som spökar?

We Ride Togheter, We Die Togheter!

1 174 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#3
har iof inte kollat säkringarna än... ska göra på dirr när jag kommer hem.. tack för tipset

xcOOb
388 Inlägg
13 januari 2009
#4
ta bort batteri polen några min så allt resetas, kan lösa vissa konstiga saker..


627 Inlägg
13 januari 2009
#5
Akka skrev:
har iof inte kollat säkringarna än... ska göra på dirr när jag kommer hem.. tack för tipset

Posta gärna om du hittar felet! Kan vara bra för oss Opel fantaster att veta om vi råkar ut för samma sak... smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Avstängd
512 Inlägg
13 januari 2009
#6
Tändlåset! Hjälpe en poalare med en Äldre Opel, var likadant, den bryter all laddning samt utgående el, men bilen stannar inte..kolla

Random Hero
4 047 Inlägg
13 januari 2009
#7
har inte opel en sån där dome knapp lr va de heter som cheverolet har, det är 3 lägen på den, all inne belysning lyser konstant, all inne belysning är släkt och normalt läge. ?

Dog food lid. Backwards

1 174 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#8
Crozzfire skrev:
Tändlåset! Hjälpe en poalare med en Äldre Opel, var likadant, den bryter all laddning samt utgående el, men bilen stannar inte..kolla

Låter intresant att kolla upp... Vad är det jag ska kolla efter? glapp lr något sånt? eller kanske byta hela låset?

Gear Heads Göteborg
156 Inlägg
13 januari 2009
#9
Kolla så att dina jordflätor inte har gett upp. Salt är förödande för dom.. dålig jord kan ge skumma fel.


1 174 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#10
Nu är jag hemma och tänkte starta bilen men det händer inte ett skit (nytt batteri å allt)

Fattar fan inte hur det bara kan bli så här utan att man ens rör något med elen på ett halv år..


Sök